![]() |
[Quicktime op website]Streaming video
Ik wil op mijn site een quicktime-filmpje neerzetten dat net zoals een filmtrailer een tijdbalkje toont dat volloopt en ondertussen vast afgespeeld kan worden.
Nu staat dat filmpje wel op mijn site, maar ik zie eerst een grote Q, en pas als het filmpje helemaal geladen is (30 mb), toont het balkje en beeld pas... Hoe krijg ik het ladende balkje meteen te zien? |
Kijk anders eens naar bijv.:
http://www.apple.com/trailers/paramo...08/medium.html Of had je dat al geprobeerd? Hier laadt het filmpje niet meteen, maar geleidelijk. |
Citaat:
|
Ik zou het ook niet weten, maar heb wel een aantal oplossingen
|
Waarmee bak je je quicktimefilmpje? Bij het exporteren vanuit Final Cut ed kan ik gewoon een vinkje plaatsen dat 'ie gestreamed moet kunnen worden.
|
Citaat:
2) Geen zin om flash te gebruiken 3) Youtube al helemaal niet :P 4) Heb ik gedaan, daarom besloot ik het hier juist te vragen Maar thanks anyway. |
Citaat:
|
Citaat:
65% ofzo heeft quicktime do i need to say more? ;) |
Citaat:
|
Citaat:
En ja, ach, misschien toch maar Flash gebruiken dan. Momenteel heb ik gewoon een linkje naar een (nog makkelijker afspeelbare) avi. Maarja, wil toch graag in hetzelfde venstertje afspelen voor het gemak. |
Oja, even gekeken hoe andere sites het doen: hetzelfde zoals ik had, dus ik denk dat mijn tijdbalkje pas zo laat verscheen omdat het QT-bestand relatief groot is (30mb).
|
Alhoewel ik sceptisch was, heb ik toch de FLV-player gebruikt. Mijn filmpje omgezet naar .flv en toen die FLV-player van die site gehaald en op mijn site gegooid. Werkt perfect, en het FLV-bestand is lekker klein, dus loopt nu perfect (y) :)
Bedankt Freyk (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07. |