![]() |
Producing music!!
Ik zit al een heletijd met de vraag hoe je muziek maakt, en met muziek maken bedoel ik natuurlijk niet de gitaar of de drums of de viool, of eender welk snaar of slaginstrument of zelf fluitintrument, of euhmm blaasintrument en euhh.. bla!
Neen, ik bedoel electrische muziek. Naast de draaitafels en verschillende decks wordt de meeste muziek toch nog steeds op de pc gemaakt. Ik vraag mij af HOE , welke programma's, en mss het best beginner programma's met wat basic geluiden die je een beetje kan omvormen enzo en die dan aneenschakelen. Dank je vriendelijk! ;) |
De meeste muziek wordt helemaal niet met de computer gemaakt.
Begin met ene programma als Reason of Fruity Loops. Ga zelf op zoek naar de basisprincipes achter producen. Verdiep je ern. |
En Ableton uiteraard.
|
Mwa kan, maar is mss wat ingewikkelder om mee te beginnen. Uiteraard wel béter dan de voorgenoemde.
|
sequencers en samplers, daar komt het wel op neer.
|
leer eerst muziek spelen en snappen. je praat als een leek en ik merk dat ik geirriteerd raak om het feit dat je muziek wilt maken zonder iets van waardering te hebben voor de originele instrumenten. als je geen id hebt van wat instrumenten afzonderlijk kunnen zul je muziek ook nooit goed kunnen snappen. maar dat is mijn mening..
wil je muziek maken en een feeling voor muziek krijgen (al is het elektronisch), leer eerst een muziek instrument. dat zou mijn advies zijn iig, want dan pas echt leer je wat toonvorming (het belangrijkste in de muziek) en opbouw in nummers/stukken is. |
dus, lekker even gaan drummen!
|
Citaat:
|
In veel gevallen is het juist wel handig dat 'producers' geen instrumentalisten zijn, veel instrumentalisten kunnen namelijk alleen maar in de context van hun instrument denken.
|
instrumentalisten leren vaak ook wel muziektheoretisch en dat missen veel producers denk ik.
|
Het heeft zijn voordelen en zijn nadelen.
|
gewoon aankutten is mijn tip.
|
Citaat:
|
Citaat:
het komt je muziek alleen maar ten goede. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil nou gewoon eens iets anders leren |
tja; download iets van Ableton of Cubase; snor wat tutorials op, zoek wat goede forums en gewoon zelf beginnen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35. |