![]() |
Favo sinterklaasliedjes topic!
Die mist nog!
Wat is jouw favoriet? Welke zing/hoor je graag? Een van mijn favo's Zwarte Piet ging uit fietsen, toen klapte zijn band. Toen moest hij gaan lopen, met de fiets aan zijn hand. Hij kwam in 'n dorpje, en zei tegen de smit: "'k Geloof dat in mijn achterband een pepernootje zit." De smid moest hard lachen en plakte zijn band. Piet kan nu weer fietsen door heel Nederland. Hij fiets en hij fiets door regen en wind. En brengt de cadeautjes bij ieder lief kind. |
ik had het er laatst met de andere pieten over,
en we vonden dat die piet een beetje dom was dat hij naar de smid ging en niet de fietsenmaker. De zak van Sinterklaas is mijn favoriet: lekker deuntje en veel leuke persiflages |
Wij hebben een heel erg oude cd van Sinterklaas. Ingezongen door allemaal valse kinderkeeltjes, maar er staat wel de pietenhop op! Dat is een begrip hier. Er is een vast dansje voor, en ook al gelooft niemand meer, en doen we al lang niet meer aan traditionele sinterklaas, elk jaar wordtie nog gedanst. :o
Linkerbeentje op, Waggel met je kop Zo dansen we samen de pietenhop! Handjes in je zij, netjes op een rij De pietenhop, ja die maakt ons blij Vlug achter elkaar, en nu huppel maar En tis nog steeds in succes. :D |
heeft die cd een lichtblauwe hoes?
sinterklaasliedjes door kinderkoor de gouden nachtegaaltjes? die hadden wij vroeger :D |
Ik ben megafan van VOF de Kunst die Sinterklaasliedjes zingt over witte zwarte pieten, het grote boek van sinterklaas, een jongen die meeging in de zak en het paard van sinterklaas dat er geen zin meer in heeft omdat hij de daken zo koud vindt.
En de maan schijnt door de bomen vind ik mooi :) |
Citaat:
|
Zie de maan schijnt door de bomen
|
Citaat:
|
Hoor de wind waait door de bomen
|
Zachtjes gaan de paardenvoetjes
|
Citaat:
|
Zie ginds komt de stoomboot (die lijkt op t wilhelmus :p)
Zie de maan schijnt door de bomen Hoor de wind waait |
Citaat:
toe klapte siin band toe moest hii gean rinje mei de fiets in siin hān hii kwam in in dwarpke en sei tsjin de smit ik low dat er in miin achterbān een pipernutsje sit. de smit mwast hard leitsje en plakte siin band piet koe wer fietse troch 't hele Friese lān verder ken ik hem niet meer.... Dit was dus fries dat helemaal niet goed gespeld is.... sommige woorden zijn ook fout... maar ik ben ook amper fries... |
:p
|
Hoor de wind waait door de bomen natuurlijk!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23. |