Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Verpleegkunde (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1648171)

ultra 25-11-2007 20:44

Verpleegkunde

Ik zit nu in het 3e jaar van de mbo verpleegkunde opleiding. Nou is het werken direct in de zorg niet direct mijn ding ben ik achter gekomen. Nu vroeg ik me af, welke beroepen kan ik gaan doen die indirect met zorg te maken hebben.

Ik heb al uitgezocht dat ik CIZ indicator kan worden en planner in een thuiszorgbedrijf.

Wie weet er nog meer?

de abt van sion 25-11-2007 22:42

Elke vorm van zorg zal beter slagen, wanneer de vloer is geveegd, het gras gemaaid, het vuilnis opgehaald enz. Je kunt je dus heel goed indirect in de zorg verdienstelijk maken bij een schoonmaakdienst, een tuinonderhoudsbedrijf of de vuilnisophaaldienst.

Als je er na drie jaar achter komt dat goede mensen verzorgen je ding niet is...

Heer, wees ons genadig.

ultra 26-11-2007 10:55

Aan zo'n reactie heb ik natuurlijk niks. Graag hier alleen serieus posten.

Lethe 26-11-2007 11:38

Citaat:

de abt van sion schreef: (Bericht 26474753)
Elke vorm van zorg zal beter slagen, wanneer de vloer is geveegd, het gras gemaaid, het vuilnis opgehaald enz. Je kunt je dus heel goed indirect in de zorg verdienstelijk maken bij een schoonmaakdienst, een tuinonderhoudsbedrijf of de vuilnisophaaldienst.

Als je er na drie jaar achter komt dat goede mensen verzorgen je ding niet is...

Heer, wees ons genadig.

Je minachting is weer eens bewonderenswaardig te noemen. Kuch

koekjes 26-11-2007 11:52

beste abt van sion, je bent een naar persoon.

edit: ik heb geen flauw idee, maar wil je niet doorleren na je mbo dan? misschien is dat een optie, of in een ziekenhuis ipv bejaarden/thuiszorg oid?

ultra 26-11-2007 12:12

Ik weet nog niet of ik hierna wil doorleren. Om hierna nog eens 4 jaar in de schoolbanken te zitten zie ik echt niet zo zitten. Ik vraag me gewoon af welke beroepen ik met het verpleegkundige diploma nog kan doen ipv ziekenhuizen, thuizorg, verpleeghuizen enz.
Iets meer in de richting van indirect zorg, wel iets voor de zorgvrager doen, dingen voor ze regelen dan echt aan het bed staan.

koekjes 26-11-2007 13:59

Citaat:

ultra schreef: (Bericht 26477412)
Ik weet nog niet of ik hierna wil doorleren. Om hierna nog eens 4 jaar in de schoolbanken te zitten zie ik echt niet zo zitten. Ik vraag me gewoon af welke beroepen ik met het verpleegkundige diploma nog kan doen ipv ziekenhuizen, thuizorg, verpleeghuizen enz.
Iets meer in de richting van indirect zorg, wel iets voor de zorgvrager doen, dingen voor ze regelen dan echt aan het bed staan.

hmm, heb je op school geen decaan oid die je daar duidelijkheid over kan verschaffen?

T_ID 28-11-2007 11:38

Citaat:

de abt van sion schreef: (Bericht 26474753)
Heer, wees ons genadig.

Dergelijke minachting uiten terwijl je zelf een maatschappelijk vrijwel nutteloze pretstudie doet is wanstaltig.

de abt van sion 28-11-2007 22:57

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 26491785)
Dergelijke minachting uiten terwijl je zelf een maatschappelijk vrijwel nutteloze pretstudie doet is wanstaltig.

1) Het is jouw persoonlijke conclusie dat ik iemand minacht. Want ik minacht niemand.
2) Mijn studie is niet maatschappelijk vrijwel nutteloos, maar maatschappelijk volkomen nutteloos. Dat je daar zelf niet opgekomen bent. Evenwel, er zijn mensen die in de waan leven dat ze me nodig hebben. En dat levert me een meer dan behoorlijk inkomen op. Waarvan ik jou mede financier.

Graag gedaan.

Evil-milkshake 29-11-2007 11:49

Citaat:

de abt van sion schreef: (Bericht 26497263)
1) Het is jouw persoonlijke conclusie dat ik iemand minacht. Want ik minacht niemand.
2) Mijn studie is niet maatschappelijk vrijwel nutteloos, maar maatschappelijk volkomen nutteloos. Dat je daar zelf niet opgekomen bent. Evenwel, er zijn mensen die in de waan leven dat ze me nodig hebben. En dat levert me een meer dan behoorlijk inkomen op. Waarvan ik jou mede financier.

Graag gedaan.

Je gaat offtopic biatch.

Leonoor 29-11-2007 12:03

En nu weer terug ontopic idd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.