Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Activision en Vivendi gaan samen verder (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1651136)

m3tr01dm1nd3d 05-12-2007 14:13

Activision en Vivendi gaan samen verder
 
Citaat:

Vandaag maakte ontwikkelaars Activision en Vivendie Games bekend dat de bedrijven voortaan samen door het leven gaan. De fusie maakt 'Activision Blizzard' in één keer de grootste onafhankelijke uitgever ter wereld.

Tja, nieuws dus.
Maar verder heb ik er niet veel over gehoord, laat staan een discussie over de plus en min punten. Ben benieuwd wat mensen hier van vinden. Is het goed of slecht voor 'de bizz', goed of slecht voor de gamers. Gaat iedereen nu net zo zeiken op 'Activision Blizzard' zoals ze dit deden op EA, of is het een volgende stap in het 'volwassen' worden van games als entertainment vorm.

T_ID 05-12-2007 14:50

Of mensen gaan zeiken hangt er van af of ze EA-praktijken gaan toepassen. Gaat men games tot op het bot uitmelken, rotuitinvindingen als niet-skipbare developer credits in hun spellen stoppen, dan zal men daar zeker negatief over zijn.

Inanis 05-12-2007 15:08

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 26547611)
Of mensen gaan zeiken hangt er van af of ze EA-praktijken gaan toepassen. Gaat men games tot op het bot uitmelken, rotuitinvindingen als niet-skipbare developer credits in hun spellen stoppen, dan zal men daar zeker negatief over zijn.

Er is altijd nog de heilige toetsencombinatie: Alt+Tab
Of anders wel: Ctrl+Alt+Delete

Maar ik snap je punt.

Fingon 05-12-2007 15:49

Citaat:

Inanis schreef: (Bericht 26547809)
Er is altijd nog de heilige toetsencombinatie: Alt+Tab
Of anders wel: Ctrl+Alt+Delete

Maar ik snap je punt.

Niet op een console.

Inanis 05-12-2007 23:34

Citaat:

Fingon schreef: (Bericht 26548202)
Niet op een console.

die heb je zo gereset :rolleyes:
wat bij de xbox overigens ook via een toetsencombinatie kan, in ieder geval mijn omgebouwde :D

Robo 06-12-2007 07:20

Bij de x-box360 kan je ook gewoon op die grote X button in het midden raggen en dan Y drukken om terug naar je dashboard te gaan :).

Verder heeft EA onlangs ook Bioware over gekocht. Nu maar hopen dat ze de geweldige RPG's van Bio niet gaan lopen verneuken met exact dezelfde lompe menu'tjes, muziek, etc. zoals je tegenwoordig in elke EA game hebt. Hopelijk houd Bio de kans zijn unieke RPG's te maken. Anders ga ik eens een hartig woordje met EA spreken ;).

m3tr01dm1nd3d 06-12-2007 18:27

Maar de overnamen van blizzard door vivendi heeft blizzard toch ook niet veel schade aangedaan?
Heb zo'n gevoel dat bij die overnames de originele studio's toch nog wel redelijk wat vrijheid behouden

Robo 07-12-2007 09:23

Citaat:

metroidminded schreef: (Bericht 26557639)
Maar de overnamen van blizzard door vivendi heeft blizzard toch ook niet veel schade aangedaan?
Heb zo'n gevoel dat bij die overnames de originele studio's toch nog wel redelijk wat vrijheid behouden

Dat zal vooral van de 'overnemer' afhangen.
Van Bioware ben ik al jaren een grote fan (BG serie, Icewind Dale, Kotor, Jade Empire, NN en nu Mass Effect) dus ik hoop dat ze van EA dezelfde koers mogen blijven varen.

T_ID 07-12-2007 12:33

Citaat:

metroidminded schreef: (Bericht 26557639)
Heb zo'n gevoel dat bij die overnames de originele studio's toch nog wel redelijk wat vrijheid behouden

Mja, maar laten we een typische EA benadering, die bij The Sims, en Neverwinter Nights eens naast elkaar liggen.

NWN was open. Door bestanden te vervangen en de speciale optie voor hakpacks invoegen (pakken met zelfgemaakt gamemateriaal) is een enorme uitbreiding van het spel ontstaan.

Daarnaast was elke uitbreiding die uitkwam, twee in totaal, een hele nieuwe campagne, en de prijs van de paketten naar verhouding laag.


The Sims daarentegen moet je voor een simpele bugfix en een paar nieuwe meubels al een uitbreidingspakket van tientallen euro's kopen. Elke nieuw cheapassed concept (huisdieren, jottem) kost je een nieuwe uitbreidingsset, en ik geloof dat er uiteindelijk voor The Sims 1 een stuk of negen a tien uitbreidingssets op de markt zijn gebracht.


Daarnaast staan de spellen qua niveau en bijbehorend niveau voor ontwikkeling van nieuwe spullen kilometers van elkaar. Iemand kan met Paint voor het grafisch simpele Sims bestaande kleding enigsinds aanpassen, maar het echte werk staat in geen verhouding tot hoe simpel de gameplay is.

Dat terwijl NWN vrij uitgebreide dingen kent, figuren, 3D en de optie rond te kijken, verschillende resoluties, nieuwe objecten en vijanden. Dat is een veel hoger technisch niveau, en toch is ontwikkelen relatief simpel. Scripts die spelmodules voorzien van effecten en gebeurtenissen draaien bijvoorbeeld op een versimpelde vorm van Java die makkelijk te leren is. Met gratis programma's als 3D Max kun je al aardige modellen maken, terwijl iedereen met een grafisch programma en de plugin van Bioware textures kan maken.


Dat zijn twee hele andere benaderingen van je spelersgemeenschap. EA wil dat beperken, en ziet de gemeenschap als iets om geld uit te persen.
Bioware patcht zeer uitgebreid, soms zelfs op aanvraag (De Timestop bug) en in de regel kostenloos. Daaruit is af te leiden dat men de spelers ziet als een gemeenschap van fans, die in de eerste plaats tevreden gehouden moet worden, zodat ze daardoor misschien nieuwe Bioware spellen aanschaffen.

Overname door EA zou het einde van die mentaliteit kunnen betekenen, waardoor een stuk klantvriendelijkheid en spelplezier voor altijd verloren gaat.

m3tr01dm1nd3d 07-12-2007 13:20

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 26562954)
Overname door EA zou het einde van die mentaliteit kunnen betekenen, waardoor een stuk klantvriendelijkheid en spelplezier voor altijd verloren gaat.

Hoe komt het dan toch dat EAer mee weg komt, kan toch niet alleen zo simpel zijn: 'Ze zijn groot en hebben veel geld dus bepalen ze alles'

Magican 09-12-2007 12:06

Citaat:

metroidminded schreef: (Bericht 26563324)
Hoe komt het dan toch dat EAer mee weg komt, kan toch niet alleen zo simpel zijn: 'Ze zijn groot en hebben veel geld dus bepalen ze alles'

Omdat men hun spellen toch wel koopt.

Lollokaust 09-12-2007 13:28

Eindelijk een Diablo 7, hoera. :)

Kazet Nagorra 09-12-2007 21:35

Citaat:

metroidminded schreef: (Bericht 26563324)
Hoe komt het dan toch dat EAer mee weg komt, kan toch niet alleen zo simpel zijn: 'Ze zijn groot en hebben veel geld dus bepalen ze alles'

Op dezelfde manier als Justin Timberlake wegkomt met het verdienen van miljoenen met het maken van kutmuziek.

T_ID 09-12-2007 23:44

Citaat:

metroidminded schreef: (Bericht 26563324)
Hoe komt het dan toch dat EAer mee weg komt, kan toch niet alleen zo simpel zijn: 'Ze zijn groot en hebben veel geld dus bepalen ze alles'

Wat is je alternatief? Bovendien zijn er genoeg nullen die grif betalen voor broddelwerk als EA op de markt brengt. Wat Kazet al stelde feitelijk.

'I'he Prophet 10-12-2007 13:29

Citaat:

Lollokaust schreef: (Bericht 26577214)
Eindelijk een Diablo 7, hoera. :)

:D

m3tr01dm1nd3d 12-12-2007 09:11

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 26581777)
Op dezelfde manier als Justin Timberlake wegkomt met het verdienen van miljoenen met het maken van kutmuziek.

Maar als je het op die manier bekijkt willen de meeste mensen dus liever een ea game dan b.v. Neverwinter Nights. En maakt ea geen kut games maar games die de meerderheid wil spelen net als justin geen kut muziek maakt maar muziek die een meerderheid wil horen:(

Robo 12-12-2007 11:24

Citaat:

metroidminded schreef: (Bericht 26602535)
Maar als je het op die manier bekijkt willen de meeste mensen dus liever een ea game dan b.v. Neverwinter Nights. En maakt ea geen kut games maar games die de meerderheid wil spelen net als justin geen kut muziek maakt maar muziek die een meerderheid wil horen:(

Dat hangt van je definitie van een 'goede' resp. 'kut' game af. Nu baseer jij dat op wat de meerderheid graag als game ziet. Een democratische verantwoordig dus.
Je kan bv. ook je definitie af laten hangen van wat meeste experts vinden. Een elitaire verantwoording. In dat geval zal EA het verliezen van Bioware.

Kazet Nagorra 12-12-2007 13:49

Citaat:

metroidminded schreef: (Bericht 26602535)
Maar als je het op die manier bekijkt willen de meeste mensen dus liever een ea game dan b.v. Neverwinter Nights. En maakt ea geen kut games maar games die de meerderheid wil spelen net als justin geen kut muziek maakt maar muziek die een meerderheid wil horen:(

Nee, want op wat voor manier je het ook bekijkt, Justin Timberlake maakt kutmuziek.

Magican 12-12-2007 23:56

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 26604272)
Nee, want op wat voor manier je het ook bekijkt, Justin Timberlake maakt kutmuziek.

Nee hoor.

m3tr01dm1nd3d 14-12-2007 14:23

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 26604272)
Nee, want op wat voor manier je het ook bekijkt, Justin Timberlake maakt kutmuziek.

dacht dat jij van de argumenten was:confused:

Rob 14-12-2007 15:34

Citaat:

metroidminded schreef: (Bericht 26621056)
dacht dat jij van de argumenten was:confused:

Feiten hoeven niet beargumenteerd te worden. :p

T_ID 16-12-2007 18:31

Citaat:

metroidminded schreef: (Bericht 26621056)
dacht dat jij van de argumenten was:confused:

Als iemand zegt dat bakstenen zinken, vraag je ook niet naar een bron. :p

Inanis 18-12-2007 19:56

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 26633385)
Als iemand zegt dat bakstenen zinken, vraag je ook niet naar een bron. :p

wel als gezegd wordt dat ze wegzinken in grasvelden


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.