![]() |
Beste medeforumers,
Citaat:
En dat de hele dag lang Dus kom op, doe mee Want rijmen is tof en wat minder doorsnee! |
Ik kan niet rijmen
dus zal ik maar wat slijmen. |
plopperdeplop,
dit topic is top |
pffff ik ben eindelijk klaar met al dat gefrutsel
maar het voelde af en toe als een straf dichten, kadoos en surprise geknutsel gelukkig is het bijna allemaal af!! |
Sinterklaas is hier al geweest,
het was een groot feest. Tot mijn spijt moeten we nu een jaar lang wachten, Een jaar lang waarin we naar de goede sint smachten. Ik ben hier zo slecht in, ben met met woorden zo creatief als een ijzeren pin. |
Hmm... nu durf ik bijna niet meer te posten,
want op rijm schrijven zal mij veel moeite kosten. Wel doe ik vanaf nu heel erg mijn best, Voor Sint, Sarah en de rest ;) |
(haha, dat 'doorsnee' is leuk als je het ook op rijm leest :D)
Sinterklaas, wat een feest. Ik moet nu maar gaan in pakken mijn cadeau, dat doe ik braaf aan mijn bureau. (Wiedewiedewiet, dichten kan ik niet!) |
Al komt Sint dit jaar niet mijn huis binnen,
toch zal ik rijmen in mijn (geposte) zinnen. Iedereen nog veel succes met de voorbereidingen en met het sinterklaasliedjes-zingen! |
Ik zie nog weinig rijm op de rest van het forum
Maar de drukte is natuurlijk ook nog niet op het maximum. Of ligt het aan mij, ik ben er pas net Dus misschien is de toon toch al wel gezet Ik ben namelijk nu nog op school Ja, ik zit daar als een halve zool Te forumen, misschien wat vreemd Maar dat gebeurt, wanneer je achter de computer plaatsneemt ;) |
Ik begrijp misschien de bedoeling van dit topic niet.
Moet ik me gaan voordoen als rijmende piet? Voor rijmen ben ik duidelijk niet in de wieg gelegd. En er werd me net iets over een vlieg gezegd. (:confused: :D) |
Wat snap je niet, mijn lief wolfje?
Rijmen is simpel, doe es een gokje! Een tonnelspeelster gaat het vast goed af. En al lukt het niet: niemand die je straft. ;) |
nee hoor soija, niet rijmen is taboe!!
wat zijn dat voor vreemde capriolen? niet-rijmers krijgen met de roe en gaan in de pepernotenmolen! dan word je in de zak gedouwd mee naar spanje, in de hoek want niet rijmen is echt heel stout en sint schrapt je ook uit zijn boek conclusie: soija is een beetje raar en krijgt geen kadoos dit jaar! |
Calyx voelt zich een beetje alleen
Haar familie doet niet mee aan het Sintfenomeen Geen cadeautjes dus voor haar Net zoals elk ander jaar Ze kocht dus een chocoladeletter en marsepijn Vanmiddag uit college bij de Albert Heijn Calyx vermaakt zich wel zonder Sinterklaas want naast chocolade en marsepijn is er ook nog speculaas |
ach, die arme Calyx
is het een keer feest, krijgt ze niks om haar wat op te fleuren mag ze deze plaat in gaan kleuren ja het is flauw sorry ;) |
Terwijl Sint jullie allemaal met een bezoek vereerd
Zit ik op mijn kamer en ben ik het leren hopelijk niet verleerd :( |
Ach, lieve Yana, dat is mij niet onbekend,
al die forummers boven ons zijn dus gewoon verwend. Dus ook ik kan mij deze avond, spijtig maar helaas, niet begeven onder mensen die het vieren, Sinterklaas. Om van deze avond dan toch iets leuks te maken, heb ik mijzelf wat ontdaan van alle taken. Ik kijk vanavond maar teevee, al is dat soms wat saai, dan kan ik ook nog eens op tijd naar bed - die combinatie is toch fraai! Pas over een week of twee vieren wij dit feest, nouja, vanavond helaas niet, dat is duidelijk geweest. Ik word het rijmen al wat beu, al gaat het wel lekker, maargoed, ik moet eten - dus eruit gaat die stekker! Iedereen een heerlijk avondje gewenst met leuke cadeautjes, pepernoten en speculaas :) |
Citaat:
Tover je dit gedicht echt zo uit je hoge hoed? Wat zal jij genieten als het morgen zal zijn Dan is de Sint vertrokken, met al zijn snoep en marsepein Kindertjes die met weemoed in hun hart Zachtjes huilen, zó diep is hun smart! Maar om jouw lippen vormt zich dan vast een mooie lach Want, lieve Indigo, over twee weken sla jij je slag! Speciaal voor jou, omdat hij je zo bijzonder vindt Komt hij dan terug uit Spanje, die goeie ouwe Sint! :cool: Ik ga nu maar een poging doen wat arbeid te verzetten Het lijkt zo eenvoudig, want wat zal mij nou beletten? Echter, het hoofdje is vol en het leerwerk zo veel Maar goed, misschien lukt het wel, al is het maar een deel :) |
Citaat:
ik rijm niet altijd goed, hier speelt toch wel het moment. Dus over twee weken (uh volgend weekend) hoop ik het nog niet te zijn verleerd; dat de 'rijmcortex' dan spontaan weer activeert. Overigens, ik hou het kort, maar dit moet gezegd, ook jouw rijmkunsten zijn bepaald niet slecht! Ten slotte wil ik je met het lezen en leren, veel succes toewensen, dus: succes met studeren! *O* |
Citaat:
Dus kadootjes kreeg ik toch al niet Pech voor jou, jammer en helaas :p Ik mis geen presentvan onze zwarte piet :p |
sint heeft voor iedereen kadoos en rijmende verhalen
als je niks krijgt ben je dus gewoon te lui ze op te halen :p |
Onze Sint komt ook niet vandaag
Maar vrijdag vier ik het net zo graag Met z'n allen, tien in totaal Hopenlijk is hij ook dit jaar weer royaal :cool: |
Goh, dit moet toch wel worden gezegd
Chapeau voor Sint en zijn knecht! Want ieder jaar door weer en wind kopen ze cadeautjes voor ieder kind ik denk dat het nu wel duidelijk moge zijn Het studeren lukt niet, maar het SOG'en gaat als een trein! |
hahahaha yana, maar wat je doet
doe je vol overgave, en goed (y) ;) |
Citaat:
daar kunnen mijn docenten nog wat van leren Namen zij maar genoegen met wat zinnen zoals hier Dan hadden zij -én ik- veel meer plezier |
je zou het voor kunnen stellen
maar ik kan het antwoord al voorspellen want op die leeftijd wordt niet alleen je huid taaier maar mensen worden ook veel saaier :( |
SOG'en is een waar fenomeen
Op dit forum, ik ken er geen Die dat echt nooit en te nimmer doet Misschien is het wel iets dat ook gewoon moet. Ik moet nog een samenvatting maken En kan ook maar niet van het forum af geraken |
ik moet eigenlijk het huis schoonmaken
wassen, afwassen, opdrachten maken maar mijn lieve vriend moet nog zagen en dat duurt nog wel een paar dagen dus heb ik een mooi smoesje om te forummen met op mijn buik mijn babypoesje |
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alleen vindt de uni dat nooit, wat een zonde! Een klein beetje werk heb ik echter toch verricht Dat is heus een goed bericht! En ah, Sterrenmeisje, ik zie het zo op mijn netvlies staan zo'n lief klein poesje dat helemaal tegen je aan ligt dat is vast een schattig gezicht! ;) Citaat:
Handig, zo'n tekening die je op kunt slaan Want te vaak krijgt Sint tekeningen mee Die op weg naar Spanje verdwijnen in de zee Maar zo'n slim meisje zoals jij Maakt de sint spontaan weer blij :p |
Wat een goed idee
Daaraan doe ik zeker mee In de geest van sinterklaas Die mijn huis niet zal bezoeken helaas |
Applausje voor QP, dat is één,
ik ben zelf nooit zo goed met Pain(t). Daarnaast Yana, ook voor jou een ovatie, niet zoveel schoolwerk, maar wel leuke dichtcreatie(s)! Zelf heb ik gelukkig gedaan wat ik moest, al word ik wel moe van die irritante kriebelhoest. Wat ik deed was geen werk voor de uni en dat scheelt, het was leuk om te doen, dus ik raakte niet verveeld. Toch ben ik blij dat ik nu bijna alles heb gedaan, het is immers tijd om naar bed toe te gaan. Morgen om half zeven gaat het weer van pieppiep, dan moet ik bij patienten, met rugpijn en met griep, gesprekjes af gaan nemen en op video gaan zetten, dat vind ik wel een beetje eng - moet ik daar óók nog op letten! Nuja wat moet, dat moet, zo luidt een wijze spreuk, maar toch blijf ik bang dat ik het morgen verneuk. 'Wat kan me gebeuren' spreek ik mezelf toe - hup vlug je bed in, anders ben je te moe! Dus na een lange dag wens ik ieder hier een goede nacht, slaap dus lekker, droom maar zacht! |
Citaat:
want dit had ik echt niet verwacht |
Helaas was met Sint mijn internet kaduuk
Vandaar dat ik vandaag nog een rijmpje huub-huub-barbatruuk Ik hoop dat het avondje heerlijk was voor elk Met pepernoten en chocolademelk Wij vieren het pas morgen vroeg Nou dit was wel weer genoeg. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03. |