Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Feestdagen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Hoe ga jij kerst vieren? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1651913)

Missy 07-12-2007 18:44

Hoe ga jij kerst vieren?

Wat zijn je plannen voor kerst? Ga je nog spannende dingen doen? Ga je langs famillie om gezellig samen te zijn? Of doe je net alsof het geen kerst is?

Andijvie 07-12-2007 19:12

Wij gaan ieder jaar naar mijn schoonouders, daar eten we dan met z'n zessen ieder jaar weer hetzelfde (zuur konijn :( ik vind het echt niet lekker :o ), we gaan naar de kerk en we pakken cadeautjes uit (iedereen haalt voor iedere persoon 1 cadeautje, dus er liggen vrij veel cadeautjes onder de boom), we spelen triviant. Altijd leuk, alleen is mijn schoonvader altijd helemaal gestresst en komt dat neer om dat hij ruzie gaat lopen maken met iedereen :o (Hoewel hij vorig jaar juist heel ontspannen was, dat was meteen ook het leukste jaar.)

Het is bij mijn schoonfamilie een beetje een geforceerde feestdag, dat vind ik wel jammer, er heerst echt zo'n sfeer van 'we moeten nu gezellig doen samen', terwijl we dat op verjaardagen helemaal niet zo hebben en dan is het ook heel erg leuk.

Bloem 07-12-2007 21:54

Gescheiden ouders, eerste kerstdag sowieso bij mijn moeder, tweede kerstdag waarschijnlijk bij mijn vader.

maVen 08-12-2007 00:52

Aangezien ik afgelopen jaren altijd gewerkt heb met kerst, maar dit jaar niet.
Dus weet nog niet, maar in ieder geval niet met me moeder. Die zit met kerst liever bij dr vriend dan thuis, dus zijn me broertje en ik alleen. dus zullen we wel bij de snackbar eten en voor de rest filmpje kijken en drinken en wat vrienden uitnodigen.

snoopy 08-12-2007 08:27

Ik ga naar m'n moeder.

Yana 08-12-2007 09:59

Kerstavond naar de vader van mn vriend, 1e kerstdag naar mijn vader, 2e kerstdag naar mn vriends moeder en "3e kerstdag" weer naar de vader van mn vriend, want hij wilde ergens gaan eten wat op kerstavond niet kon.

Dus. 4 dagen vreetfestijn, bij mn vriend thuis (zowel vader als moeder) cadeautjes en verder zie ik er ontiegelijk tegenop. Verplicht kutgedoe.

zeep007 08-12-2007 10:31

Eerste kerstdag ga ik naar mijn schoonmoeder. Maar zijn vader is er dan ook bij, wat ik altijd maar raar vind. Maarja, dan gaan we dus eten enzo. Is wel gezellig, maar ook af en toe ongemakkelijk.

Tweede kerstdag naar mijn ouders toe. Is altijd heel gezellig, mijn zussen komen dan ook met kinderen en aanhang. De hele dag eten en spelen. Ik vind dat altijd heel leuk.

)Vampje( 08-12-2007 12:32

Eerste Kerstdag naar mijn moeder & vriend, en later op de dag naar schoonfamilie.
Tweede Kerstdag naar m'n vader. Dat is leuk, want hij kookt altijd zo heerlijk :)

Rob 08-12-2007 17:46

Bij mijn ouders, ben ik bang. Verder ís er geen familie om te bezoeken.

groovy 08-12-2007 17:47

Op kerstavond komt hij naar mij, gezellig samen slapen en dan eerste kerstdag bij mijn familie en tweede kerstdag bij zijn familie. En we gaan beide dagen uiteten, met mijn en zijn familie.

Ik heb er echt zin in :). Na de kerst gaan we er samen nog een paar dagen op uit om echt even helemaal te ontspannen :D. Heb er zoooooo'n zin in :D

Secret Agent 08-12-2007 18:34

Moet allebei de kerstdagen stagelopen, van elf tot vier. Eerste kerstdag daarna hier gourmetten, tweede kerstdag waarschijnlijk naar een tante en daar eten, en 's avonds stappen.

koekjes 08-12-2007 23:33

gezellig weer elke kerstdag bij een andere ouder gezeik over de andere aanhoren, kon ik maar met mn broer naar hawaii voor n paar dagen ;)

flyaway 09-12-2007 07:25

We vieren het niet thuis.
Op school met een gala-gourmet ofzo.

snoopy 09-12-2007 08:44

oh, en naar de familie van m'n vriend in Limburg en naar m'n 'schoonvader'

Louis Armstrong 09-12-2007 08:47

Eerste kerstdag spurt ik naar het zuiden, zodat ik mijn ma de verplichte gezelligheid kan geven. Tweede kerstdag moet ik werken. Dat is leuker. Dan weer een paar dagen naar het zuiden. Oud en Nieuw in Amsterdam. Met vrienden weer op de dam gaan feesten, willekeurig mensen omhelzen :D En dan maar foute vrouwen zuigzoenen verkopen:D(N)

ikkuh15 09-12-2007 11:07

"gezellig" doen met familie :rolleyes: En s'avonds kerstdiner op 1e kerstdag.
2e kerstdag een kerstbrunch met hele familie...
*zucht*

Hawahaai 09-12-2007 11:09

1e kerstdag bij mijn ouders, 2e kerstdag bij zijn ouders. Vooral omdat dat van ons verwacht wordt, maar op zich is het ook wel oke om weer eens een dagje bij hen te zijn.

denvermax 09-12-2007 11:19

ik zie dit jaar op eerste kerst dag mijn ouders weer sinds een aantal jaren voor het eerst.. even borrelen en eten, dan weer vluchten. wordt geen succes (N).

Magican 09-12-2007 12:25

Kerstavond: Vriendin bij mij of ik bij vriendin, met veel familie en lekker eten.
1e Kerstdag: Bij kennisen heerlijk eten.
2e Kerstdag: Vrindin bij mij of ik bij vriendin, saaiheid.

Lauwie101 09-12-2007 18:36

1e kerstdag ben ik met mijn moeder en broertje bij mijn vader thuis.
2e kerstdag komt mijn vader & de familie van m'n moeders kant naar mijn moeders huis toe.

Ook gescheiden ouders dus, maar het is wel onwijs gezellig zo Kerst vieren. Heb er super veel zin in.

Drez 09-12-2007 18:48

kerstavond met mijn familie en vrienden van familie gezellig doen :):):)
1e kerstdag bij familie van vriendje eten
2e kerstdag samen.

lekker burgerlijk.

Breg 09-12-2007 18:50

Ik kom de 23e naar huis, en heb mijn familie ruim 3 maanden niet gezien, en heb de afgelopen 2 jaar geen kerst gevierd, dus heb er nu wel zin in om weer eens een typische kerst te hebben. 1e Kerstdag thuis met mijn ouders (en misschien wat andere familieleden) eten(wat vast wel weer gourmetten zal worden). 2e Kerstdag waarschijnlijk eerst thuis niksen (aangezien mijn vader vast naar het voetbal zal gaan) en dan 's avonds bij opa en oma op bezoek.
Oud&nieuw is voor vrienden, en dan daarna weer terug naar Schotland.

marrel 09-12-2007 19:50

De zondag voor kerst surprice bij vrienden, kerstavond thuis surprice. 1e kerstdag ene opa en oma, 2e kerstdag andere opa en oma waar ook m'n oom z'n verjaardag viert die dan jarig is.

Skilly 09-12-2007 23:50

In de ochtend 1e kerstdag dinsdag deel ik post uit, Gezellig iedereen die ik tegen kom gelukkig kerstdag wensen met me kerstmuts:D Daarna weet ik nog niet wat we gaan doen. Messchien dat ik ga koken.

2e kerstdag ga ik kerst vieren met een vriendin. Wat voor mij eigenlijk best nieuw is want ik heb nooit echt kerst gevierd on the Dutch style met echte christenen dus ik ben wel benieuwd hoe dat gaat, zal vast niet veel verschillen maar toch.:)

Calyx 10-12-2007 06:53

1e kerstdag ene kant van familie
2e kerstdag andere kant van familie

eteneteneten vakantievakantievakantie http://www.zeggelaar.com/images/kerstboom.gif

Kryptonite 10-12-2007 10:19

OMG, ik heb nog nooit zo hard kerst gevierd als ik dit jaar ga doen... Ik ben best een beetje gestresst. Ik ken mijn schoonfamilie nog maar net en nu ga ik daar kerst vieren met allemaal onbekenden en dan gaan we ook nog naar de nachtmis (nog nooit zoiets meegemaakt) en dan moet ik netjes eten volgens de Vlaamse eet-iquette en ik moet heel beleefd zijn en zo en ik moet ook nog voor tien euro een cadeautje bedenken. Help!
De tweede kerstdag mag ik dan na een lange treinreis weer releaxen bij mijn ouders. Dat wordt dus gewoon wandelen in het bos, kerstfilm kijken en een diner.

Ave 10-12-2007 12:37

1e kerstdag 's middags naar zijn ouders met eten en cadeautjes, 2e kerstdag ontbijt bij mijn ouders en de rest van de dag daar blijven. Bij mijn ouders krijgt iedereen altijd een boek met kerst.
O ja, kerstavond zijn vriendje en ik samen en overdag gaan we naar het wintercircus <3

Femic 10-12-2007 15:47

Met eten enzo. Eerste Kerstdag bij mams&stiefpaps met hele gezien (broer+, stiefzus, stiefbroers+), tweede Kerstdag bij m'n pa met z'n tweetjes.
Ik weet eigenlijk niet hoe mensen in Nederland kerst vieren, daar ik de afgelopen 8 jaar ofzo altijd met kerst op wintersport was. Maar dit jaar voor 't eerst sinds tijden niet, dus ben benieuwd!

Lilium 10-12-2007 20:50

Eerste kerstdag zijn mijn vriend en ik bij mijn ouders. Dan eten we waarschijnlijk aardappelkroketten, stoofperen en witlofsalade.
Tweede kerstdag gaan we naar zijn ouders. Dit jaar maakt iedereen (een deel van) een gerecht, zodat we een zes-gangendiner voorgeschoteld krijgen.

PV 10-12-2007 21:18

met familie, lekker eten en cadeautjes.

Lentekriebel 11-12-2007 00:44

Ik weet alleen dat we tweede kerstdag de verjaardag van mijn broer vieren, standaard komen mijn oom en tante met kids ook even langs (oom is ook tweede kerstdag jarig) en er zal dan vast nog wel meer familie komen en we zullen vast eerste kerstdag ook bij familie zijn. Moet nog allemaal gepland worden...

Dexter_M 11-12-2007 01:00

Heb een hekel aan kerst dus doe er niks aan ben met me broertje thuis dus zullen wel argens shoarma gaan eten en drinken.
Me moeder zit gezellig met bij de hele familie, maar aangezien ik en me broertje door hun zijn verbannen zijn we niet meer welkom :)

Souris 11-12-2007 18:37

1 dag naar mn ouders en 1 dag naar 2 vriendinnen denk ik.

bij mn ouders uitgebreid eten en echt lekkere en bijzonderen dingen.

en bij die vriendinnen zal het wel wat eenvoudiger zijn maar ook lekker.
we moeten maar bedenken wat we willen.
wel apart voor het eerste een kerstdag bij vrienden vieren.
was altijd zo ene dag naar de ene kant van de familie en andere dag naar de andere kant.
maar die ongein doen we niet meer,iedereen is het een beetje zat.
dus vier ik het wel met mn broer,zus en ouders. geen oma's enzo erbij

***ailá*** 11-12-2007 23:07

1e kerstdag mn broertjes verjaardag vieren..
2e kerstdag... no idea

Rob 12-12-2007 09:53

Citaat:

Rob schreef: (Bericht 26571325)
Bij mijn ouders, ben ik bang. Verder ís er geen familie om te bezoeken.

Mijn voorspelling kwam uit!

Eerste kerstdag gourmetten, tweede wokken. ;x

...Wow, dit is de eerste keer in jaren dat ik iets doe op de tweede kerstdag.

trophus 13-12-2007 01:34

Een interressantere stelling vind ik:
Vier jij kerst of viert kerst jouw?
De reden dat ik daar geen apart topic voor open is omdat ik het niet de moeite waard vind een dikke lap text er over te schrijven om het uit te leggen.
Mensen die het zo niet snappen zullen het sowieso nooit snappen en zijn mijn moeite niet waard :y

Hiermee sluit ik af.

Fea 13-12-2007 07:38

Sowieso beide dagen werken van 7 tot half 2.
Dag 1 van half 2 tot iets van half 4 naar eigen familie, daarna meteen door naar schoonfamilie tot laat.
Dag 2 gaan we gourmetten met ons gezin en mn tante.

MadameMinke 13-12-2007 16:05

Eerste kerstdag eten met mijn ouders en zusjes en oma en oom.
Eindelijk zijn ze weer eens thuis met de kerst! (normaal gaan ze altijd op vakantie)
En tweede kerstdag ga ik waarschijnlijk met een vriendin de hele dag kerstfilms kijken en lekkere dingen eten.

drukknoopje 14-12-2007 15:33

Citaat:

Yana schreef: (Bericht 26568887)
Verplicht kutgedoe.

Dit. Eerste kerstdag naar mijn moeder, tweede kerstdag met zijn ouders naar duitsland wandelen en uit eten. Echt geen zin in. (n)

Mushu 14-12-2007 16:09

Eerste kerstdag bij zijn ouders, dat is altijd heel gezellig.
Tweede kerstdag moet ik eerst werken en dan naar mijn moeder, dat is niet gezellig en daar heb ik dan ook geen zin in.

Jaeger 15-12-2007 17:40

Grote kans dat ik die dagen op vakantie ben. Als ik tóch in Nederland ben, dan blijf ik waarschijnlijk gewoon thuis totdat het tijd is om ergens in de stad wat te gaan drinken met vrienden.

Tweede kerstdag zal ik wel een kleine familieronde met de ouders hebben. Dat is extra speciaal als je een kater hebt.

shining 16-12-2007 10:46

kertsavond komt mijn vriend naar mij toe. Dan gaan we met het hele gezin lekker eten, naar de kerk en cadeautjes uitpakken. Iedereen koopt voor iedereen cadeautjes dus dat wordt gezellig :).
1ste kerstdag gaan we samen naar mijn vriend toe. Daar gaan we met het hele gezin gourmetten.
2de kerstdag ga ik naar huis en dan gaan we met t gezin naar mn opa en oma in duitsland.

Het worden dus 3 dagen met heel veel reizen maar ik ben wel blij dat mijn vriend en ik kerst eindelijk eens samen gaan vieren :).

Nijn* 16-12-2007 11:33

A.s. vrijdag ga ik als vervroegd kerstuitje eerst naar Parijs <3 heeel veel zin in!:D
Kerstavond vieren we thuis, we vieren nooit sinterklaas dus we hebben dan cadeautjes uitpakken, beetje gezellig eten enzo en misschien dat we nog naar een kerkje in de buurt gaan (supersuf..)
Eerste kerstdag gaan we 's avonds naar mijn oom/tante/neef, daar lekker eten en nog een keer cadeautjes doen, hartstikke leuk!
Tweede kerstdag was het de bedoeling dat mijn broer en ik gaan koken dus weer met z'n vieren. Opzich wel gezellig, maar ben toch altijd bang dat het een beetje geforceerde gezelligheid wordt. Mja, wordt vast leuk:)

MadameMinke 16-12-2007 17:45

Oh, en op kerstavond natuurlijk de Fakkeloptocht door Tilburg.
Dat vind ik eigenlijk altijd het enige écht leuke aan kerst.

Sperzieboon 16-12-2007 22:11

Gourmetten met de familie in elk geval. Misschien met vrienden wat gaan drinken / iets doen. Een keer naar de kerk en verder muziek maken en thuis zitten. :o

Souris 17-12-2007 21:24

och ja we gaan op kerstavond ook eten:|
hoor het net van mn ouders:s
mn oom is op de 24e jarig en dat moet ie vieren met kersteten.
godver,dacht eraan te ontkomen maar dat zit er niet in.
heb aan die kant van de familie geen leuke neefjes of nichtjes.
allemaal grut van 17 en jonger,heb hun totaal niks te melden
bah heb der geen zin in

Ave 18-12-2007 13:54

Citaat:

Ave schreef: (Bericht 26585285)
1e kerstdag 's middags naar zijn ouders met eten en cadeautjes, 2e kerstdag ontbijt bij mijn ouders en de rest van de dag daar blijven. Bij mijn ouders krijgt iedereen altijd een boek met kerst.
O ja, kerstavond zijn vriendje en ik samen en overdag gaan we naar het wintercircus <3

Oh 1e kerstdag ga ik ook 's ochtends bij mn ouders nog kerstbrood scoren :p
En 2e kerstdag 's avonds gaan we daar ook nog gourmetten met z'n tienen. Mn ouders, mn zussen en ik met aanhang, mn 'pleegbroer' en mn oma :cool:
en mn opa komt overdag nog even uit het verpleeghuis ook langs. Echt kerst zo :)

DanseMacabre 18-12-2007 14:33

Op kerstavond is mn broer jarig dus gaan we daar naar toe, gezellig eten met wat familie.
Eerste kerstdag bij mijn ouders thuis en iedereen moet iets koken.
Tweede kerstdag bij de ouders van mn vriend.

Mariekje* 18-12-2007 14:39

1e kerstdag ga ik samen met mijn vriend naar mijn vader toe. Waar we samen met mijn broers, schoonzussen, neefjes en nichtje wat gaan eten.

2de kerstdag komen de ouders van mijn vriend, zijn zusje en haar vriendje bij mijn moeder thuis langs, gewoon om gezellig samen wat te eten. Oh, en mijn vriend en ik zijn de personen die de keuken in gaan <3

Een paar rustige feestdagen dus :)

BleuEyes 18-12-2007 17:47

1e kerstdag gewoon met het gezin eten, en 2e kerstdag ga ik naar een discotheek. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.