![]() |
(te) dure cadeaus
Ik heb het al een aantal keer gehad dat ik van mijn partner of ouders daarvan gewoon cadeaus kreeg die ik te duur vond voor een cadeau. Wat ik mij afvraag: zeg ik daar iets van? Of lijk ik dan juist weer onbeleefd? Hebben jullie hier ook ervaring mee?
Een paar voorbeelden: een aantal jaar geleden had ik van mijn toenmalige vriendje een truitje gekregen wat volgens mij ongeveer 100 euro kostte, iets wat ik dus echt veel te duur vind voor een cadeautje. Verder wilde de moeder van een vriendje mij een keer een combi-oven-magnetron geven toen ik op kamers ging. Dit jaar schijn ik een vliegticket naar de VS te krijgen :S Ik vind het echt heel leuk allemaal, maar mijn gevoel zegt gewoon dat dit soort cadeaus een beetje te veel zijn.. |
Iets met een gegeven paard en een bek.
|
Ja zo wil ik dus juist niet over komen, maar ondertussen voel ik me stiekem toch wel een beetje bezwaard als ik zoiets aanneem...
|
'Ooh, dat is toch veel te duur!! Dat had je echt niet moeten doen!!'
Afwijzen kan je het toch niet, lijkt me, dus dan maar duidelijk maken dat je er héél blij mee bent, maar dat je het echt overdreven vindt. |
Citaat:
|
Ik weet niet hoor. Als ik iemand een cadeau geef dan gaat het erom dat die persoon het leuk vind, en zeker niet om de prijs. Het kan een cadeau zijn dat helemaal niks kost of een cadeau zijn dat heel veel kost, het gaat mij erom dat degene aan wie ik het geef er blij mee is. Misschien is dat ook zo bij hun.
Waarom voel je je bezwaard als je een duur cadeau aanneemt? |
Ik krijg dan het idee dat ik een cadeau van ongeveer dezelfde prijs terug moet geven.
Op zich wel irritant dus. |
Enkeltje VS, wat nou aardig bedoeld, ze willen je gewoon nooit meer terug zien :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Een normen-en-waarden regel stelt dat je een geliefde iets geeft op zijn/haar verjaardag en dat hij/zij jou ook iets geeft op jouw verjaardag. Ik weet gewoon dat mensen mij een klootzak zouden vinden als ik iets goedkoops en lulligs geef terwijl zij mij allerlei prachtige, dure cadeaus geven. Ik ben het wel met je eens, maar ik wil anderen wel blij houden. |
Verstand op nul en leechen maar.
|
Citaat:
Als je mensen alleen blij kan houden met dure dingen, dan stellen die relaties echt geen barst voor. Citaat:
|
Citaat:
Als ze het makkelijk kunnen betalen en ze geven iedereen zulk soort cadeaus, dan zou ik er niet zo moeilijk over doen :) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10. |