![]() |
Overdosis Cafeïne
Ik ben vanacht op I Love Techno geweest en heb mezelf een alcohol- en drugsloze nacht gegunt. Echter heb ik bij smartshop Sirius energycaps (U4E happy caps, wat een naam) geregeld en deze ingenomen op een al volle red-bull maag.
Ik weet niet hoe ik het voor mekaar heb gekregen maar ik ben er bijna van me stokje gegaan, heb onwijs veel last van tintelingen en vaagheden gehad. Nu moet ik er bijzeggen dat het er goed warm en chaotisch was, maar heeft iemand ervaring met deze sypmtonen / overmatig gebruik van Cafeïne? Dit is voor mij de eerste keer dat ik stond te trippen van Cafeïne. |
Geen tintelingen gehad (althans, vaak genoeg tintelingen, maar niet dat die per sé terug te leiden zijn op de cafeine). Verder wel genoeg vaagheden. Met name op veel hogere dosages (met genoeg tolerantie) wel kleine visuele vaagheden. Met name dat dingen er 'vloeibaar' (die term komt om de een of andere reden in me op) uit zagen - niet dat het beeld bewoog, maar het was een tikkeltje intenser en net iets anders.
Daarnaast geestelijk wel veranderingen, iets minder geremd qua gevoel, minder prikkelbaar, wederom dingen iets intenser beleven. Makkelijker afgeleid, lange tijden voor je uit staren etc. Over het algemeen niet heel erg indrukwekkend en beter gewoon iets stevigers nemen. Hoewel het niet noodzakelijk vervelend was (tenzij ik dingen te doen had), vind ik het toch niet zo handig - vooral omdat de side-effects vaak zo sterk aanwezig zijn voordat je bij bovenstaande dingen komt. Maag die vervelend doet etc. Ook ooit wel een keer een stevigere cafeine od gehad, dat was wel echt nasty - de hele nacht liggen zweten met het gevoel dat m'n maag fijngeknepen werd. |
Citaat:
Edit: en dat van de cafeine |
Wel heel herkenbaar met een redelijk Caffeine OD. Niet iets dat ik zou willen herhalen (n)
|
Daarom in het vervolg weer aan de M + K (y)
|
Citaat:
|
M+K?
Ik heb zoiezo het beste met mezelf voor, daarom ging ik ook niet aan de alcohol/drugs |
Doch!
Auch stimuli sind drogen jungherr ;) Google levert info uit eigen gelederen: http://www.scholieren.com/werkstukken/26041 Citaat:
|
Citaat:
|
ik had een keer 4 blikjes energy drink van de lidl binnen een uur opgedronken.
toen zat ik wel te trille als een ille |
Citaat:
Ik herken een aantal dingen wel, maar dan in een dusdanig lage mate dat er prima mee te leven valt. Daarnaast is mijn koffieconsumptie zowaar gedaald :). |
Citaat:
|
Citaat:
Erg fijne combo vind ik (y) Maar het was sarcastisch bedoelt natuurlijk ;) |
Citaat:
|
Ik zou me eigen ironie moeten herkennen, echter moet Zeehond zich even verduidelijken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Anyway.. Mijn ervaring met dat soort dingen is niet al te goed.. Of het werkte niet, of de na-effecten waren niet heel fijn |
Haha, een vriend van mij had dat. Die jongen (edge notabene) was op tour geweest met een band, beetje roadie spelen, en in de bus rijden zodat de band kon zuipen. (y) Was met carnaval, en de laatste dag was ie zo kapot dat ie een paar flessen cola gedronken had in niet al te lange tijd. 's Avonds was-ie nog uit en het leek gewoon alsof hij mega dronken was, met ook wel wat xtc effects haha. De volgende dag lag-ie de hele dag hier op de bank te slapen omdat ie een mega kater had. Van de fucking COLA. Dus het kan ja. ;)
|
Err, Metal, errr, NEE!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
oeii dat is vervelend...ik heb er nooit zoveel last van, wel maagkrampen en na 2 kannen helemaal trillerig maar dan houdt het ook op. Van die caps bij de smartshop merk ik niks :s
Ephedra's vind ik juist chill vooral die tintelingen aahhh haha :D |
Citaat:
hahaha idd. ephedra is ook echt klotespul verder. (n) en cafeine eigenlijk ook.. |
Ik ben een 'caffeine junkie' en heb eigenlijk nooit last gehad van caffeine. Gisteren iets van 17 cola op (wel over de hele avond) en 2 Red Bull. Geen last van gehad.
|
tolerantie he.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op je vorige post. Er *moet* iets anders in het spel zijn geweest. Bijvoorbeeld al oververmoeidheid of iets in de cola, maar cola ansich doet zoiets niet.
|
Citaat:
en nee, ik ben niet tolerant want heb al heel lang geen energydrink of andere caffeïnehoudende drank/voeding op. |
Citaat:
en de laatste dag was ie zo kapot Staat er ook nogeens. Beter lezen kid. ;) |
Citaat:
En ach, van vrij veel kun je wel OD'en. Koffie is daarop zeker geen uitzondering. Moet wel zeggen dat ik tot op heden nog geen last heb gehad van die verschijnselen hierboven en dat terwijl ik op de uni toch behoorlijk wat koffie leut om niet in slaap te vallen tijdens de colleges. |
Het hangt net van je tolerantie af ook. Ik weet dat ik me al onprettig kan gaan voelen van een normale dosis energiepil, terwijl andere mensen drie van die dingen naar binnen gooien en nog niks merken.
En, correct me if I'm wrong: een overdosis cafeïne kan tot hartkloppingen leiden, en dus ook tot risico op infarct bij hartpatiënten ed. Of is dit broodje aap? |
Nee, dit is geen broodje aap. Ik dacht dat me hart tijdelijk stil stond. Dit terwijl ik (op roken na) een gezond hart heb.
|
Hahaha ik lust geen koffie.
Maar ben verslaafd aan red bull. Drink 7 a 10 blikjes op een dag. Echt erg maar heb er geen last van verder, alleen slapen gaat wat moeizamer maar komt ook door stress.:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59. |