![]() |
Het forum geschikt maken voor mobiele telefoons
Ik wil hierbij het verzoek indienen om dit forum geschikt te maken voor mobiele telefoons/pda's.
We leven in een tijd waarin internet op je mobiel steeds meer gebruikt word. Ook onder scholieren. Ook ik maak hier gebruik van en zal een stuk meer gebruik maken van het forum als het geschikt is voor mobiel internet. Het is nu namelijk zo dat het forum niet op het scherm van de meeste mobiele telefoons past. Dit maakt het heel lastig om snel, makkelijk en doelbewust rond te kijken op het forum en om snel een reactie te plaatsen. Dit schrikt naar mijn idee veel mensen af om via hun mobiel gebruik te maken van het forum. Vandaar mijn idee om dit forum geschikt te maken voor de mobiele telefoon/PDA. |
Doe eerst maar de nieuwe software repareren.
|
Repareren? Wat zou er in hemelsnaam gerepareerd moeten worden?
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/archive/index.php/?pda=1 |
Volgens mij kun je daarmee niet posten? :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kunnen ze beter niet de mobiele telefoons geschikt maken voor het forum?
|
Nee. Maak maar gewoon een goed forum voor pda's!
|
Citaat:
|
Het is onzin om dit fora geschikt te maken voor mobiele telefoons. De meeste mobiele telefoons kunnen standaard een compleet webpagina op je scherm toveren ( zoals Opera mobile 4 ! )
|
Ik kan met mijn telefoon al op het forum. Het kost alleen verschrikkelijke hoeveelheden aan data (iets van 500 kb tot 1300 kb per keer dat ik een bladzijde laad), maar het werkt verder prima hoor.
|
Check Opera Mini
|
Ook met opera mini duurt het lang/.
|
Waren telefoons niet om mee te bellen?
Anyway, ik vind opties best aardig, maar gaat zo'n verandering niet ten koste van de gewone internet mogelijkheden van de website? En maakt het de website niet nodeloos ingewikkeld? |
nee.
|
Ik vind het persoonlijk geen toevoeging
|
Citaat:
|
Echt he, ik doe op mijn telefoon al alles BEHALVE bellen bijna :p
Maar het pda-geschikt maken van het forum zou idd wel relaxt zijn. Iedere keer duisent data binnenhengelen gaat niet erg snel, zelfs niet via UMTS. |
Ik vind 't erger dat mensen zo graag willen forummen dat ze 't zelfs met hun mobiele telefoon doen :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb een speciale skin gevonden voor mobiele apparaten (en geïnstalleerd), als je nu het forum bezoekt met een telefoon/PDA zou je die aangepaste skin moeten krijgen.
Werkt iig prima met Opera Mini hier. |
Als T-Mobile mijn abo activeert zal ik eens kijken of ie het ook doe met IE voor WM6 (y)
|
Zijn er niet gewoon theme's voor?
|
En n is er een theme voor :p
|
Als ik zoveel tijd heb ga ik liever een boek lezen dan krampachtig proberen te forummen met mijn mobieltje. Dat doe ik dan wel thuis.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Getest en het werkt. (Y)
|
Citaat:
Alleen wel irritant dat ie automatisch uitlogt zodra je op vorige drukt maar dat kan ook aan IE liggen. |
Citaat:
|
Ik zal het wel nog eens proberen met Opera Mini :)
|
Citaat:
|
Waarom krijg ik vanavond met mijn Opera browser het forum voor mobiel te zien? Erg irritant :o
|
Als je hem eenmaal op 'mobi' hebt gezet, hoe kan je dan weer terug naar de standaard layout? :o
edit; het is al gelukt; eerst uitloggen, dan weer inloggen.. @AlopiA: misschien werkt dat voor jou |
Dat werkt inderdaad (y) Many thanks.
|
@degene die de html code onderhoudt: is het misschien mogelijk om de links naar de verschillende stylesheets ook op te nemen in de html-code? Zo kan ik in mijn browser (Opera) altijd kiezen welke stijl ik wil zien. Voordeel hiervan is dat het forum niet hoeft bij te houden welke stylsheet ik heb gekozen, maar dat de browser dat doet. In Opera kan dat via 'Beeld' -> 'Stijl'...
Zie ook de specificatie. Code:
<link rel="stylesheet" href="clientscript/vbulletin_css/style-9671451a-00005.css" title="Standaard" type="text/css" /> |
Lijkt me niet erg nuttig, het is namelijk niet alleen een kwestie van een andere stylesheet, ook de templates zijn op veel punten verschillend.
|
this really looks nice. :) vooral met mijn phone via wlan gaat het lekker snel en tof. keep up the good work!
|
Citaat:
http://www.google.com/gwt/n?&u=http://forum.scholieren.com |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21. |