![]() |
koosnaampjes
Hoe noemen jullie je vriend/vriendin?? *O*
|
Ik ga ervanuit dat je koosnaampjes bedoelt, dus ik heb de titel aangepast.
Op dit moment ben ik verder hartstikke vrijgezel, dus geen koosnaampjes hier :D |
Ik noem hem bij zijn naam. :)
|
Yannick
|
'Hey jij'
|
koosnaampjes :| (n)
|
Citaat:
|
Soms zijn koosnaampjes wel leuk maar het moet niet overdreven worden!:n
|
Ik noemde hem brulaapje, hij mij gnuifje :D :bloos:
|
Beetje afhankelijk van de situatie. Als ik hem op zijn werk bel spreek ik hem altijd aan met mijnheer <achternaam> omdat ie dan zijn zakelijke stem zo opzet, of als hij zit te chagerijnen noem ik hem mopperkont etc etc. En verder bij zijn naam en af en toe "Smup" of "Babe".. :s
|
't blijft meestal bij 'lief' of 'dromendief'...
In sommige gevallen nog wel es 'gemenerikje;)' en 'Stoeipoes' |
Soms noem ik hem lief, soms stout. En brombeer als ie aan 't pruttelen is. En daar zijn nog heeeel veel variaties op. :)
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder ook nog 'droppie' |
schat(je), lief(fie), lieverd.. standaard dus:s
|
Oh, hij noemde me regelmatig 'hey dinges' ofzo. En ik hem nerdje of dude ofzo. Schat zei ik alleen als in: "ja maar schat, dat doe je toch zo niet?"
Allemaal verleden tijd :cool: |
Chick, chicka, lief/lieffie/liefje, prinsesje of Roosje/Rosie :)
|
Koosnaampjes http://www.totalegekte.com/pics/smiles/kots3.gif
|
Eerlijk gezegd heb ik een grafhekel aan koosnaampjes, maar met mijn huidige vriend hadden we al koosnaampjes in de tijd dat we enkel collega's waren. Hij zei eens uit het niets, toen ik stond af te wassen "Ik vind jou echt een smikkie" waarop ik vroeg: "Een wattes? :|", maar dat bleek dus een lief en schattig meisje te zijn. Vervolgens was voor hem de koosnaam "smakkie" al heel snel geboren. Dus vandaar; Smikkie en Smakkie. :o
|
Citaat:
Wij doen wel koosnaampjes om elkaar te martelen en dan komen er dingen voorbij als suikerhartje en honingbijtje. maar dat is dus verre van serieus. |
Citaat:
Poepiedoepie, scheetjepeteetje, snoeziepoesie. Maar dat is gewoon om elkaar te etteren, just like Qimm said. |
voor de gein wel eens "honey" met een bekakt stemmetje. Verder eigenlijk niks.
|
1
|
Apie :p
|
Ik zou poeperd 'poeperd' noemen.
(haha -_- xD) |
Ik zie hier smerige koosnaampjes langskomen, maar dit:
Citaat:
|
Lief, poep, stink (vooral 's ochtends:)), eigenwijs mormel.
:) |
Schat of schattie. (n)
En hij mij soms ook smoppie (samenvoeging van schattig en moppie). Haha wat klinkt dat bescheten zeg! :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik praat in het algemeen in 'koosnaampjes' volgens mij. Heb de rare neiging om veel mensen niet bij hun echte naam te noemen, maar bij een verbastering, verkorting of zelfs een compleet andere naam. Ik betrap me er wel eens op dat ik van sommigen niet eens hun echte naam meer weet :bloos: Ik noem hem Menahem (hoe voorspelbaar ;))
|
lief, schat, lieverd. Meer niet, en is ook beetje overbodig..
Mja, behalve om te jennen inderdaad; honneponnetje, duifje en dat soort dingen |
Ik heb geen lief maar ik wil een goede vriend nog wel eens ''hé lange'' noemen en mijn broer die jonger maar langer dan mij is, noem ik vaak broerke en een goede vriendin (in e-mails) wel eens lieverd.
Mensen die hun vriend(in) serieus bij van die overdreven koosnamen noemen, zouden heropgevoed moeten worden. Ik zou er iig eerder boos om worden dan me gevleid of geliefd voelen. |
Meestal gewoon schatje ofzo, of lieverd weetikveel let ik niet zoveel op.
|
Hottie!
|
Citaat:
Maargoed, mijn vriendin noemt me Thomas soms, terwijl ik gewoon Tom heet. Maja, meerdere mensen doen dat, dus eigenlijk is het dan geen koosnaampje ofzo. Ach wat boeit het ook :o Ik noem haar gewoon bij haar naam, hou niet zo van dit soort gedoe. Misschien ooit nog es *O* |
Ik ben niet zo van de koosnaampjes, maar 'lief' vind ik dan nog wel gaan. Heel soms 'liefje', maar daar blijft het bij. Alleen als ik m'n broertje wil jennen ga ik hem heel overdreven koosnaampjes geven en dan doet hij gezellig mee. :D
Eerder had ik een periode waarin echt íedereen 'schat' was, tot vervelends toe. (zowel voor hen als voor mij, haha) |
Citaat:
|
Een vriend van mij noemt zijn vriendin zelfs tenopzicht van andere 'schat' of 'sjattie'. In de aard van: "Wacht, toch even aan mijn sjattie vragen of die ook mee komt". (...blijf dan allebei maar thuis kleffen)
|
Eigenlijk zeg ik altijd schat tegen hem, zeer standaard :|
Maar het praat een stuk makkelijker :P |
Ik betrapte me onlangs op ¨dear¨. :(
Voor de rest: Spidey vooral plagend (grote spin-tatoo op zijn borst) en erg veel; babe, sexy, baby. Heel amerikaans allemaal. :) |
Citaat:
Probeer een hard door je neus uit te ademen/blazen, dat is dus een "gnuif" geluid ;) En dat geluid maak ik soms als ik moet lachen of boos ben :D |
Het hangt een beetje van de situatie af.. Liefie zeggen we allebij als we wat gedronken hebben of baldadig zijn, snurko als hij snurkt, zattie als hij heeft gedronken, meneertje als hij vervelend doet
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13. |