Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   verliefd, hoe aanpakken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1651578)

dondedon 06-12-2007 18:33

verliefd, hoe aanpakken

hallo, ik ben een jongen van 17,

Ik ben sinds een paar weken verliefd op een meisje, spreek haar best vaak op msn en ze smst ook wel eens met me. maar een gesprek komt niet echt op gang, en ik weet ook niet of ze me gewoon aardig vind, of dat zij dezelfde goevoelens voor mij heeft als ik voor haar.

weet iemand misschien hoe is het beste een goed gesprek kan opstrarten, of wat ik het best in een sms bericht kan zetten en hoe ik erachter kan komen of ze ook wat voor mij voelt.

het liefst zou ik een keer een date met haar hebben, maar weet niet hoe ik dat moet vragen, ik ben zelf best wel verlegen:bloos:

thnx.. don

Armoed 06-12-2007 18:50

Waar ken je haar van?
Hoe lang ken je haar al?
Waar gaan jullie gesprekken zoal over?
Wat SMS'en jullie elkaar zoal?
Hoe oud is zij?
Zie je haar vaak?

dondedon 06-12-2007 18:55

ken haar zon 3 jaar nu, laatste tijd wat beter, heb vroeger bij haar op school gezeten. ze is even oud als ik. zie haar niet echt vaak.. eigenlijk alleen bij het uitgaan.

indigo 06-12-2007 18:58

even oud als ik

"Hee, zullen we een keer samen iets drinken/ film kijken/ whatever?"

Erachter komen of zij iets voor jou (jullie voor elkaar!) voelen kan alleen maar in het echt, dat voel je niet per sms of msn. Kortom: afspreken.

Armoed 06-12-2007 18:59

Uitgaan en niet weten hoe je een date moet regelen? Dat is echt clubvervuiling, blijf voortaan thuis en zuip je daar klem ofzo.

Maar goed, zoek gewoon naar een goede reden om haar te zien of een goed excuus.

dondedon 06-12-2007 19:01

Citaat:

indigo schreef: (Bericht 26557876)
even oud als ik

"Hee, zullen we een keer samen iets drinken/ film kijken/ whatever?"

Erachter komen of zij iets voor jou (jullie voor elkaar!) voelen kan alleen maar in het echt, dat voel je niet per sms of msn. Kortom: afspreken.

ja dat snap ik wel, maar hoe kan ik haar het best vragen of ze een keer zin heeft om naar de film te gaan ofzo? ben bang dat als ik het vraag ze nee zegt, of het vreemd vind dat ik het ineens vraag..

Armoed 06-12-2007 19:06

Meestal is film op eerste date geen goed plan.

dondedon 06-12-2007 19:11

Citaat:

Armoed schreef: (Bericht 26557932)
Meestal is film op eerste date geen goed plan.

wat raad je dan wel aan?

Chimera 06-12-2007 19:25

Citaat:

Armoed schreef: (Bericht 26557882)
Uitgaan en niet weten hoe je een date moet regelen? Dat is echt clubvervuiling, blijf voortaan thuis en zuip je daar klem ofzo.

Doe normaal man, hij's 17.

Citaat:

dondedon schreef: (Bericht 26557969)
wat raad je dan wel aan?

Gewoon een kroegje pakken is veelal beter omdat je mekaar dan beter leert kennen. Vrouwen hebben sowieso graag iemand met wie ze kunnen praten. Belangrijk is dat het gewoon gezellig is, klets gewoon over leuke dingen. Vakantie, d'r katten, dat soort werk. Vakantie is altijd wel een goed onderwerp, beter dan school ofzo.

dondedon 06-12-2007 19:38

Citaat:

Chimera schreef: (Bericht 26558090)

Gewoon een kroegje pakken is veelal beter omdat je mekaar dan beter leert kennen. Vrouwen hebben sowieso graag iemand met wie ze kunnen praten. Belangrijk is dat het gewoon gezellig is, klets gewoon over leuke dingen. Vakantie, d'r katten, dat soort werk. Vakantie is altijd wel een goed onderwerp, beter dan school ofzo.

maar hoe pak ik dit aan? vraag ik gewoon of ze zin heeft wat te gaan drinken?

N00dles 06-12-2007 19:41

Citaat:

Armoed schreef: (Bericht 26557882)

Ja, want in een club kom je alleen om dates te scoren. :')

Citaat:

dondedon schreef: (Bericht 26558182)

Ja, natuurlijk. Of had je zelf een beter alternatief?

Chimera 06-12-2007 19:41

Citaat:

dondedon schreef: (Bericht 26558182)

Niet out of the blue, maar als je haar een keer spreekt. Maar je zult toch een keer de moed moeten verzamelen haar uit te vragen.

Oh, en ga er vanuit dat het niks wordt, kan het alleen maar meevallen. Als ze mee wil betekent dat dat ze je in ieder geval wel leuk en aardig vindt, maar niet dat ze verliefd ofzo is. Sowieso kun je beter pas echt verliefd worden nadat je wat krijgt, maakt 't een stuk makkelijker ;)

Armoed 06-12-2007 20:02

Citaat:

Ja, want in een club kom je alleen om dates te scoren. :')
Ja. Als je 'voor de gezelligheid' gaat hou dan lekker een theekransje (is overigens niets mis mee xD).

Citaat:

Ja so? :s Als hij nou 14 of 15 was, ok. Maar 17?

Citaat:

wat raad je dan wel aan?
Iets drinken, mee naar de stad etc. is allemaal heel cliche maar het werkt wel. Het beste is om uit te vinden in wat voor opzicht ze 'speciaal' is (en ik gebruik die term losjes). Is ze bv gek op vissen? Ga naar een aquarium in de buurt. Gek op dieren? Kinderboerderij. Etc.

Chimera 06-12-2007 20:13

Citaat:

Armoed schreef: (Bericht 26558400)
Ja. Als je 'voor de gezelligheid' gaat hou dan lekker een theekransje (is overigens niets mis mee xD).

Ik ga vooral de kroeg in om met vrienden te kletsen, biertjes te drinken en het gezellig te hebben. Ik kom daar niet primair om te scoren nee. Als je die instelling hebt is dat sowieso van je kop af te lezen.

Citaat:

Armoed schreef: (Bericht 26558400)
Ja so? :s Als hij nou 14 of 15 was, ok. Maar 17?

Toen ik 17 was, heb ik voor het eerst een meisje meegevraagd naar een cafe. Daar was ik ook retenerveus over, da's niks bijzonders.

Armoed 06-12-2007 20:20

Citaat:

Ik ga vooral de kroeg in om met vrienden te kletsen, biertjes te drinken en het gezellig te hebben.
Daarom score ik ook (meestal) geen meisjes in kroegen, maar in clubs. Maar kroegen dragen naar mijn mening bij aan algemene vervuiling so :')

Citaat:

Toen ik 17 was, heb ik voor het eerst een meisje meegevraagd naar een cafe. Daar was ik ook retenerveus over, da's niks bijzonders.
Late bloomer?

Chimera 06-12-2007 20:34

Citaat:

Armoed schreef: (Bericht 26558551)
Late bloomer?

Is maar wat je laat vindt :s Maargoed, in mijn tijd bestond het concept seks voor een breezer nog niet...

Volk 07-12-2007 12:29

Ik zou de verliefdheid weg laten zakken en kijken wat je zonder die verliefdheid nog van haar vind. Als je nooit echt gesprekken met haar hebt lijkt het me het beste daar mee te beginnen. MSN en SMS is leuk maar toch heel anders dan echte gesprekken.
Zeg gewoon een keer tegen haar: Heb je zin om mee naar de stad te gaan?

Armoed 07-12-2007 14:08

Citaat:

in mijn tijd bestond het concept seks voor een breezer nog niet...
Ben nog nooit meisjes tegengekomen die volgens 'de legende' seks hebben voor een McDonald's menu of een breezertje/ritje naar huis.

Volk 07-12-2007 14:14

Citaat:

Armoed schreef: (Bericht 26563749)
Ben nog nooit meisjes tegengekomen die volgens 'de legende' seks hebben voor een McDonald's menu of een breezertje/ritje naar huis.

Dan kom je niet op de juiste plaatsen. (of je komt juist wel op de juiste plaatsen en kom je ze daarom niet tegen)

Daboman 08-12-2007 00:58

Vraag haar gewoon eens mee uit ofzo. Naar de stad, de kroeg of whatever. Nee heb je, ja kun je krijgen. En zeg nou zelf, waarom zou ze het niet doen? Ik zou het persoonlijk leuk vinden als iemand me ineens heel verlegen vraagt of ik zin heb om mee te gaan naar whatever het is dat ze dan zou voorstellen.

Twistingg 09-12-2007 23:25

Als je met haar wat gaat drinken stel dan deze vraag.

Wat heb je vandaag allemaal gedaan?

Dan zegt ze vast wel iets waar jij verder door op kan gaan, en de rest komt vanzellef wel.

dondedon 10-12-2007 17:25

Citaat:

Twistingg schreef: (Bericht 26583007)
Als je met haar wat gaat drinken stel dan deze vraag.

Wat heb je vandaag allemaal gedaan?

Dan zegt ze vast wel iets waar jij verder door op kan gaan, en de rest komt vanzellef wel.

goede tip, zal haar binnenkort een keer uitvragen:)

hockey 12-12-2007 18:48

weetjewat? je moet niet verlegen zijn! je moet op dr aflopen en zeggen dat je van dr houd, ookal vind ze je misschien niet aardig ofzo.. je moet het gewoon zeggen. als ze met vrienden is zeg dan tegen haar dat je haar onder 4 ogen wilt spreken en dan als je het hebt gezecht vraag je of ze asjeblieft haar mond wilt houden( als ze niet met je wilt);)

Magican 12-12-2007 23:53

Ok, dus een gast komt met de klacht: Ik wil verkering maar dat lukt niet want ik ben verlegen, en dan kom jij met de oplossing:

Citaat:

hockey schreef: (Bericht 26606713)
weetjewat? je moet niet verlegen zijn!

Dat is hetzelfde als dat een neger zegt dat hij in elkaar wordt geslagen omdat hij neger is, en dat jij dan zegt:

Citaat:

hockey schreef: (Bericht 26606713)
weetjewat? je moet niet neger zijn!

En verder heb ik geen opbouwende kritiek.
Ik denk dat je zelf wel weet hoe je verkering met haar krijgt (door haar aan te spreken, duh) en dat wanneer je dit niet doet/durft, dit niet lukt.

Osmoian 13-12-2007 01:34

Met het verschil dat een neger niet kan veranderen dat ie neger is en dat wanneer je verlegen bent je daar wel wat aan kan doen.

Magican 13-12-2007 01:52

http://www.ligali.org/images/michael...fore_after.jpg

Fingon 13-12-2007 13:28

Citaat:

Magican schreef: (Bericht 26610586)

1-0 voor Magician :D(y)

sainty 16-12-2007 23:04

Citaat:

Magican schreef: (Bericht 26610586)

rofl

smiletoyou 05-01-2008 19:14

Ik ben het eens met osmoian, aan het een kan je iets doen, aan het ander niet!

Starsailorr 05-01-2008 19:36

Hoezo onnodige up :rolleyes:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.