Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   oordopjes mp3 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1644907)

Paniccore 14-11-2007 19:22

oordopjes mp3

Weet iemand goede (redelijk betaalbare) oordopjes voor m'n mp3 speler?

ik heb een Iriver H10 als mp3 speler. Ik heb gelezen dat de sennheiser CX300 goed zijn, ik ben echter niet zo'n fan van in-ear oordopjes..Toch wil ik ze wel overwegen.

Iemand nog andere suggesties??

]{ing 14-11-2007 22:23

Sennheiser CX300 (ze zijn goed :))

Anders andere in-ears..

one. 15-11-2007 00:05

Onder de €50 zou ik ook geen betere weten dan de CX300s.

Racing Dutch 15-11-2007 10:08

sony heeft voor om je oren van 10- 40euro met redelijk tot goede kwaliteit

Bonga 16-11-2007 02:18

de creative EP-630, deze zijn zeer betaalbaar via bol.com, 21,90 incl. verzendkosten, geven prima geluid en kabelbreuk is geen probleem.. (enne.. ohja.. ook in-ear..)
je kan ook nog de sennheiser hd-202 kopen.. die is supra aural, alleen nogal groot, en duurder dan de creative oordopjes..

Paniccore 16-11-2007 16:00

Ik ben voor de Sennheiser cx300 gegaan. Lees overal goede reviews.

Ik heb ook nog wel een Sennheiser HD485, maar dat is toch lastig meenemen elke keer. Beetje groot.

Morgen heb ik ze, ben benieuwd!

]{ing 16-11-2007 20:49

Twee tips: neem niet een te kleine maat (ze zijn flexibel dus de grootste past vrijwe altijd), want anders heb je geen seal dus ontbrekende lage tonen. Verder laat ze een paar nachten aan een ingeplugde speler inspelen, op een redelijk hoog volume.

Verder veel plezier ermee, alleen goed opbergen als je ze in een tas ofzo smijt.. kabeltjes zijn dun.

Jochemska 17-11-2007 16:20

^waarom dat inspelen als ik vragen mag?

Ik heb ook de CX300, zeer relaxte doppen. Super die Anti noise sealing, en lekker vet geluid komt er uit.

]{ing 18-11-2007 12:15

Citaat:

Jochemska schreef: (Bericht 26415393)
^waarom dat inspelen als ik vragen mag?

Ik heb ook de CX300, zeer relaxte doppen. Super die Anti noise sealing, en lekker vet geluid komt er uit.

Luidsprekermembraam en de ophanging daarvan is in het begin nog stug, door in te spelen beweegt het makkelijker. Na verloop van tijd gaan speakers/hoofdtelefoons daarom vaak beter klinken, met meer detail en dynamisch bereik. Er wordt wel vaker door non-believers beweerd dat dit geen (hoorbare) invloed heeft, en dat dit puur psychologisch is. Naar mijn mening helpt het wel degelijk, zowel laag als hoog verbetert erdoor, maar dat valt dus te betwisten.
In een gewone speaker zitten daarnaast ook nog eens condensatoren, de chemische reactie daarin moet op gang komen door elektrolyse.

Paniccore 18-11-2007 13:09

Ik heb ze nu binnen en klinken meteen uit de doos al beter dan elk soort oordopjes dat ik hiervoor heb gehad. Perfect bereik zowel hoog als laag. De medium dopjes zitten lekker in m'n oor, dus heb er totaal geen last van.
Prima aanschaf!
thnx!

]{ing 18-11-2007 20:25

Citaat:

Paniccore schreef: (Bericht 26420069)
Ik heb ze nu binnen en klinken meteen uit de doos al beter dan elk soort oordopjes dat ik hiervoor heb gehad. Perfect bereik zowel hoog als laag. De medium dopjes zitten lekker in m'n oor, dus heb er totaal geen last van.
Prima aanschaf!
thnx!

Ze klinken zeker al netjes uit de doos, maar ze worden dus nog beter. Veel plezier ermee (y)

roman 22-11-2007 16:20

damn, ik heb een tijd terug ook sennheiser cx300 oordopjes gekocht. Ik vond het echt bagger geluid wat eruit kwam, totaal geen bas.. ik heb nu wel het vermoedde, na alle positieve verhalen die ik overal lees, dat ze al stuk waren toen ik ze kocht :( Alleen kan ik ze niet meer ruilen want het is een hygieneproduct, Kenker mediamarkt. :mad::mad::mad::mad::mad:

]{ing 22-11-2007 17:08

Citaat:

roman schreef: (Bericht 26452247)
damn, ik heb een tijd terug ook sennheiser cx300 oordopjes gekocht. Ik vond het echt bagger geluid wat eruit kwam, totaal geen bas.. ik heb nu wel het vermoedde, na alle positieve verhalen die ik overal lees, dat ze al stuk waren toen ik ze kocht :( Alleen kan ik ze niet meer ruilen want het is een hygieneproduct, Kenker mediamarkt. :mad::mad::mad::mad::mad:

Had je wel een groot genoege seal erop gezet? Anders kan het zeker dat ze stuk waren..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.