Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   twee kraaien (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1645510)

z1pje 16-11-2007 17:40

twee kraaien

omdat anders mijn hersennen afsterven tijdens mijn oersaaie belwerk. best goed gelukt nog :)http://i4.photobucket.com/albums/y12...s/kraai001.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y12.../kraai2001.jpg

Oezem 16-11-2007 18:57

Ik vind ze wel tof, maar ik heb het idee dat je de staart 'kantelt'.
Alsof je van de onder/ovenkant de zijkant maakt, net als bij vissen.

Tonsillitis 16-11-2007 20:00

meer iets voor het simple-art topic lijkt me.

Stephen91 16-11-2007 20:21

Nice =P

Euryalo 18-11-2007 10:10

neeu-eeu, niet alles in simple-art topic. Ik vind juist aparte topics waarin op dit soort tekeningen wordt gereageerd zo leuk, omdat er echt tips in voorkomen naast een oordeel als 'leuk' of 'mooi'.

Ik heb geen tips trouwens ^_^ Maar ik vind ze gaaf. vooral de kleur of inkleuring van de bovenste.

Tonsillitis 19-11-2007 20:25

Citaat:

Euryalo schreef: (Bericht 26419252)
neeu-eeu, niet alles in simple-art topic. Ik vind juist aparte topics waarin op dit soort tekeningen wordt gereageerd zo leuk, omdat er echt tips in voorkomen naast een oordeel als 'leuk' of 'mooi'.

Ik heb geen tips trouwens ^_^ Maar ik vind ze gaaf. vooral de kleur of inkleuring van de bovenste.

kuch.

en 't was maar een mening he.

botulismf 19-11-2007 21:44

Citaat:

z1pje schreef: (Bericht 26409660)
omdat anders mijn hersennen afsterven tijdens mijn oersaaie belwerk. best goed gelukt nog :)[afbeelding]
[afbeelding]

De tweede vind ik niet zo goed, de kraai heeft (te) weinig nek, bepaalde onderdelen lijken schuin van voren terwijl anderen van opzij zijn, de staart ziet er wat afgeraffeld uit en de poten lijk je voor het gemak te hebben weggelaten. De eerste vind ik veel beter, gave houding en er lijkt meer aandacht aan besteedt te zijn. De houding van de poten klopt nog niet helemaal en de vleugel is wat kort, maar het stoort niet echt. De houding heeft iets bruuts, beestachtigs, wat kraaien in het echt ook hebben, vind ik. Ze doen me altijd aan kleine velociraptors denken, en eksters al helemaal.

En in het simple art-topic worden net zo goed nuttige tips gegeven als het duidelijk is dat iemand wel wat moeite voor zijn product heeft gedaan.

Euryalo 20-11-2007 09:08

Citaat:

Tonsillitis schreef: (Bericht 26431998)
kuch.

en 't was maar een mening he.

:bloos:

Euryalo 20-11-2007 09:08

Citaat:

botulismf schreef: (Bericht 26433081)
De tweede vind ik niet zo goed, de kraai heeft (te) weinig nek, bepaalde onderdelen lijken schuin van voren terwijl anderen van opzij zijn, de staart ziet er wat afgeraffeld uit en de poten lijk je voor het gemak te hebben weggelaten. De eerste vind ik veel beter, gave houding en er lijkt meer aandacht aan besteedt te zijn. De houding van de poten klopt nog niet helemaal en de vleugel is wat kort, maar het stoort niet echt. De houding heeft iets bruuts, beestachtigs, wat kraaien in het echt ook hebben, vind ik. Ze doen me altijd aan kleine velociraptors denken, en eksters al helemaal.

En in het simple art-topic worden net zo goed nuttige tips gegeven als het duidelijk is dat iemand wel wat moeite voor zijn product heeft gedaan.

ok, ok, ok :bloos:

Cherry Springs 20-11-2007 15:42

Toch is Art best leeg omdat vrijwel alles in het Simple Art topic staat.

Ik vind ze leuk, al kloppen ze anatomisch gezien niet helemaal. Ik vind de stijl wel leuk!

Tonsillitis 20-11-2007 16:51

dan moet je de regels voor 't simple art topic veranderen imo, die zijn wat tegenstrijdig.

ik vind de structuur van de veren van de tweede vogel heel gaaf(y)

z1pje 21-11-2007 00:39

ik ben niet zo'n anatomie-tekenaar, maar vergeleken met de vogel die ik niet zo heel ver hiervoor tekende is dit echt een hele vooruitgang...http://i4.photobucket.com/albums/y12.../random004.jpg
als ik het zelf mag zeggen dan:) (ook al was de balpen die ik voor de laatste 2 gebruikte stukken fijner dan deze).
inderdaad, de staart van die 2de is nogal afgeraffeld, maar ik ben niet erg ervaren op anatomisch gebied, en het idee dat ik had mislukte en toen had ik weinig zin meer om het nog goed te breien. de vleugels en kop vind ik dan wel weer goed gelukt. weet iemand misschien een boek over vogels tekenen?
...en dat eksters zo aan velociraptors doen denken, daar ben ik het mee eens, maar dat komt (naar mijn mening) omdat ze in jurassic park precies zo bewegen als eksters.:)

botulismf 21-11-2007 15:10

Dat zou goed kunnen, dan ligt het dus toch weer aan Spielberg. :(

Ik vind die laatste die je postte trouwens gaaf, stijl doet me denken aan Stanley Donwood.

Miekepieke 21-11-2007 18:26

Citaat:

z1pje schreef: (Bericht 26441978)
ik ben niet zo'n anatomie-tekenaar, maar vergeleken met de vogel die ik niet zo heel ver hiervoor tekende is dit echt een hele vooruitgang...[afbeelding]
als ik het zelf mag zeggen dan:) (ook al was de balpen die ik voor de laatste 2 gebruikte stukken fijner dan deze).
inderdaad, de staart van die 2de is nogal afgeraffeld, maar ik ben niet erg ervaren op anatomisch gebied, en het idee dat ik had mislukte en toen had ik weinig zin meer om het nog goed te breien. de vleugels en kop vind ik dan wel weer goed gelukt. weet iemand misschien een boek over vogels tekenen?
...en dat eksters zo aan velociraptors doen denken, daar ben ik het mee eens, maar dat komt (naar mijn mening) omdat ze in jurassic park precies zo bewegen als eksters.:)

Over dat anatomieboek voor vogels, ik ken geen anatomieboek daarover. Maar wat volgensmij al wel scheelt is om foto's of afbeeldingen van echte kraaien te zoeken en daar gewoon veel schetsen van maken met hoe de verbindingen zitten tussen bijvoorbeeld de vleugels en de nek etc. (als je kraai intikt bij google krijg je al heel veel geschikt beeldmateriaal denk ik) Zo zou ik het zelf onderzoeken. verder vind ik het leuke aan de laatste tekening dat je de kraaien in een context hebt gezet waardoor ze in een wereld staan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.