Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   witte plek op mn tong (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1643775)

pieter23 11-11-2007 14:29

witte plek op mn tong

hallo,

Ik ben 16 jaar en ik heb al 1 jaar ongeveer een witte ruwe plek op mn tong.
deze krijg ik op geen mogelijkheid weg, niet met een tongschraper en niet met een tanden borstel.

De onderkant van mn tong is gewoon normaal, een roze kleur, maar bovenop is dit helemaal wit en voelt het ruw aan, ook zitten er allemaal bultjes/bobbeltjes op.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
weet iemand wat ik hier aan kan doen, en waar ik het van heb?

Ik durf gewoon niet meer te zoenen, omdat het zo vaag aanvoelt.

kunnen jullie me helpen?_O_

alvast bedankt,

Pieter

Natasja_xx 11-11-2007 17:08

Nee ik snap dat je dat niet meer durft,,
al eens aan gedacht om naar de dokter te gaan? misschien een id hoor;)

Evil-milkshake 12-11-2007 01:49

Volgens mij heb je last van aften ;) Gewoon bij de apotheek lidocaïne-middeltje kopen. Volgens mij heet het zo, iets van 6,50 heb ik ervoor neergelegd en je bent er binnen 1 week vanaf ;)

Tranxene 12-11-2007 10:50

Citaat:

Evil-milkshake schreef: (Bericht 26373523)
Volgens mij heb je last van aften ;) Gewoon bij de apotheek lidocaïne-middeltje kopen. Volgens mij heet het zo, iets van 6,50 heb ik ervoor neergelegd en je bent er binnen 1 week vanaf ;)

Aften zitten bij mij nooit op mn tong, blijven ook (godzijdank) niet een jaar zitten, en doen altijd gruwelijk veel pijn. Klinkt dus niet echt als de aftes die ik soms heb.

Lizx 12-11-2007 14:27

Citaat:

Tranxene schreef: (Bericht 26374316)
Aften zitten bij mij nooit op mn tong, blijven ook (godzijdank) niet een jaar zitten, en doen altijd gruwelijk veel pijn. Klinkt dus niet echt als de aftes die ik soms heb.

Ik heb ze soms wel op mn tong, maar indd blijven ze hoogstends een week of 3 zitten, niet een heel jaar en indd niet pijnloos.

pieter23 12-11-2007 15:30

wat kan het dan zijn, want schaam me verrot.

ben bij de huisarts geweest en hij zegt dat ik naar de tandarts moest
tandarts zei precies andersom:S

Sushii 12-11-2007 15:52

aften vormen doorgaans geen ruwe plekken midden op je tong..

Het kan een ander sluimerend kwaaltje zijn. Bijvoorbeeld verminderde weerstand of een of andere vage ziekte..

ik heb weleens gehoord dat het syfilis kan zijn :s

toch maar ff langs je huisarts denk ik, want een tandarts is meestal wel bekend met mondziektes enzo.. en als die het niet weet -> huisarts en desnoods ziekenhuis

Nienna* 12-11-2007 22:26

Laat je huisarts je door verwijzen naar het ziekenhuis of je tandarts naar een mondhygiënist.

pieter23 13-11-2007 17:44

als ik met een tongschraper er overheen ga gaat er wel veel weg, maar als ik dan mn mond weer dicht doe en weer open blijft het telkens maar weer terug komen, en het stinkt ook heel erg.

De bultjes zitten meer achter op mn tong..

de onderkant is wel gewoon glad en roze dus.

Nienna* 13-11-2007 20:13

Stinkt het? -O-

Ik blijf bij mijn eerdere advies: laten doorverwijzen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.