Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Voetschimmel? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1646161)

anonymous888 18-11-2007 23:15

Voetschimmel?

Ik heb sinds 2 weken ruwe witte plekken van een soor vervelling aan de onderkant van mn linkervoet. Het jeukt niet en het doet geen pijn maar het stinkt wel een beetje (meer dan de andere voet ;)). Is dit voetschimmel ofsow en wat moet ik er mee doen..?

Tiņo 19-11-2007 15:29

even naar de huisarts, want erg normaal en gezond klinkt het niet.
succes!

Andijvie 19-11-2007 15:56

Is het niet gewoon eelt ofzo? Met zo'n puimsteen kan je dat er af schuren.
En bij de drogist kan je zalf halen tegen voetschimmel, ik geloof dat lamisil goed werkt bij mij. Droog verder je voeten altijd goed af na het douchen en als je last hebt van zweetvoeten, wissel dan ook overdag eens van sokken.

anonymous888 19-11-2007 23:30

Nou ik denk niet dat het eelt is want het lijkt alsof vel weg is...
En het gekke is dat ik in de ochtend na het slapen er niks an zie maar savonds wer wel (sokken geven ook veel af aan de nogal plakkende onderkant...(klinkt gek en dat is het ook)... bedankt ! :)

Andijvie 20-11-2007 00:00

Eelt kan ook weg gaan he, dan hou je zo'n soort velloosstuk over... Is het anders misschien een blaar die kapot is ofzo? Dat plakt en kan ook viezig ruiken.. Hou het goed schoon en verwissel je sokken regelmatig.

anonymous888 20-11-2007 07:04

Ja bedankt voor het advies.
Nog een vraagje dan... Gaat voetschimmel altijd vanzelf over?

marrel 20-11-2007 20:10

K had pas ook ineens wat "vervelling" op m'n voet. Ff eraf gehaald met een steen en klaar en het blijft nu ook gewoon weg. Voetschimmel kan vanzelf over gaan maar meestal niet voorzover ik weet. Zalfjes idd gewoon bij de drogist/kruidvat enzo

Andijvie 20-11-2007 22:50

Misschien gaat het wel vanzelf weg (wanneer je je voeten goed afdroogt), maar met een zalfje gaat het sneller en makkelijker weg.

anonymous888 22-11-2007 15:17

Ja, mijn moeder zegt dat als je nog niet naar de huisarts bent geweest (daar heb ik geen zin in) dan weet je ook niet wat het is en kun je er ook geen goed zalfje voor kopen. Of zijn er soms zalfjes die tegen elke soort voetschimmel werken?

marrel 23-11-2007 12:26

Wat ze bij de kruidvat verkopen is bij mijn wete gewoon algemene zalf voor het grootste gedeelte aan voetschimmels/zwemmerseczeem. Van de enorme hoeveelheid aan schimmels zijn er maar een paar die dit over het algemeen veroorzaken, dermatofyten, en daar helpt het wss sowiso tegen, resistentie buiten beschouwing gelaten. Kan me niet voorstellen dat het heel duur is, en anders gewoon ff langs de huisarts.

Labster 25-11-2007 14:20

klinkt als atlethes foot, 1 op de 7 Nederlands heeft er last van volgens mij.

duivelaartje 25-11-2007 16:33

Ja, dat is gewoon voetschimmel.

Labster 26-11-2007 19:55

Zag laatst op de tv een reclame van een zalf, die doe je 1 keer erop en dan ben je direct van je schimmel af.

SimonP 22-12-2007 12:48

Citaat:

anonymous888 schreef: (Bericht 26425376)
Ik heb sinds 2 weken ruwe witte plekken van een soor vervelling aan de onderkant van mn linkervoet. Het jeukt niet en het doet geen pijn maar het stinkt wel een beetje (meer dan de andere voet ;)). Is dit voetschimmel ofsow en wat moet ik er mee doen..?

De aandoening wordt veroorzaakt door een schimmel uit de groep van de dermatofyten, die zich graag nestelt in vochtige huid. Vraag je je af of je je wel goed genoeg afdroogt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.