Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Lust............................. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=164464)

Internationalist 21-07-2002 14:37

Lust.............................

Toen ik naar haar naakte lichaam keek
dat kronkelde van lust
en haar zag bewegen op het ritme
aangevoerd door rust

besefte ik terstond
de waarheid van het moment
en kneep haar als een echte vent
pardoes in haar kont

Een vlinke veeg in mijn gezicht
was de nadelige reactie
Nu heb ik een andere plicht:
de maandelijkse transactie

kuzcotopia 21-07-2002 15:24

Eigen werk?

iamre18 21-07-2002 15:26

WB...:)....
Wat betreft het gedicht
Qua vorm en ritme : mooi, het leest fijn weg en de vorm is wel bijzonder, ik hebt in deze vorm nog niet vaak hier opt dop zo zien verschijnen;) Qua inhoud ..tja...1e mooi verwoord, 2e :D....3e bah!!:D

xxx

Internationalist 21-07-2002 15:26

Citaat:

kuzcotopia schreef:
Eigen werk?
jah

Black Bird 21-07-2002 18:33

Ach ja.. :)

Ze bewoog op het ritme, aangevoerd door rust? Lijkt me zo tegenstrijdig.. Of is het omdat het rijmde..? En, maandelijkse transactie?

Sorry, vind het niks.

Doc 21-07-2002 18:59

Inter = back :eek:

Hippie Klootzak 21-07-2002 19:13

mwa, ik vind hem zeer goed

Signy 21-07-2002 19:49

:)

[^#ComeClose#'} 21-07-2002 21:50

Luchtig en grappig. (y) :D

Arenda 23-07-2002 01:01

INter? d8 da je weg was. Mjah.. :) leuk weer wat van je te zien dan :D

KVindt alleen de tweede niet zo goed lopen omdat je anders hebt gerijmd... en die tegenstrijdigheid in de eerste vind ik juist wel mooi.
Kvind hem verder kewl. :)

foogel 23-07-2002 08:54

vind de eerste strofe zeer mooi, stijl sprekkt me aan. laatste twee strofen zijn heel anders. vooral de tweede strofe vind ik ineens zo iets te realistisch en zonder een bepaalde betekenis. alles bij elkaar toch een heel mooi gedicht!

berteltje 23-07-2002 13:09

Inter = terug :D :D :D Me happy

Heb wel eens betere van je gelezen, maar ook deze is weer fantastisch (y) (y)

Liefs Kimry

Snow White 23-07-2002 16:19

Super. Mooi ritme, goed gedaan met die schuine zinnen erin (en niet schuin in de zin van... you know)

Secreet 23-07-2002 17:16

:d

SounD 23-07-2002 19:02

Niet echt mijn stijl van woordkeus en inhoud, dus daar heb ik het verder maar niet over.

Wending is wel aardig.
Ik struikel over de nadelige reactie en maandelijkse transactie.. moeilijk om dat beetje leuk te lezen.

Een reactie kan nooit nadelig zijn trouwens. En een aantal woorden vind ik niet zo passen.. komen vanuit het niets erbij, waarschijnlijk vanwege de rijm..

voorbeelden hiervan zijn ..de plicht en het moment.. die voor mij niet echt logisch overkomen.

Je hebt trouwens een aardige heisa gemaakt toen je weg ging.. hoop dramatisch theater over het niet meer nodig hebben om te dichten ensow..
om daarna binnen 6 maanden weer terug te komen maakt voor mij je aankondiging van je vertrek toen niet erg geloofwaardig.

Niet dat ik er bezwaar tegenheb dat je terug bent ofsow, maar dit moest ik ff kwijt. :D

~Dark Voice~ 24-07-2002 22:54

Citaat:

SounD schreef:

Je hebt trouwens een aardige heisa gemaakt toen je weg ging.. hoop dramatisch theater over het niet meer nodig hebben om te dichten ensow..
om daarna binnen 6 maanden weer terug te komen maakt voor mij je aankondiging van je vertrek toen niet erg geloofwaardig.

Daar ken ik nog iemand van, alleen die is altijd een dag na zijn aankondiging weer terug.. :rolleyes:

Naja dit was geen toevoeging.. :S

Lethalis 25-07-2002 08:38

Citaat:

Doc schreef:
Ach, onkruid vergaat niet he? :p

Anne 25-07-2002 13:34

Jij was wég! :D Gedicht is goed trouwens.. om ook eens met een nuttige reactie te komen, al weet ik dus weer niet of je er wat aan hebt (vast niet).

Iotje 25-07-2002 17:45

Citaat:

Internationalist schreef:
Toen ik naar haar naakte lichaam keek
dat kronkelde van lust
en haar zag bewegen op het ritme
aangevoerd door rust

besefte ik terstond
de waarheid van het moment
en kneep haar als een echte vent
pardoes in haar kont

Een vlinke veeg in mijn gezicht
was de nadelige reactie
Nu heb ik een andere plicht:
de maandelijkse transactie

Ikke wil graag uitleg....... (niet over betekenis gedicht o.i.d. )

ik wil in je sig. :(

Internationalist 26-07-2002 10:14

Citaat:

SounD schreef:
Niet echt mijn stijl van woordkeus en inhoud, dus daar heb ik het verder maar niet over.

Oké :)

Citaat:

Wending is wel aardig.
Ik struikel over de nadelige reactie en maandelijkse transactie.. moeilijk om dat beetje leuk te lezen.

Loopt ook zeker niet perfect. Heb ik vaker met m'n gedichten.

Citaat:

Een reactie kan nooit nadelig zijn trouwens. En een aantal woorden vind ik niet zo passen.. komen vanuit het niets erbij, waarschijnlijk vanwege de rijm..

Gedeeltelijk wel ja.

Citaat:

voorbeelden hiervan zijn ..de plicht en het moment.. die voor mij niet echt logisch overkomen.

Plicht klopt iig

Citaat:

Ik kondige niet mijnvertrek aan, ik kondigde aan dat ik zou stoppen met dichten. Als ik zo nu en dan nog een gedichtje post vindik dat niet onoverkomelijk. Verder; het kan evengoed van tijdelijk aard zijn. Misschien oef je nooit meer iets te lezen dat uit mijn hand is voortgekomen (God zij dank) of anderwijs open jij ooit op een kwade ochtend DoP en zie je 50 prullaria gedichtjes van mijn hand :)

Maar gelukkig kan het mij niet schelen hoe geloofwaardig ik voor jou ben :)

Citaat:

Niet dat ik er bezwaar tegenheb dat je terug bent ofsow, maar dit moest ik ff kwijt. :D

Is best :p

Internationalist 26-07-2002 10:15

Citaat:

Iotje schreef:

ik wil in je sig. :(

komp wel goe hoor :o

sayang-steelo 26-07-2002 16:55

ha, het begint wel mooi maar later komt de ware aard naar boven.. krijg daar beetje dictatuur gevoel bij.. grappig dat wel

Iotje 27-07-2002 14:24

Citaat:

Doc schreef:

woorden, gesproken of geschreven, door een alcoholist (die minimaal 3 flessen p/u drinkt) hebben voor mij niet dermate veel waarde dat ik inoudelijk wil atwoorden. Conjo :p

Iotje 27-07-2002 14:25

Citaat:

Iotje schreef:

woorden, gesproken of geschreven, door een alcoholist (die minimaal 3 flessen p/u drinkt) hebben voor mij niet dermate veel waarde dat ik inoudelijk wil atwoorden. Conjo :p

ik= inter :o (die weerus gaat inloggen :))

Doc 27-07-2002 18:19

Citaat:

Internationalist schreef:
:eek: ssst niet iedereen vertellen :mad:

Wat moet ik nou als dat bekend wordt!

Conjo :p

Gothic 31-07-2002 19:30

leuk en sterk... Welcome Back

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.