![]() |
Je top 10 favoriete filmsoundtracks
...
Post hier je top 10 favoriete liedjes die in je hoofd zijn blijven hangen (die je leuk vind dus)! Hoeft niet per se 'all time' te zijn! 1. Sting & The Police - Every Breath You Take 2. Tatu - Lyudi invalidi 3. Manic Street Preachers - Autumnsong (geweldig nummer/clip) 4. Paramore - Crushcrushcrush 5. Ozzy Osbourne - Dreamer 6. Rammstein - Stripped 7. Tatu - Novya model 8. Amy Whinehouse - stronger than me 9. The Klaxons - Golden Skans 10. The fray - She is [edit door alopia] We maken er een filmsoundtracktopic van :) [2e edit] ik heb 2 topics samengevoegd, vandaar dat er enkele verwarrende reacties tussen kunnen staan, aangezien de posts op chronologische volgorde samengevoegd worden. |
Uh, dit bij Films, Tv en Radio :S
|
Sorry, ik maak wel een neiuwe aan op de goede plek. Deze mag geslote worden! ..srry.
|
Wat een slechte top 10, trouwens.
Anders maken we hier een filmsoundtrack topic van, ofzo. |
Soundtracks
Naar aanleiding van dit topic (goede suggestie N00dles). Wat zijn je favoriete soundtracks? Enkele van mijn favorieten:
Monster's Ball Crash Garden State K-Pax Little Miss Sunshine Lost in Translation The Man Who Wasn't There Trainspotting Vanilla Sky Elizabethtown Walk The Line films van Quentin Tarantino |
Requiem for a Dream
Fight Club Memento Lion King Pulp Fiction Reservoir Dogs Mulholland Drive American Beauty Blade Runner Almost Famous Lock, Stock & Two Smoking Barrels |
The Wickerman 1973 :o:D :(
Mystic River Psycho The Lion King Serenity Ran |
children of dune
the fountain lion king amelie the promise sunshine en dan heb ik het over "specifiek voor de film gecomponeerde muziek" en niet "hip nummer van kutband X" |
Citaat:
|
O Brother, Where Are Thou?
Spirited Away Dirty Dancing |
Tanin no kao
Weckmeister Harmóniák North by Northwest O Brother Where Art Thou Days of Heaven Zeg het maar. |
Ik heb een zwak voor soundtracks van John Williams. _O_
|
Citaat:
|
The Fountain en Requiem for a dream komen als eerste in mij op. Clint Mansell (y)
|
The Shining en Vampiros Lesbos.
|
Er worden wel een paar grote vergeten vind ik :)
Edward Scissorhand - Danny Elfman Amelie - Yann Tiersen The Hours - Phillip Glass Lion King - Hans Zimmer Crimson Tide - Hans Zimmer The Rock - Hans Zimmer Jurassic Park - John Williams Schindlers list - John Williams edit: Corpse Bride - Danny Elfman (Natuurlijk!) |
Moeilijk. Ik let altijd wel op de soundtrack, maar ik vergeet vaak achteraf weer van welke film ik m nou goed vond.
Wat zo snel ff in me opkomt: Pan's Labyrinth Amélie Disney's The Lion King, The Little Mermaid en Aladdin (vooral veel leuke liedjes) Bridge to Terabithia Films van Tarantino hebben ook vaak leuke muziek. Vond de soundtrack van Deathproof ook weer super. Verder heb ik een zwak voor musical, dus ook voor de soundtracks ervan, o.a. Chicago, Hairspray en Moulin Rouge. En vast nog veel meer wat ik nu ff niet kan bedenken :) |
Kenji Kawai, is mijn favoriet. Het muziek in oa Avalon is adembenemend.
|
De meeste musicals idd. (y)
|
Nightmare before Christmas
The Hours Requiem for a Dream Amelie A Beautiful Mind American Beauty |
Das Boot - Klaus Doldinger
|
Amelie
Almost Famous Moulin Rouge The Sound of Music Walk the Line Garden State Lost in Translation Dirty Dancing Ik geloof niet dat ik veel nieuws toe te voegen heb -O- |
Amelie
Pirates of the Caribbean 2 The Last Samurai Gladiator Van Helsing Dust from heaven Requiem for a dream Hm..het is wel duidelijk dat ik een zwak heb voor Hans Zimmer. :D |
Citaat:
Mijn favoriete soundtracks? Close Encounters of the Third Kind The 'Burbs Empire Strikes Back Signs Batman Returns War of the Worlds (2005) Jurassic Park Gremlins Jaws Munich en nog een riedel meer |
Moulin Rouge
Pirates of the Carribean Dirty Dancing Grease Honey Zorro Sound of Music Lion King, Alladin Die dansfilm met Antonio Banderas weet even de naam niet meer. *edit* Intro van Harry potter trouwens ook |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43. |