![]() |
Opvolger Van Basten
Na het EK is het eindelijk zo ver, Van Basten vertrekt bij Oranje (en wordt trainer van Ajax ;)). Wie hopen jullie dat zijn opvolger wordt?
|
- Foppe
- Guus - Ernie Brandts |
Ik hoop een type als Jol, van Marwijk of Hiddink, iig een trainer die een team aan het voetballen kan krijgen :o
|
Volgens de Telegraaf zouden Frank Rijkaard, Bert van Marwijk, Fred Rutten en Co Adriaanse kandidaat zijn. Wat dat betreft ben ik blij dat de KNVB kijkt naar wat ervarener coaches, die tenminste een keer een eerste elftal onder hun hoede hebben gehad.
Over Jol heeft Kesler tot twee keer toe gezegd dat hij het niet wordt, maar waarom is mij niet duidelijk. Hiddink lijkt me ook erg stug, hij heeft weliswaar zijn contract in Rusland nog niet verlengd maar die kans zit er wel in. |
Fred Rutten lijkt me wel een goeie.
|
Van Marwijk en Rutten lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, Rijkaard vind ik nog niet zo'n slechte keuze. Foppe is overigens de favoriet bij het volk volgens Maurice de Hond, maar die zie ik misschien eerder als de ultieme assistent (van een minder ervaren coach).
|
Citaat:
En vijf: Ernie Brandts? Ik zou nog liever hebben dat het Fritz Korbach wordt. |
Beenhakker wil niet meer in Nederland werken en heeft net zijn contract in Polen verlengd. Adriaanse vind ik meer een clubtrainer, maar daarvan is het wel waarschijnlijk dat hij na dit seizoen vrij is.
Rijkaard zou ook best wel eens weg kunnen gaan bij Barca na dit seizoen. Ik denk dat hij de belangrijkste kandidaat is als je let op ervaring en beschikbaarheid. |
Ik hoop zelf op Rijkaard. Nederland was op Euro 2000 (zijn enige niet-vriendschappelijke wedstrijden als bondscoach) al goed en nu is Rijkaard als coach nog verder ontwikkeld.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Frank Rijkaard!!!
|
Citaat:
|
Hmm nee, met alle respect maar trainers van het type Brandts, Rutten of Jans (ik schreef net een Sinterklaas gedicht en kan al niet meer stoppen :p) zullen echt niet presteren op zo'n toernooi. Ook al zijn ze op veel vlakken sterker dan Beenhakker, Verbeek of zelfs Van Hanegem, je moet echt de ervaring hebben om het media-offensief te kunnen weerstaan die maand. Over 6 jaar doet Hiddink met Rutten aan zijn zijde zijn laatste kunstje en maakt hij Oranje wereldkampioen :gaat verder dromen:
|
Ik zou opzich van Gaal wel weer willen...
Alleen heb ik ook weer niet echt zin in zijn optredens met de pers. van Gaal met Foppe :cool: totaal andere types Ik ben benieuwd hoe dat werkt |
Citaat:
|
Citaat:
Iemand die een team hecht kan maken, de spelers op de juiste plek kan zetten en ervoor zorgt dat de spelers vechten voor elke meter en op het randje spelen, zoals Oranje in zijn beste jaren speelde :cool: Van Gaal of Hiddink lijken mij het beste, maar dan moeten de Scheringa Boys hem wel laten vertrekken. Maar die oerdomme Kesler zal wel weer een onervaren mediageile hoer aantrekken. |
Ik vind dat Ton Ooijers het moet worden als van Gaal en Hiddink niet willen
|
Ik Johan vlemmix
|
Ook best een goede optie (Y)
|
Of gewoon Johan Derksen! Die weet tenslotte alles van voetbal :s
http://olympischstadion.nl/images/st...%20Derksen.jpg |
:D
Maar laten we dan ook sinterklaas niet vergeten zeg. Als er iemand is die met verwende snotneuzen om kan gaan. |
Rutten liet gister wel doorschemeren graag als extra man mee te willen naar het EK, maar ik denk dat Van Basten dat niet wil want dan is ie bang dat zijn assistent stukken meer kennis in huis heeft dan hij zelf.
|
graag... Hij zou geen nee zeggen.
Hij zei er vooral ook bij dat iedere coach dat wel zou willen. |
En nou ligt mr. van Basten weer eens overhoop met Seedorf.. knurft dat het is.. (n)
|
Niet zo overdrijven...
Hij is niet blij met die uitspraken. Verder heeft dit geen directe gevolgen voor Seedorf. Er komt alleen een gesprekje. Nou, wat een ramp |
Citaat:
|
Van Batsen wordt dus nog voor de zomer ontslagen? :cool:
|
Robert Maaskant. ;)
Maar even serieus: ik denk dat Adriaanse en Rijkaard (als-ie weg wil uit Barca) het meeste kans maken. Al hoop ik het liefst op Foppe, maar die heeft al aangegeven dat hij het niet zal (wil) worden. Van de andere kant, op dit moment zou ik niet zo goed weten, er kunnen in de tussentijd nog zo veel trainers vrij komen voor die functie. Van Basten heeft het zichzelf wel makkelijk gemaakt om te zeggen dat hij tot en met het EK blijft (eerder zie ik hem trouwens niet gaan): als-ie faalt op EK, heeft-ie een zekerheid dat het dan stopt en dus niet dat-ie dan ontslagen wordt. |
Ja, ik zie hem jammer genoeg ook niet gaan voor het EK :(
|
Alsof het Nederlands elftal daarbij gebaad is. Dan staat er iemand voor de groep die altijd de smoes heeft dat hij geen tijd had het team op te bouwen.
|
Ik heb geen hoop meer. Als van basten t niet kan dan kan niemand t.
|
Want van Basten is een trainer die bewezen heeft een toptrainer te zijn en het best mogelijke uit zijn materiaal weet te krijgen?
|
Ismael Urzaíz Aranda! http://i8.tinypic.com/6pjvxx3.gif:D:D
of Henk Vos :D (y) 2 oude rotten in het vak die veel van voetbal weten (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Tsja... moeilijk! :-/
|
BARCELONA - Frank Rijkaard heeft geen behoefte terug te keren als bondscoach van het Nederlands elftal. De trainer van FC Barcelona zei dat zondag op tv bij de NOS.
Op de vraag of hij de ambitie heeft om Marco van Basten op te volgen bij Oranje antwoordde hij heel duidelijk: "Nee". Rijkaard was van januari tot augustus 1998 bij Oranje assistent-trainer van Guus Hiddink, waarna hij de functie overnam tot en met het EK in Nederland en België in 2000. Rijkaard (45) antwoordde zondag eveneens ontkennend op de vraag of KNVB-directeur Henk Kesler hem had gebeld om te informeren naar zijn beschikbaarheid. |
Jammer, was denk ik toch één van de meest geschikte kandidaten :(
Hij kan goed met spelers omgaan en ik denk dat hij een goede technische staf om zich heen zou kunnen vormen. |
Hmm ik had Rijkaard ook wel oke gevonden. ;( Hij heeft het de vorige keer aardig gedaan en nu ook veel meer ervaring.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03. |