![]() |
de Prozac Generatie
De Prozac Generatie
we zien door de dikke mist geen bomen om aan vast te klampen uitzichtloos vallen we verder, zelfs de lichtpuntjes zijn uitgeblazen en dromen zijn al opgegeven voor ze ons omarmen sluiten donderwolken ons in - ontsnappen heeft geen zin meer – wij zijn de kinderen van de Nieuwe Wereld we kennen ons lot een zang die nooit gezongen zal worden maar nog lang zal bestaan Na een lange, inspiratieloze tijd toch eindelijk weer een gedicht...Ben er alleen nog niet echt tevreden mee, maar weet nog niet waarom.... |
Met zo'n titel verwachtte ik een groots modern maatschappijkritisch avant garde gedicht met scherpe opmerkingen en vaart.
Maar in plaats daarvan schreef je een gedicht met clichématige uitdrukkingen en roep je vage beelden op zonder dat het duidelijk wordt waar je het over hebt. Het blijft een beetje tam en het mist dat ene zinnetje of woord waardoor het echt interessant wordt. |
Ja, ik vind dat Sketch gelijk heeft. Ik lees het tegenovergestelde van wat ik had verwacht eigenlijk, want dit is meer een gedicht dat zelfmedelijden uit dan het cynisme waar ik me op had verheugd (oeh slecht he). Als dit de Nieuwe Wereld moet zijn word ik daar niet vrolijk van.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55. |