![]() |
Een goed kookboek
Ik zoek een goed kookboek voor mijn vriendje. Hij moet wel aan een paar eisen voldoen:
-niet teveel grote kleurenfoto's, dat is eng -liever geen namen als: het Margriet kookboek etc want ik denk dat ie hem dan nooit open doet -de gewone basisdingen moeten erin staan. Geen enge dingen of dingen die je bijna nooit eet, maar gewoon dagelijks normaal eten. -hij is een beginner, dus niet te ingewikkeld. Welk kookboek hebben jullie en is die aan te raden? |
Studentenkookboek?
|
Aan tafel met Roald Dahl is het enige kookboek dat ik goed ken en ik vind het fantastisch. Je krijgt er erg veel trek van en de gerechten zijn eenvoudig (want Dahl is natuurlijk geen professionele kok), maar ook vaak origineel en lekker. En er staan gewoon leuke stukken tekst in. Ik lees elk jaar zijn tirade tegen kerstmis.
Maar dan moet je vriendje natuurlijk wel een fan van Dahl zijn. |
Citaat:
|
Ik heb zo'n Bluebandkookboek en daar staan echt handige dingen in, ook maten en echte basisdingen enzo. Ik vind hem wel fijn maar ik weet niet of die naam ook al afschrikt en of je die los kan kopen (ik heb hem van mijn moeder gekregen toen ze drie pakjes Blueband kocht).
|
Er is een kookboek dat volgens mij 'het basis kookboek' heet of iets met 'basics'. Het heeft een gekleurde omslag en nou ja, het is wel een aardig boekje.
|
Het AH Basiskookboek.
Heeft alleen wel veel gekleurde foto's, maar verder voldoet het wel aan je eisen. Ik vind het ideaal. |
Citaat:
|
Studentenkookboek of een basiskookboek idd?
|
Citaat:
|
Citaat:
Deze heb ik 2 jaar geleden ook voor m'n vriend gekocht, omdat het recht toe, recht aan is. Er staan helemaal geen plaatjes in en er staan nuttige tips in, bijvoorbeeld hoe je groentes moet koken en simpele sausjes enzo. Het gaat meer over de normale maaltijden, geen hele moeilijke recepten. Ik heb het volgens mij destijds bij de Slegte gekocht. |
Als je een basiskookboek zoekt, moet je Wannee kopen. Dat staat in Nederland bekend als hét basiskookboek. Alles staat erin. Geen huis kan zonder.
|
Citaat:
Verder hebben wij ook "Kook! op eigen benen, met Fokke en Sukke". Die gebruik ik vooral omdat voorin een overzichtje staat van de kook-/roerbak-/magnetron-tijden voor diverse groenten. Een aantal recepten erin zijn wel aardig, maar de meeste zijn toch (naar mijn idee) niet helemaal standaard. |
Bij de Slegte heb je een hoop goede basiskookboeken.
|
Citaat:
|
Ik heb 'kook ok' oid. Erg prettig! (y)
|
Oké, bedankt iedereen! Hier kan ik zeker wat mee.
|
De basis (van Filip Verheyden)
Is ook als serie van 3 te koop met het product en het gerecht. |
|
maar das alleen italiaans.
prachtig boek, dat zeker, maar geen algemeen basiskookboek. plus het is denk ik te dik en te onoverzichtelijk voor een beginner daardoor misschien. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar je moet wel nog steeds bij eklaar zoeken wat je wil eten, want er staan geen recepten voor complete gerechten in. |
Mijn broer kreeg op sinterklaar het kookboek voor mannen. Met veel basisdingen, geen foto's en veel mannengerechten: veel en grote stukken vlees enzo.
Erg leuk (y) |
Jamie Oliver? Ik ben er tevreden mee... moet je ff kijken welke van z'n boeken je meer ligt.
|
:D bedankt allemaal, het kookboek is gekocht.
|
Citaat:
|
Dat basiskookboek met de harde oranje kaft. Kleur past ook goed bij het huis! Haha.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09. |