![]() |
Wat kun je beter niet in een magnetron opwarmen?
Dus stel; je kookt/bakt op maandag een maaltijd waar je twee keer van kan eten, die maandag eet je de helft op en op dinsdag of woensdag warm je andere helft op in een magnetron.
Is er eten waarbij je dat beter niet kunt doen omdat het dan niet meer lekker is, of omdat het ongezond wordt (bedorven ofzo? - je bewaart het eten tussentijds in de koelkast in afgesloten bakjes, een diepvries heb je niet!) |
Spinazie, komen giftige stoffen vrij als je het nog een keer opwarmt.
Leuk trucje: snijd een druif door de midden en doe die in de magnetron, leuke show :y |
Citaat:
Ik vind lasagne opgewarmd in de magnetron erg vies, opnieuw warm maken in de oven is wel een succes. |
doperwtjes gaan ploffen:p
|
Citaat:
Gefrituurde dingen kun je beter niet in de magnetron opnieuw opwarmen. Of een restje pizza. Beter in de oven ermee (y) |
en een ei spat ook uit elkaar (gekookt)
|
Citaat:
|
Bloemkool is niet lekker opgewarmd, aardappelen ook niet vind ik
|
Mijn ervaring: rundvlees wordt ongelofelijk taai na 'n magnetronbezoek.
|
Stampot kan je beter opwarmen zonder het vlees erbij vind ik, anders loopt al het vet eruit en daar wordt je eten niet lekkerder van.
|
Ik dek altijd alles af met magnetronfolie en dan gaat het altijd prima, eigenlijk...
|
Dingen die wel erg lekker blijven:
pasta (spaghetti!) en nasi bijv. |
Citaat:
|
Brr, ik vind spaghetti uit de magnetron juist ook heel vies. De saus is prima zo op te warmen, spaghetti kook ik er liever vers bij.
|
Eigenlijk wordt niets lekkerder in de magnetron. Als je het lekker wil houden kun je de meeste gerechten beter opbakken (ofwel in de koekenpan, ofwel in de oven). De magnetron is vooral voor het makkelijk en snel.
|
Citaat:
|
Een natte handdoek er langer dan een paar seconden in laten opwarmen. Dan verfikt 'ie. :|
|
Citaat:
Maar als het bij sommige dingen echt heel smerig of ongezond wordt kook ik wel twee dagen achter elkaar hetzelfde... |
Gebakken aardappeltjes/frietjes worden heel erg zacht in de magnetron en dat is niet echt een aanrader. Pastagerechten worden er niet echt beter op inderdaad (maar die gooi ik zelf altijd wel gewoon in de magnetron hoor). De pasta droogt uit waardoor het niet echt lekker meer is.
Verder kun je volgens mij alles wel in de magnetron gooien;) absolute aanraders zijn natuurlijk blikgroenten zoals mais en rode kool (die worden heerlijk in de magnetron, en het scheelt weer een pan;)) kleine blikjes soep (geschonken in een kommetje) doen het ook erg goed! |
Ik vind pasta echt niet lekker uit de magnetron. Ik kook tegenwoordig de saus en de pasta altijd apart, met de saus is niets mis als het uit de magnetron komt maar ik vind macaroni er altijd smerig van worden.
Katten kunnen er ook niet in hoorde ik. |
Ja, met pasta bedoelde ik ook de saus, eigenlijk :o Je gaat niet voor 2 dagen pasta koken en dat dan in de magnetron doen :D
|
Eigenlijk niet zoveel. Alleen soep. Maar dat kan je beter in een pannetje doen.
|
Citaat:
|
Zalmfilet is zo'n plastic verpakking. Dat wil ook wel eens ploffen en dan zit alles onder het vet.
|
gekookte aardappelen, alle soorten bonen en vlees
Ik vind eigelijk alleen pasta, rijstgerechten of stamppotten lekker uit de magnetron.. Tip voor stamppot: klontje boter erop voor je het in de magnetron doet (y) |
Citaat:
|
Mijn moeder warmde de magnetron op voordat ze 'm wou gebruiken, ze geloofde me niet dat dat niet hoefde.
Na een harde knal had ik wel gelijk... :y |
eieren koken in de magnetron kan echt niet, da's levensgevaarlijk.
|
Let ook op metaal, dat kan niet in de magnetron. Dus geen bestek, en geen pannen in de magnetron.
Ik deed eens een pan in de magnetron, en toen begon het apparaat vreemd te knetteren. :o |
Citaat:
Ik vind persoonlijk dat al het vlees taai wordt van opwarmen in de magnetron.. Spaghetti is niet lekker opgewarmd..de saus is zo raar... Ik warm niet snel iets op in de magnetron, alleen chocomel of melk. Wel groenten uit blik: boontjes, erwtjes e.d. die warm ik altijd in de magnetron |
Ik heb geen magnetron, mieter dus alles in een koekepan of de oven. Ik vind over het algemeen toch niks wat uit de magnetron komt, lekker.
|
Citaat:
|
Citaat:
OT: Niets in de magnetron, weet je hoe ongezond? MISSCHIEN Pizza, maar dat is normaal altijd oven. |
Citaat:
|
Citaat:
Toen ik nog mini was.. toen moest en zou ik een ei hebben! Me vader was even weg en ik wist nog niet hoe dat moest (gewoon een spiegelei bakken) toen heb ik een bord gepakt en het ei erop gedaan (wel kapot ofcourse..). Het bord brak in 2en op het gasfornuis. Zou ik ook niemand aanraden :o |
Gevaarlijke microfolfstraling!
Hoewel de kans me groter lijkt dat je misselijk wordt van pizza die je in de magnetron stopt. Niet door de straling, wel door de vieze derrie die je dan krijgt. :( |
Als je een ei onder je andere eten legt, kan het op zich wel. Maar je moet de magnetron dan niet te lang aanzetten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
oja.. en appels (waarom je die in de magnetron zou doen.. no idea).. maar doe maar niet http://nl.youtube.com/watch?v=UhWnyuP774w |
Citaat:
Eiwit heeft die belletjes ook niet, en kan dus ok op die manier uit mekaar spatten. Gaat niet zo explosief als met een ei eromheen, maar het kan gebeuren als je het net uit de magnetron haalt. Kook een ei dus niet los in de magnetron, maar in water. Als dat water gaat koken zal het ei niet heter worden dan 100C. |
@ Chimera: nouja ik doe het sowieso al niet, en gelukkig maar dus. Het ligt dus niet alleen aan de schaal.
|
Ik ga niet uitleggen waarom een magnetron ongezond is, dat wordt weer lappen tekst die toch maar voor de helft gelezen worden + je kunt het zelf op internet heel goed vinden.
OT: Toverballen enzo, die kunnen exploderen en dan heb je gloeiend sap op je smoelwerk. |
Citaat:
|
Eten uit de magnetron
Twijfel je weleens over het gezonde van magnetron-eten? Dat is nergens voor nodig: eten uit de magnetron is gezond. Alleen moet je dan wel op een aantal dingen letten, zoals wát je in de magnetron klaarmaakt en hóe je dat doet. Bron: http://www.plusgezondheid.nl/fora/vo...t-de-magnetron Misschien bedoelt armoed dat sommige maaltijden die je opnieuw opwarmt slecht zijn... er zullen ook wel gerechten zijn die je helemaal niet mag opwarmen.. |
Citaat:
|
Een ei koken in de magnetron (dus het hele ei met schaal) is inderdaad niet aan te raden. Daarvoor moet je een speciaals eidoosje hebben voor in de magnetron. (Lijkt een beetje op een spaceshuttle) Een ei gewoon los (dus zonder schaal) kan je perfect in de magnetron hard laten worden.
Verder moet je natuurlijk zorgen dat je geen eten in bakjes erin zet die niet tegen die warmte en straling kunnen, want dan smelten ze gewoon. Oh en best ook geen hele tomaat of hele appel er in zetten, want die ontploffen gewoon ^^ Verder vind ik persoonlijk dat je wel alles in de magnetron kan MAKEN, maar dingen heropwarmen vind ik persoonlijk nooit zo lekker. |
brood ontdooien op magnetronstand (n) Meestal is het of te warm, of uitgedroogd of anderszinds ranzig.
|
je huisdieren(A)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30. |