Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien filmtopic (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1648441)

Rooster 26-11-2007 20:03

Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien filmtopic

Donnie Darko:
echt niet onder de indruk, ik snap niet waar die hele culthype over gaat.
De opzet van het verhaal is op zich wel interessant,
maar de manier waarop het in de film gebracht wordt valt me tegen.
Sommige stukken hadden van mij ook anders gemogen, stukje korter, stukje langer en het einde liep ook niet echt lekker....
naar boven afgeronde 3/5

Yoshimare 26-11-2007 20:21

Jeetje, wat erger ik me elke keer aan dat 'gemien'.

Yoshimare 26-11-2007 20:21

Saw II
Minder eng dan de eerste, en minder spannend helaas.

DanielC 26-11-2007 20:24

Wat is er mis met Mien?

Marloes: "Wat dan?"

Op een gegeven moment in Pirates lag er een grote walvis op het strand, close up op het oog van de walvis was exact hetzelfde als dat van Werckmeister, en toen zeiden ze dat ze voor zo'n 'attractie' wel geld konden vragen.

Dinalfos 26-11-2007 20:26

Die titel is wellicht een tikkeltje te spam-achtig....;)

Rooster 26-11-2007 22:00

X-men 2/ X2 / X-men united:
beetje chaotisch en een duidelijke "deel 2 voor deel 3".
Maar lekkere knokscenes en genoeg spanning om het een vermakelijke film te maken.
Wolverine heeft een flinke rol, dat is altijd nog een pluspunt, en de special effect van alle mutantkrachten zijn mooi
3/5

Trimm Trabb 26-11-2007 23:34

Citaat:

Paranoide schreef:
Maar sommige series hadden echt nog een seizoen of twee kunnen hebben, denk ik. Misschien wel meer, want die seizoenen zijn ook maar 6 afleveringen. Je ziet inderdaad vaak wel dat series op een gegeven moment een beetje afzwakken, maar dit gebeurt meestal pas na een aflevering of 50-100, niet na 12. Wel jammer. Misschien als ik tijd heb eens uitzoeken waarom ze dat als standaard format hebben genomen. (Of misschien weet onze plaatselijke britcom-expert dat, als ze hier toevallig leest? Trimm Trabb, hm?)

Dat format is er denk ik vanwege de bbc. Het aantal komieken en comedyschrijvers in Engeland ligt hoog en de beeb wil natuurlijk wel kwaliteit. Zelfs voor programma's die voor eerdere series goede responsen kregen, moet de beeb een pilot zien alvoor ze toestemming geven om er meer te maken. Ook is het natuurlijk zo dat de meeste britcoms door 1 of 2 mensen worden geschreven, dus niet een heel team, en dat het lastiger is om een hoog niveau voor 22 afl. per series vol te houden. Door series tot 6 afleveringen te beperken blijft het niveau hoger en blijven mensen geinteresseerd (Het 'leave 'em hungry for more' principe). En zo verspilt de beeb hun kostbare centen ook niet.

Ik vind het alleen maar goed. Stel bijv. dat Fawlty Towers of The Young Ones net zo lang hadden gelopen als een willekeurige amerikaanse sitcom, dan hadden we er na een tijdje ook wel genoeg van gehad.

N00dles 27-11-2007 05:02

Kuttopictitel.

Tenshi no Tamago (1985) (Angel's Egg)

http://www.deutschesfilmmuseum.de/pr...angels_egg.jpg

Eén van Mamoru Oshii's (Ghost in the Shell) vroegere tekenfilms, met character designs van Yoshitaki Amano (Final Fantasy games). Daarom alleen al een prachtig, visueel spektakel. De passende muziek maakt het kijken tot een haast magische ervaring.
Hevig symbolisch vertelt deze tekenfilm over een klein meisje met een groot ei, dat zij met zich meedraagt. Een mysterieuze man komt op haar pad en samen reizen ze verder. Waar ze vandaan komen en waar ze naar toe willen is onbekend.

Ik zit nog steeds met vraagtekens, want het hoe en waarom is me geheel onduidelijk. Gaaf was het wel.

8/10

Dinalfos 27-11-2007 12:04

Linkje naar de vorige editie:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1633800

Dinalfos 27-11-2007 12:21

Enneh:

Death Note: Final Conclusion (DC) - 7/10

Het uitgangspunt dat Ryuk samen met een andere shinigami terugblikt op de gebeurtenissen en zijn tijd met Light is leuk bedacht. Maar een beknopte samenvatting blijft een beknopte samenvatting. Het doet dus geen recht aan de serie. De meesten van de ingevoegde "deleted scenes" maken het verhaal ook niet bepaald consistenter, hoewel ze op zich best leuk zijn. Dus nee, geef mij maar de regular cut.

Maar de sfeer, de karakters en de technische kwaliteiten van de show staan natuurlijk nog steeds als een huis. De fans moeten hem dus zeker gaan zien, met name voor...

Spoiler

Martiño 27-11-2007 13:11

X-men 2

Leuke film. Goed verhaal, goede actiescene's. Persoonlijk zou ik graag zien dat de focus van de film niet zo veel op Wolverine ligt, maar goed, toch altijd weer leuk om te zien.

Rooster 27-11-2007 14:48

Anchorman: The Legend of Ron Burgundy
Wat een geniale film, veel leuker dan ik verwachtte.
Alle "nieuwe komieken" hebben prachtige rollen en de wereld is lekker over de top
5/5

Paranoide 27-11-2007 17:49

Citaat:

Trimm Trabb schreef: (Bericht 26482268)
Dat format is er denk ik vanwege de bbc. Het aantal komieken en comedyschrijvers in Engeland ligt hoog en de beeb wil natuurlijk wel kwaliteit. Zelfs voor programma's die voor eerdere series goede responsen kregen, moet de beeb een pilot zien alvoor ze toestemming geven om er meer te maken. Ook is het natuurlijk zo dat de meeste britcoms door 1 of 2 mensen worden geschreven, dus niet een heel team, en dat het lastiger is om een hoog niveau voor 22 afl. per series vol te houden. Door series tot 6 afleveringen te beperken blijft het niveau hoger en blijven mensen geinteresseerd (Het 'leave 'em hungry for more' principe). En zo verspilt de beeb hun kostbare centen ook niet.

Ik vind het alleen maar goed. Stel bijv. dat Fawlty Towers of The Young Ones net zo lang hadden gelopen als een willekeurige amerikaanse sitcom, dan hadden we er na een tijdje ook wel genoeg van gehad.

Ah, okay, dat is wel plausibel inderdaad. En op zich ook wel goed, ja, The Office had ook geen moment langer moeten duren. Maar toch denk ik dat sommige series er best nog een seizoen bij mochten hoor, Black Books had nog prima 6 of 12 afleveringen kunnen hebben zonder dat men er ziek van werd. Dan zouden het 30 afleveringen zijn, dus iets meer dan één Amerikaans seizoen ofzo. Als de schrijver(s) nog gemotiveerd zijn en verder willen schrijven dan kan ik me niet voorstellen dat je dan al ziek raakt van een serie. Het is dan ook niet te vergelijken met een serie als Friends ofzo, die inmiddels 240 afleveringen telt. Als het dan ook nog eens constant wordt herhaald dan ben je het al snel zat, ja.

Maar goed, wel begrijpelijk en het principe van kwaliteit voor kwantiteit is sowieso wel hip, dus okay. (y)

[edit] En jezus, wat een kuttitel. Kan dat niet even veranderd worden ofzo? Na 5 topics is dat gemien zo old meme als goatse. Alleen dan minder grappig.

Magican 27-11-2007 19:54

Citaat:

Rooster schreef: (Bericht 26480468)
Donnie Darko:
echt niet onder de indruk, ik snap niet waar die hele culthype over gaat.
De opzet van het verhaal is op zich wel interessant,
maar de manier waarop het in de film gebracht wordt valt me tegen.
Sommige stukken hadden van mij ook anders gemogen, stukje korter, stukje langer en het einde liep ook niet echt lekker....
naar boven afgeronde 3/5

Nou, jij verliest ook je crediet als filmcriticus.

Morridin 27-11-2007 21:28

Net gezien: Dumb&Dumber

Ontzettend fout, maar nog steeds een superkomedie :D
2 oerdomme figuren in een 'normaal'-denkende wereld.
8/10

Trimm Trabb 27-11-2007 22:08

Citaat:

Rooster schreef: (Bericht 26484707)
Alle "nieuwe komieken" hebben prachtige rollen en de wereld is lekker over de top
5/5

Ik ben verliefd op Brick 'I love lamp' Tamland. En die vechtscene, OMG!

@ Paranoide: Ik ben blij dat ze na 3 series met Black Books zijn gestopt, want de 3e is naar mijn mening de beste. (1 en 2 hebben ook geniale afleveringen, maar 3 is gewoon constant goed. En Simon Pegg. <3)
Volgens mij is het ook zo dat de meeste britcoms worden geschreven door komieken/acteurs en die hebben natuurlijk wel meer te doen (optreden, boeken schrijven, in quizzen verschijnen) en raken verveeld door het schrijven van series alleen. Logisch ende goed.

ot:
From Dusk 'Til Dawn.

Blijft geweldig.

Paranoide 27-11-2007 22:23

Citaat:

Trimm Trabb schreef: (Bericht 26489251)
@ Paranoide: Ik ben blij dat ze na 3 series met Black Books zijn gestopt, want de 3e is naar mijn mening de beste. (1 en 2 hebben ook geniale afleveringen, maar 3 is gewoon constant goed. En Simon Pegg. <3)
Volgens mij is het ook zo dat de meeste britcoms worden geschreven door komieken/acteurs en die hebben natuurlijk wel meer te doen (optreden, boeken schrijven, in quizzen verschijnen) en raken verveeld door het schrijven van series alleen. Logisch ende goed.

Dat tweede is onbetwist waar.

Maar het eerste. John Cleese liet zich al uit over dat 't lastig is om op te boksen tegen de hoge verwachtingen na een goed ontvangen seizoen van een serie. O.a. daarom is er geen derde seizoen van Fawlty Towers. Dus, ja, stoppen op de top etc. Maar seizoenen 1 & 2 van Black Books waren ook absoluut niet verkeerd, dus ze zouden het ook best daarbij kunnen laten.. En dan was er geen derde seizoen, die volgens jou het beste is. ("Volgens jou" omdat ik zelf niet meer weet welke ik het leukste vind, niet omdat ik het er niet mee eens ben. ;)) Het laat wel mooi zien dat het niet per se bergafwaarts hoeft te gaan na een goede start. Als 1 & 2 leuk waren en 3 leuker, waarom zou het dan niet kunnen dat 4 het leukst is? Als de schrijver geen zin/tijd heeft dan houdt het natuurlijk op, maar dat buiten beschouwing gelaten, 't hoeft dus niet altijd te betekenen dat een serie na verloop van tijd slechter wordt. Vooral als het series van 6 betreft en niet van 24. Dat is mijn punt voornamelijk.

N00dles 27-11-2007 22:45

Citaat:

Magican schreef: (Bericht 26487738)

Nou poepoe, Donnie Darko is heus niet 'geniaal' ofzo. Ook niet slecht natuurlijk. En een 3/5 is een prima voldoende.

Citaat:

Rooster schreef: (Bericht 26484707)
5/5

Jij verliest wél al je krediet als filmcriticus ;)

Rooster 27-11-2007 22:53

Citaat:

pfrrt, houd dit soort geneuzel uit het topic ajb.
gewoon omdat naar mijn (onderbouwde) mening de film niet goed is en jij die mening (blijkbaar) niet deelt *justintimberlakecrymeariver*
De film had gewoon zoveel beter kunnen zijn en is om onduidelijke redenen "cult" geworden, en ik vond hem niet zijn faam waarmaken

ontopic:
Tenacious D in the Pick of Destiny
Leuke film en flink gelachen. Echte top Tenacious D liedjes met gave teksten om het verhaal te begeleiden, vooral meteen de eerste. Wel kort naar mijn idee, vooral als je kijkt naar de deleted scenes waar toch echt leuke stukjes tussen zaten die ook nog iets toe zouden voegen. Het einde leek ook abrupt en ik verwachtte eigenlijk nog Tribute.
Maar toch zeker gaaf
4/5

Paranoide 27-11-2007 23:21

Haha, Rooster verliest z'n krediet als criticus tweemaal. :D

Trimm Trabb 27-11-2007 23:34

Ja dude, serieus, The Pick Of Destiny wordt meestal alleen leuk gevonden onder invloed van bepaalde middelen.

*bezorgde blik*
Rooster...Heb je een drugsprobleem ?

Rooster 27-11-2007 23:42

The Pick of Destiny vond ik in geheel nuchtere staat zoals ik het hierboven beschreef dat ik het vond. This Is Spinal Tap vond ik ook fantastisch, dit is de modernere en minder serieuze variant. ;)

Snatch
Nog maar weer een keer gekeken afgelopen weekend, vooral voor Miss Rooster, maar die viel steeds in slaap.
Blijft één van mijn favoriete films, lekker snel, stijlvol, stoer en humoristisch
5/5

Trimm Trabb 27-11-2007 23:55

Citaat:

Rooster schreef: (Bericht 26490186)
The Pick of Destiny vond ik in geheel nuchtere staat zoals ik het hierboven beschreef dat ik het vond. This Is Spinal Tap vond ik ook fantastisch, dit is de modernere en minder serieuze variant. ;)

En dat is drie...

Echt, Wtf, die twee kan je nog geneens met elkaar vergelijken. Dat is fucking heiligschennis!!! :eek:

Ik vind Tenacious soms ook wel leuk hoor, maar die film hoefde ik echt niet vaker dan 1 keer te zien. Niet omdat ik 'm vreselijk vond, maar het is gewoon oude grappen re-hashen en het plot is ook vrij kut natuurlijk.
Dan kijk ik nog liever Harold & Kumar.

Dinalfos 28-11-2007 00:22

Omg, Tenacious D :')

Rooster 28-11-2007 00:25

Ik wacht nu met smart op de weird Al film

Trimm Trabb 28-11-2007 00:39

Citaat:

Rooster schreef: (Bericht 26490496)
Ik wacht nu met smart op de weird Al film

Die bestaat al toch?
'The Videot from VHS' ofzo.

N00dles 28-11-2007 03:52

Citaat:

Trimm Trabb schreef: (Bericht 26490265)
Dan kijk ik nog liever Harold & Kumar.

Dan moet het wel héél erg zijn :D Ik heb Tenacious D. niet gezien, dus ik kan niet oordelen. Maar mijn instinct zegt me dat ik die film beter kan vermijden.

OT:

Death at a Funeral

Haha, Engelse droge absurde humor, prachtig (y) Zeg maar een soort Festen op een begrafenisceremonie. Heerlijk geacteerd, leuke personages, bij vlagen geniaal en verrassend.
De enige minpunten waren dat personages soms wat uit hun rol vallen en dat het einde een beetje een anti-climax is, zelfs haast een serieuze toon heeft.

Maar dat mocht mijn algehele waardering voor de film niet verpesten; een film die mij hard aan het lachen krijgt, verdient wel een dikke 8/10 *O*

DanielC 28-11-2007 07:55

Citaat:

Trimm Trabb schreef: (Bericht 26490546)
Die bestaat al toch?
'The Videot from VHS' ofzo.

UHF.

m3tr01dm1nd3d 28-11-2007 09:17

Citaat:

Zegt meneer a zonder boeiende filmsmaak tegen meneer b zonder boeiende filmsmaak:rolleyes:

Quis 28-11-2007 09:29

Sicko. Tja, nogal Michael Moore-achtig he, ik ken het stramien intussen wel. Als er van de inhoud maar 10% waar is, is het diep triest daar in Amerika, maar dat wisten we al. Het einde is ook wel érg ingestudeerd. ''Als twee vijanden elkaar al de hand kunnen schudden (...)'' Wtf, sinds wanneer zijn een gemiddelde Amerikaanse burger en een gemiddelde Cubaanse burger vijanden van elkaar?
6,5/10

Magican 28-11-2007 10:38

Citaat:

metroidminded schreef: (Bericht 26491089)
Zegt meneer a zonder boeiende filmsmaak tegen meneer b zonder boeiende filmsmaak:rolleyes:

Zegt meneer c.

Maar om terug te komen op Donnie Darko, hetgeen wat de film in mijn ogen geniaal maakt is:
-de muziek
-het verhaal
-de dialogen

Deze zijn beter dan in andere films en daarom zeker meer dan een 3/5 waard. En hoezo ruime voldoende? Uiteindelijk is het maar een mager 6je hoor..

Rooster 28-11-2007 11:47

Citaat:

Magican schreef: (Bericht 26491504)
Zegt meneer c.

Maar om terug te komen op Donnie Darko, hetgeen wat de film in mijn ogen geniaal maakt is:
-de muziek
-het verhaal
-de dialogen

Deze zijn beter dan in andere films en daarom zeker meer dan een 3/5 waard. En hoezo ruime voldoende? Uiteindelijk is het maar een mager 6je hoor..

sterker nog, ik zei: "naar boven afgeronde 3/5"

en blijkbaar valt er over smaak toch te twisten:eek:

-De muziek is inderdaad mooi, maar ik vond het niet bij de film passen. Ik zou de CD hebben gekocht ipv de DVD als ik dit had geweten.
-Het verhaal is ook niets mis mee (zoals ik al zei) maar de manier waarop het gebracht wordt. Naar mijn mening zit de film zo ontzettend vol met gemiste kansen, maar daar kan waarschijnlijk aan de hype om de film de schuld gegeven.
-er is maar 1 "dialoog" bijgebleven, die over die lijn met 2 emoties, maar dat komt omdat ik me kapot ergerde aan die leraar.

Ik kijk nu net op wikipedia en ik denk dat ik ergens de director's cut vandaan ga halen. De gemiste kansen die ik bedoel schijnen volgens de wiki bijna allemaal wel in de director's cut te zitten, dus ik ben benieuwd of de film mij dan wel kan bekoren.

Dinalfos 28-11-2007 15:21

Wat is er dan mis met de manier waarop het gebracht wordt?

Rooster 28-11-2007 15:55

Citaat:

Dinalfos schreef: (Bericht 26493483)
Wat is er dan mis met de manier waarop het gebracht wordt?

Veel scenes vond ik nogal kort en afgeraffeld, wat vervelend op me overkwam. Veel dingen kregen hierdoor erg weinig aandacht, maar zouden wel een grote rol spelen. Andere scenes leverden gaten. Hierdoor bleef ik me gewoon een aantal dingen afvragen, maar niet op de goede manier.

Adere dingen waren ondertussen onlogisch geworden door het snijden in de film
en ik ben van mening dat je aan een film nooit mag merken dat er in gesneden is.
Bijvoorbeeld de pompoen met het Frank motief die er opeens stond :confused: (het maken daarvan zou volgens de wiki wel in de DC zitten)

DanielC 28-11-2007 16:03

Je mag de montage in een film nooit opmerken. Juist ja. :D

HenkMul 28-11-2007 16:12

Det Sjunde Inseglet: contemplatie aangaande leven en dood waarbij met name de laatste zich van zijn meest levendige en fascinerende kant laat zien.

Rooster 28-11-2007 16:19

Citaat:

DanielC schreef: (Bericht 26493766)
Je mag de montage in een film nooit opmerken. Juist ja. :D

lees nou goed, niet montage, maar snijden oftewel weglaten van scenes.
Continuïteitsfouten.
Hetzelfde had ik gisteren bij Tenacious D, opeens hadden ze walkietalkies en in de deleted scenes zit een (fantastische) scene waarin ze die dingen halen.

Uice 28-11-2007 17:05

Citaat:

Rooster schreef: (Bericht 26491867)
Ik kijk nu net op wikipedia en ik denk dat ik ergens de director's cut vandaan ga halen. De gemiste kansen die ik bedoel schijnen volgens de wiki bijna allemaal wel in de director's cut te zitten, dus ik ben benieuwd of de film mij dan wel kan bekoren.

Director's cut is inderdaad beter dan de bioscoopversie.

Dinalfos 28-11-2007 18:27

Citaat:

Rooster schreef: (Bericht 26493717)
Veel scenes vond ik nogal kort en afgeraffeld, wat vervelend op me overkwam. Veel dingen kregen hierdoor erg weinig aandacht, maar zouden wel een grote rol spelen. Andere scenes leverden gaten. Hierdoor bleef ik me gewoon een aantal dingen afvragen, maar niet op de goede manier.

Adere dingen waren ondertussen onlogisch geworden door het snijden in de film
en ik ben van mening dat je aan een film nooit mag merken dat er in gesneden is.
Bijvoorbeeld de pompoen met het Frank motief die er opeens stond :confused: (het maken daarvan zou volgens de wiki wel in de DC zitten)

Welke dingen waren onlogisch geworden dan? :confused:

Ik ben het er wel mee eens dat de DC beter is, trouwens.

Dinalfos 28-11-2007 18:45

Citaat:

Rooster schreef: (Bericht 26493896)
lees nou goed, niet montage, maar snijden oftewel weglaten van scenes.
Continuïteitsfouten.
Hetzelfde had ik gisteren bij Tenacious D, opeens hadden ze walkietalkies en in de deleted scenes zit een (fantastische) scene waarin ze die dingen halen.

Dat is in dit geval geen continuiteitsfout, want die verwijderde scene maakt geen deel uit van de continuiteit van de film. Dat betekent dat die Walkietalkies gewoon niet verklaard worden, zoals er wel meer dingen in films zijn die niet verklaard worden. Sowieso zullen ze wel een goede reden hebben gehad om die scene weg te laten.

Deleted scenes zijn trouwens (meestal) niet geschrapt uit de film (want die bestaat dan nog niet) maar uit het te verwerken materiaal in de montagekamer. Big difference. Het is dus niet reeel om het schrappen dat extra stukje footage te beschouwen als het wegsnijden van scenes.

Sevi 28-11-2007 19:18

Music and Lyrics, slechte feelgood film maar Hugh Grant (L)

MargotTenenbaum12347 28-11-2007 21:12

Citaat:

Rooster schreef: (Bericht 26491867)
gemiste kansen

wat dan?

Rooster 28-11-2007 23:03

Citaat:

MargotTenenbaum schreef: (Bericht 26496168)
wat dan?

nou, als ik het korte en raffelige scenes vond, dan zou bijvoorbeeld een langere scene op bepaalde punten een verbetering zijn.....

Citaat:

Dinalfos schreef: (Bericht 26494967)
....
Deleted scenes zijn trouwens (meestal) niet geschrapt uit de film (want die bestaat dan nog niet) maar uit het te verwerken materiaal in de montagekamer. Big difference. Het is dus niet reeel om het schrappen dat extra stukje footage te beschouwen als het wegsnijden van scenes.

monteren van film en scenes verwijderen verschillen wel duidelijk. Pas na het monteren volgt ook pas het stadium van het wegsnijden van hele (ook al gemonteerde) scenes (de echte uitdrukking is een "cut scene" maar dat betekent tegenwoordig wat anders)
Citaat:

Dinalfos schreef: (Bericht 26494787)
Welke dingen waren onlogisch geworden dan? :confused:

Ik ben het er wel mee eens dat de DC beter is, trouwens.

nou, voor mij oa. de pompoen, maar ook het "cellar door" stukje is duidelijk ingekort en daardoor nogal vaag geworden.

Uice 28-11-2007 23:21

Citaat:

Rooster schreef: (Bericht 26497351)
nou, voor mij oa. de pompoen, maar ook het "cellar door" stukje is duidelijk ingekort en daardoor nogal vaag geworden.

Daar wordt in de DC niet meer aandacht aan besteed hoor. Het grootste voordeel van die versie is dat er wat meer diepte in de personages zit.

Blubje 28-11-2007 23:37

Wat een loze Donnie Discussie :)
OT:

Premonition
Ik vond m best aardig. Ok, wel erg Hollywood en zeker niet origineel, maar ik had ook niet anders verwacht. Ik heb me er wel mee kunnen vermaken en vond m nog best spannend. En Sandra Bullock kan ik altijd wel waarderen. Yeah, cheesy, I know ;)
6/10

I Now Pronounce You Chuck and Larry
Ugh. Tja, te flauw, niet grappig, vreselijk. En wtf deed Jessica Biel nou weer? Dat ze ff acteerlessen neemt ofzo. Af en toe moest ik nog wel lachen, maar dat was echt maar heel beperkt.
3/10

Transformers
Mooi gemaakt, zag er top uit! Ik heb er ook om kunnen lachen en het verhaal vond ik erg leuk. Hij duurde me alleen net ietsje te lang. Ik geloof dat pas na een half uur of 3 kwartier het 'echte' verhaal van start ging, dat had korter gekund naar mijn idee. Verder natuurlijk lekker nostalgisch.
7/10

Gray Matters
Een standaard 'coming out' romantische comedy. Wel aardig, maar niet bijzonder ofzo. Hersenloos vermaak.
5/10

Rooster 29-11-2007 00:14

Citaat:

Uice schreef: (Bericht 26497528)
Daar wordt in de DC niet meer aandacht aan besteed hoor. Het grootste voordeel van die versie is dat er wat meer diepte in de personages zit.

jammer, maar dat van die personages maakt me blij:)

maVen 29-11-2007 01:40

Eating out

Erg leuke homo romantische komedie :)

N00dles 29-11-2007 11:41

Citaat:

Uice schreef: (Bericht 26497528)

Was er nou niet ook nog een Final Director's Cut ofzo? Ik ga dan de meest uitgebreide versie maar eens downloaden dan.

Dinalfos 29-11-2007 12:00

Citaat:

Rooster schreef: (Bericht 26497351)
monteren van film en scenes verwijderen verschillen wel duidelijk. Pas na het monteren volgt ook pas het stadium van het wegsnijden van hele (ook al gemonteerde) scenes (de echte uitdrukking is een "cut scene" maar dat betekent tegenwoordig wat anders)

Scenes verwijderen tijdens de postproductie is ook monteren (editing) hoor. In veel gevallen wordt al voor het maken van een rough cut al een heleboel overbodig materiaal verwijderd. Vervolgens wordt het resterende deel geknipt en geplakt. Daarna kunnen er inderdaad alsnog dingen worden weggesneden, maar dat heeft een goede reden.

Champ-00 29-11-2007 13:59

Hmm, ik vind dat Rooster niet echt specifiek aantoont wat er nu rafelig en ingekort aan is. De film blijft imo een van de meesterwerkjes in zijn genre. Filmtechnisch zal het me aan me reet roeste: de sfeer, het verhaal, de personages en dialogen zijn van een zodanig hoog niveau, dat deze film mij voor altijd bij zal blijven.

Dus zwaar impressed, en omdat ik hem van de week nog heb gekeken mag ik een cijfer geven:
5/5
10/10
100%
etc.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.