![]() |
Mobiele telefoon
wat te doen als je 2 weken oude mobiel al na 1 week elke dag opgeladen moet worden. en bij de winkel terug komt en dat de verkoper zegt dat het toestel gemaakt kan worden. maar dat er wel arbeidskosten betaald moeten worden omdat dat in de algemene voorwaarden staat.
|
dan moeten die wss betaald worden. algemene voorwaarden zijn algemene voorwaarden. misschien dat de consumentenbond er iets van weet ofzo..
Je gsm is verder niet verzekerd? |
Je moet gewoon gaan zeiken....dan is er misschien nog een kans.
|
Citaat:
Je mag na koop van het toestel/batterij/lader (waar het probleem dan ook aan ligt) redelijkerwijs verwachten dat het ding het een bepaalde tijd gewoon goed doet, en twee weken valt echt wel in die periode. De verkoper/fabrikant moet je namelijk een deugdelijk product leveren. Daarbij zit er ook garantie op het ding. Het is volgensmij onzin dat je voor die arbeidskosten moet betalen. Ga gewoon terug naar de winkel, en vraag vooraf advies bij de consumentenbond of een rechtswinkel, die weten het beste hoe je dat soort zaken moet aanpakken. |
Citaat:
|
garantie *O*
|
Maar dan moet het toch terug naar de fabriek. en dan kunnen ze toch kosten aan verbinden?
Wettelijke garantie geldt altijd, voor alle bovenstaand omschreven consumentengoederen. Daarnaast wordt er vaak een fabrieksgarantie afgegeven. U moet dit eigenlijk zien als een extra garantie, hoewel deze garantie wel heel vaak gegeven wordt en bijna standaard lijkt. Aangezien u als consument geen koop sluit met de fabrikant maar met de verkoper, kan de fabrikant allerlei beperkingen stellen aan de fabrieksgarantie. of heb ik het fout. dit is trouwens niet wat mij overkomt, het is een casus van school. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Algemene voorwaarden zijn daarin niet relevant, want in je voorwaarden zetten "Je hebt garantie tot de deur en geen stap verder" is gezien de redelijke verwachtingen (in de wet vastgelegd 'in principe' en per geval door de rechter te beoordelen) is dan gewoon een onwettige, en dus nietige bepaling. Met de fabriek heb je als koper niets te maken. Jouw overeenkomst is met de winkel, dus de winkel zorgt voor een goede batterij. |
De verkoper is verplicht om je een goed werkend product te leveren. Je hebt met hem een koopovereenkomst gesloten waaruit deze verplichting voortkomt. Je schrijft dat je mobiele telefoon al twee weken nadat je hem gekocht hebt, elke dag opgeladen moet worden. Dat hoef je niet te verwachten, zeker niet binnen zo’n korte termijn. Je hebt daarom recht op kosteloos herstel of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder al te veel overlast.
Alleen reparaties als gevolg van normale slijtage en verkeerd gebruik komen voor je eigen rekening. De verkoper mag deze verplichting niet in zijn algemene voorwaarden uitsluiten of beperken. Ook mag de verkoper zich niet beroepen op de garantievoorwaarden van bijvoorbeeld de fabrikant. Wij adviseren je om de verkoper hierop aan te spreken en een kosteloze oplossing te verlangen binnen een redelijke termijn. Als je er niet uitkomt kun je het beste schriftelijk klagen. Als je op onderstaande link klikt, kun je meer informatie vinden over rechten bij een ondeugdelijk product. Bovendien kun je in de rechter kolom een voorbeeldbrief en een folder over garantie downloaden. Meer informatie over je rechten bij een ondeugdelijk product |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.