Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Littekens weghalen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=164567)

Shawna 21-07-2002 16:49

Littekens weghalen

heeft iemand er ervaring mee met het weghalen van littekens op je rug....dat door pukkeltjes komt want ik wil naar huidarst gaan om een stuk van mijn vel er aftehalen het bovenste gedeelte heeft iemand daar ervaring mee????

jnieuwelaar 21-07-2002 16:53

Een vriendin van me heeft daar ook enorm veel last van gehad, maar daar zijn andere oplossingen voor dan vel eroverheen zetten. Minder pijnlijk, goedkoper en makkelijker.

20marianne12 21-07-2002 17:12

Op je rug? Opzich is dat toch niet zo heel erg? Ik heb het in mijn gezicht, veel erger (ook van stomme rot pukkels, al vallen de littekens nog mee kijkend naar hoeveel acne ik heb gehad)... je hebt er ook speciale zalf voor, helpt best goed tegen littekens... Suc6 ermeer

Kirk22 21-07-2002 22:03

wat voor een littekens?

*vraagt zich af hoevaak een sig gelezen word*

PublicExection 22-07-2002 00:18

nice sig Kirk, die heeft wel wat

Lethalis 22-07-2002 08:57

De huid bestaat uit meerdere lagen .. kan zijn dat ze de bovenste laag kunnen verwijderen, waarna deze zichzelf weer ontwikkelt .. maar dan zonder littekens.

Lijkt me wel pijnlijk :/

Desp 22-07-2002 10:44

Citaat:

******** schreef:
De huid bestaat uit meerdere lagen .. kan zijn dat ze de bovenste laag kunnen verwijderen, waarna deze zichzelf weer ontwikkelt .. maar dan zonder littekens.

Lijkt me wel pijnlijk :/

Yep, maar dat is dus alleen voor oppervlakkige littekens... :(

~Sjeherazade~ 22-07-2002 12:26

Je kan ze met laser-stralen laten weghalen, maar ik weet nie hoe duur/gevaarlijk/blabla dat is. Maar als het lukt, geeft het echt een mooi resultaat.

Mel P 22-07-2002 20:42

Ik heb een groot litteken op mn knie, eigenlijk is het wild vlees ofzo. echt lelijk vind ik k ben van plan naar de huisarts te gaan maar ik vrees dattie er weinig aan kan doen :mad:

Smiley_Knorretje 23-07-2002 12:58

Citaat:

Mel P schreef:
Ik heb een groot litteken op mn knie, eigenlijk is het wild vlees ofzo. echt lelijk vind ik k ben van plan naar de huisarts te gaan maar ik vrees dattie er weinig aan kan doen :mad:
'k Heb er één onder m'n kin (was gehecht maar is niet mooi genezen) Da's ook wild vlees volgens mij, en ik heb een verwijzingen naar een plastisch chirurg. Dat zal die van jou dus ook wel kunnen doen :) Ik ben er nog niet geweest, maar wie weet kunnen ze het wel heel mooi weghalen, ook bij jou:)

Desp 23-07-2002 13:11

Ik heb een vrij groot litteken over mijn linkerwang lopen, als ze dat weg zouden willen halen, krijg ik er toch nog een litteken voor terug, eentje die ik helemaal niet mooi zal vinden... Dan zit ik maar opgescheept met een reusachtig litteken...

Alicia Silverstone 23-07-2002 13:55

Bedoel je misschien zo'n behandeling met een bepaald zuur?
Dat is zo'n behandeling die ze oa bij acne-littekens gebruiken, dan krijg je dat spul op je huid en wordt idd het bovenste laagje op die manier weggehaald. Net alsof je huid "vernieuwd" is ofzo.
Maar tis niet zo dat ze met een mes je huid eraf gaan snijden ofzo hoor.

jnieuwelaar 23-07-2002 17:35

Citaat:

Alicia Silverstone schreef:
Bedoel je misschien zo'n behandeling met een bepaald zuur?
Dat is zo'n behandeling die ze oa bij acne-littekens gebruiken, dan krijg je dat spul op je huid en wordt idd het bovenste laagje op die manier weggehaald. Net alsof je huid "vernieuwd" is ofzo.
Maar tis niet zo dat ze met een mes je huid eraf gaan snijden ofzo hoor.

Dat heeft een vriendin van me dus gedaan!!! Werkt heel erg goed volgens haar. Gewoon effe naar de huisarts en die weet er wel raad mee.

Fanny 23-07-2002 21:51

Citaat:

20marianne12 schreef:
Op je rug? Opzich is dat toch niet zo heel erg? Ik heb het in mijn gezicht, veel erger (ook van stomme rot pukkels, al vallen de littekens nog mee kijkend naar hoeveel acne ik heb gehad)... je hebt er ook speciale zalf voor, helpt best goed tegen littekens... Suc6 ermeer
Welke zalf?? Ik heb ook wel littekens van pukkeltjes :(

jnieuwelaar 23-07-2002 22:09

Citaat:

Fanny schreef:

Welke zalf?? Ik heb ook wel littekens van pukkeltjes :(

kun je bij de apotheek halen, wel eerst een receptje halen bij de dokter. Mijn broertje heeft ook zulke zalf en het werkt echt goed bij hem.

Desp 25-07-2002 13:46

Whooeeehaa, ze gaan mijn litteken weghalen :)
Ik was dus altijd bang om er een trekkerig lelijk litteken aan over te houden, maar het kan gereduceerd worden tot een klein littekentje van een paar centimeter! :) Ben heel blij nu :)

Marilyn 12-08-2002 17:48

Zou graag willen weten hoe die zalf heet (kom erachter dat ik lang niet de enige ben met dit probleem, pfoei :) )..!

blutske 15-08-2002 22:43

met laser-techniek. Iemand uit de buurt heeft dat in zijn gezicht laten doen en het is echt mooi geworden!
Het is wel vrij pijnlijk, maar ik misschien is het in het gezicht pijnlijker dan op de rug. Het is ook vrij duur..ik weet niet of je zoiets verzekerd krijgt, denk het eerljk gezegd niet. maar dan ben je er wel ECHT vanaf

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.