![]() |
ongewoon instrument-gebruik
Hebben jullie wel eens gezien dat een band een instrument niet gebruikt zoals het eigenlijk hoort, maar wat wel een heel gaaf effect gaf.
Bij Godspeed you Black Emperor in de effenaar streken ze op een gegeven moment met strijkstokken over de bekkens heen. Dat gaf echt een angstig sfeertje, goed gevonden. Vorige week op dynamo begon de gitarist van Peter Pan Speedrock tegen zijn gitaar te schreeuwen. Hij hield hem op een paar centimeters van zijn mond en dat gaf een microfooneffect met heel rumoerige zang. Ook goed verzonnen. Jullie? |
Volgens mij gebruikt Sigur Ros hun gitaar als viool. dus met strijkstok
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
die zanger van tool zong toch ook door gitaarelementen heen op ozzfest...of zag ik da nou fout
|
Citaat:
ehm... op pinkpop zat er een met een strijkstrok over een contrabas te raggen... zijn strijkstokken in ofzo? [edit]was bij radiohead op pinkpop[/edit] |
Citaat:
Nick McCabe van the Verve gebruikt af en toe de elementen-switch van z'n gitaar als muzikaal effect. En valt het happen op selderij-stengels door de Super Furry Animals onder ongewoon instrument-gebruik? |
Citaat:
|
Citaat:
zo, kga slapen |
Citaat:
|
Citaat:
en zo niet.. de gitarist van Hermano deed hetzelfde :) |
Citaat:
Citaat:
en john bonham sloeg net zo hard met zn handen op zn drumstel als met zn stokjes (tot bloedens toe) conclusie: LED ZEPPELIN HEERSCHT :D (y) :D |
Kweenie of je dit echt tot ongewoon intrumentgebruik kunt rekenen, maar de zanger van Dimension Seven schreeuwt nog wel eens door een megafoon waar hij dan de microfoon weer voor houdt, geeft ook een erg gaaf effect (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Neemt niet weg dat Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nope, niet van mij: ontopic: nile gebruikt schedels van mensen als drumgerei en uitgeholde beenderen als fluiten ..allemaal oude instrumenten zeg maar |
jimmi hendrix speelde met zn tanden...toch?
|
Citaat:
|
Metal Machine Music
|
Citaat:
|
Citaat:
bedenk me opeens dat Kurt Cobain het muzikaal vond om met de versterker vol open de snaren met zijn blote handen uit z'n gitaar te trekken... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
als ik oordopjes in heb hoor ik de muziek nog gewoon goed maar dan heb ik niet dat het na een concert nog piept in m'n oren en ik kan ook gewoon buurten met vrienden...
HEMA DE GEXTE |
ik heb ook gewoon goedkope oordoppies hoor
van was zijn die, dus die kan je precies naar je oor vormen...en ze zijn een beetje roze dus je ziet ze niet, en ze steken niet zo uit als die rare gele schuim doppen. het dempt het geluid wat, het is niet dat ik het dan slechter hoor, alleen als ze gewoon heel hard spelen hoor ik het als normaal hard. |
ik meende me ook te herinneren dat ik een keer op tv iemand op een hele aparte manier 2 gitaren tegelijk aan het bespelen was...die gitaren lagen zeg maar op een tafel en hij deed iets raars en dr kwam nog geluid uit ook, t zag er op zich wel cool uit
|
die gast van Dead Soul Tribe bespeelde zun gitaar ook met een strijkstok ja.. en bij Tool op Ozzfest leek et alsof de microfoon op de 1 of andere manier was aangesloten op de gitaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hm.. kheb zelf ooit 'ns met een broodmes tegen de snaren van m'n electrische gitaar getikt, reverbpedaaltje aangesloten en dat gesampled. en verder heb ik nog ooit 't openmaken van een blikje cola gesampled... en m'n synthesizer aangesloten op de gitaarversterker maar dat was niet zo'n groot succes.
|
[QUOTE]Ufke schreef:
juist :) ehm... op pinkpop zat er een met een strijkstrok over een contrabas te raggen... zijn strijkstokken in ofzo? Da's niet zo gek hoor, dat er op een contrabas getreken wordt. Kot zelfs vaak voor, dus dat is eigenlijk heel normaal. |
Frank Zappa is wat dit betreft toch wel de muziekkunstenaar bij uitstek dacht ik zo. Om een voorbeeldje te noemen: bij mijn weten is hij de enige die tijdens een van zijn optredens 'de fiets' bespeelde. :)
|
Iemand schreef hier over dimension 7, megafoon.
Dat doen wel zo veel bands: One Minute Silence Muse etc. eehm, Cubanate, die industrial band, had een magentron en wastrommel in het drumstel zitten. Dat was toch wel heel apart. Die Dj van HED (PE), die gebruikt zijn draaitafel ook nite geheel normaal vind ik, zal die man niet zo snel een lp uitlenen... Die bassist van Korn heeft ook een aparte manier van bassen trouwens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
jah, niks speciaals aan
|
De zanger van Sigur Ros gebruikt een strijkstok bij zijn gitaar, en SOnic youth slaat nog wel eens met drumstokjes op hun gitaren... Geeft erg fijn geluid. Iets minder leuk voor je gitaar alleen *aai*
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08. |