![]() |
Wat eten jullie op sint?
Zoals de titel al zegt; Wat eten jullie met Sint?
Hier zijn al hele discussies wat we moeten eten, want zijn allerlei voorwaarden; moet origineel zijn, niet teveel vullen (ivm met veel kruidnootjes eten), enz enz... Eten jullie iets speciaals? |
Nou, wij hebben elk jaar altijd hele discussies over wat we gaan doen (Gourmetten! Kaasfonduen! Chocoladefondue! Ieder zelf iets maken!), maar eindigen altijd met warme chocomel en worstenbroodjes.
Traditie FTW! |
We hebben zo'n vijf maanden pepernoten in huis, dat is het eigenlijk wel...
|
pepernoten & marsepein.
ik lust geen chocolade. geen speciaal sint-avondeten verder als ik thuis ben, als ik op mijn studetenvereniging ben "sinterklaasmensa" |
Pepernoten vanaf oktober ongeveer. Chocoladeletters op 5 december.
Avondeten niets speciaals. |
Toen ik klein was, aten we heel normaal, niet speciaal een 'sintmaal' dus.
Nu vier ik sinterklaas niet echt meer met pakjesavond, maar met mijn opa en oma gaan we vaak wel naar de chinees met de hele familie :) Dat doen we sinds alle kleinkinderen niet meer in sinterklaas geloven. Vroeger vierden we daar ook sinterklaas en kregen alle kinderen een cadeau van een heuze Sint (de buurman :P ) en maakte m'n oma huzarensalade en snackvoedsel (opgerolde ham met aspergers etc). |
Ik doe niets speciaals met sinterklaas en eet dus ook niets speciaals. Toen ik nog klein was, aten we met sinterklaasavond wel altijd iets makkelijks (frietjes, lasagne, enz), maar niet iets speciaals. Wel niet te veel, zodat er ook nog wat pepernoten bij zouden passen 's avonds.
|
Wij eten "normaal" net als anders.
|
Tijdens de intocht altijd pannenkoeken, verder niks bijzonders. Wel een beetje lekkerder dan een gewone maandag bijvoorbeeld.
|
Wij vieren Sinterklaas meestal op kerstavond (rond sinterklaas is het vaak echt te druk) en dan eten we meestal ragout omdat we s'avonds graag veel snoepen. (Pepernoten en andere sinterklaasdingen, maar ook allerlei hapjes en natuurlijk de wafels en kniepertjes die mijn moeder tegen die tijd wel gebakken heeft)
|
Tosties :)
We zijn vaak met heel de familie bij mijn oma, en dan eten we masaal tosties en knackworstjes op een broodje. Gewoon omdat het makkelijk en lekker is. Dan vieren we met heel de familie sinterklaas. Vroeger met veel cadeautjes, nu met het cadeautjes spel en veel gezelligheid... |
Wij doen altijd gourmetten met een groep vriendinnen en in plaats van een korte speech/toost vooraf doen we een grappig gedicht! Supergezellig. Daarna lekker pepernotenvreten ;)
|
Dit jaar gaan we kaasfonduen. Jaren hiervoor gingen we meestal gourmetten :)
|
Bij mijn ouders/familie deden we altijd een lichte (brood)maaltijd, omdat we ons toch wel vol gingen eten aan (zelfgemaakte) pepernoten en gevulde speculaas.
Dit jaar met vriendne hebben we gegourmet, maar dat was een beetje spur of the moment besluit omdat er mensen nogal laat waren en gourmetten altijd zo lang duurt dat iedereen kon eten en cadeautjes uitpakken tegelijk :) |
Dat zijn meestal van die gezellige avonden waarbij we dus aan de drank, vis , foute sauzen en worstjes zitten.
Prima avonden, dus! ...Alleen doen we dit jaar niets boeiends met de sint. Beetje jammer. |
wij eten eigenlijk ieder jaar stamppot. geen speciale reden behalve dat het makkelijk is en iedereen het lekker vindt:)
|
Wij eten vaak soep met stokbrood en kaas enzo. lekker, makkelijk en niet zo vullend :P
|
Wij gaan gourmetten..
En savonds drinkt iedereen chocolademelk, want "dat is traditie", maar ik lust dat niet :) En verder de pepernoten, schuimpjes, taaitaai zooi en de oh zo niet verwachte chocoladeletter die we ieder jaar krijgen.. (en die in mijn geval geen dag overleeft.) |
gore erwtensoep. en marsepein en suikerbeesten. elk jaar weer :D
|
De Simon Lévelt heeft Sinterklaasthee (Y)
|
Volgens de traditie eten wij met sinterklaas worstenbrood, sauzijcenbrood en chocolademelk (y)
|
Avondeten met Sinterklaas is bij ons niets bijzonders, wel altijd iets dat niet enorm vult ivm chocolademelk, banketstaaf en ander snoepgoed later die avond.
|
wij eten chocoladeletters, chocolade kruitnoten, marsepein en pepernoten. Waarschijnlijk claimen mijn zusjes als avondmaal patat :s Wie immer.. Elke gelegenheid grijpen zij aan voor patat xD
Traditie is warme chocolademelk met speculaas! |
Wij gourmetten elk jaar; met verschillende lekkere vleesjes, allerlei groenten, broodjes, stokbrood, kruidenboter, sausjes enz :o
vult dus wel behoorlijk, maar pepernoten eten we dan ook al maanden :o niet speciaal op 5 dec. En chocoladeletters 'krijgen' we pas op 5 dec, dus die gaan in de dagen daarna pas op. |
Gewoon normaal, doen niks met de sint.
|
Tot nu toe hebben we altijd gegourmet, maar dan eet je inderdaad heel veel waardoor je daarna geen lekkers meer lust.
Daarom eten we dit jaar tapas. |
Waarschijnlijk diepvriespizza en een bakje yoghurt... :bloos:
|
Mijn zus heeft 5 december bacheloruitreiking, dus met een beetje geluk gaan we ergens uiteten.
|
Ik geloof soep met brood ivm al het lekkers wat we daarna gaan nuttigen;)
|
Erwtensoep! (y)
|
Wij eten al jaren met Sinterklaasavond uiensoep.
Zelf gemaakt en niet te veel. Want er moet nog de hele avond gesnoept worden. |
Kaas. ik vier geen sinterklaas.
|
ik krijg honger van dit topic
|
Soepie + stokbrood, want er is nooit bekend hoeveel mensen er komen en wat ze lekker vinden, soep gaat er altijd wel in. :o
|
Ik ga voor mijn vriend koken.
Ben meteen de kookboeken ingedoken. Het wordt varkenshaas, gegratineerd met een lekkere kaas. |
Vanavond eten we Turks, om de herkomst van Sinterklaas te eren :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51. |