![]() |
Herschrijven van zinnen.
Ik heb een taak voor school om de volgende zinnen te herschrijven.
Onder het gedeelte Lange ingewikkelde zinnen deze zin: De minister betoogde dat ons onderwijs, dat tenslotte nog niet zon'n lange traditie heeft, zeker in vergelijking met onze buurlanden, mits grondig aangepakt, beslist vergelijkbare en zelfs betere resultaten kan boeken. In het gedeelte , teveel taal, nee nooit niet Er zijn nog nooit geen klachten geweest over onze koerierdienst. In gedeelte naamwoordstijl De mogelijkheid bestaat dat een verhoging van het studentenaantal een vergroting van de school vereist. Heb er al op gezocht maar kom er niet uit... |
Je moet ze gewoon herschrijven om het duidelijker te maken? Waar heb je dan op gezocht? Zoiets moet je toch gewoon dóen, er valt weinig te vinden, lijkt me...
Ons onderwijs heeft nog niet zo'n lange traditie in vergelijking met onze buurlanden. De minister betoogde dat het onderwijs, mits grondig aangepakt, beslist vergelijkbare en zelfs betere resultaten kan boeken. Er zijn nog nooit klachten geweest over onze koerierdienst. (Ik neem aan dat ze bedoelen dat er géén klachten zijn geweest.) Die laatste zin lijkt me prima, ik begrijp daar de 'fout' niet van. |
Die laatste is niet fout, maar loopt wel vrij krom. de verhoging van het studentenaantal, daar gaat het om.
Als er meer studenten op school komen zitten, moet ook de school misschien meegroeien. Of iets in die aard. Bij die eerste zin moet idd het aantal bijzinnen drastisch naar beneden, en kan je best wat doen aan het wollige woordgebruik. |
nog beter: misschien moet de school ook meegroeien als er meer studenten op komen te zitten.
|
De minister zei: Ons onderwijs is jonger dan dat van andere landen, en als je dat goed aanpakt zal het goede resultaten opleveren
|
Citaat:
|
ow dat is dan niet acceptabel he;)
|
Citaat:
|
Buiten het feit dat ik geen ingewikkelde zinnen zie lijkt me het bijzonder contraproductief om een oefening die jou lange zinnen moet doen begrijpen, door middel van ze zelf op te breken en in eenvoudige delen te herschrijven, uit te besteden aan anderen.
|
*golfclap*
Knap werk Reie :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.