![]() |
witte plek op mn tong
hallo,
Ik ben 16 jaar en ik heb al 1 jaar ongeveer een witte ruwe plek op mn tong. deze krijg ik op geen mogelijkheid weg, niet met een tongschraper en niet met een tanden borstel. De onderkant van mn tong is gewoon normaal, een roze kleur, maar bovenop is dit helemaal wit en voelt het ruw aan, ook zitten er allemaal bultjes/bobbeltjes op. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? weet iemand wat ik hier aan kan doen, en waar ik het van heb? Ik durf gewoon niet meer te zoenen, omdat het zo vaag aanvoelt. kunnen jullie me helpen?_O_ alvast bedankt, Pieter |
Nee ik snap dat je dat niet meer durft,,
al eens aan gedacht om naar de dokter te gaan? misschien een id hoor;) |
Volgens mij heb je last van aften ;) Gewoon bij de apotheek lidocaïne-middeltje kopen. Volgens mij heet het zo, iets van 6,50 heb ik ervoor neergelegd en je bent er binnen 1 week vanaf ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat kan het dan zijn, want schaam me verrot.
ben bij de huisarts geweest en hij zegt dat ik naar de tandarts moest tandarts zei precies andersom:S |
aften vormen doorgaans geen ruwe plekken midden op je tong..
Het kan een ander sluimerend kwaaltje zijn. Bijvoorbeeld verminderde weerstand of een of andere vage ziekte.. ik heb weleens gehoord dat het syfilis kan zijn :s toch maar ff langs je huisarts denk ik, want een tandarts is meestal wel bekend met mondziektes enzo.. en als die het niet weet -> huisarts en desnoods ziekenhuis |
Laat je huisarts je door verwijzen naar het ziekenhuis of je tandarts naar een mondhygiënist.
|
als ik met een tongschraper er overheen ga gaat er wel veel weg, maar als ik dan mn mond weer dicht doe en weer open blijft het telkens maar weer terug komen, en het stinkt ook heel erg.
De bultjes zitten meer achter op mn tong.. de onderkant is wel gewoon glad en roze dus. |
Stinkt het? -O-
Ik blijf bij mijn eerdere advies: laten doorverwijzen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32. |