![]() |
Aansprakelijkheid licht bedrijfsongeval
Ik werk bij een logistiek bedrijf op uitzendbasis en een paar weken geleden moest ik bij de huisartsenpost behandeld worden voor een snijwond.
Ik weet niet hoe ik me heb gesneden, maar ik zag opeens dat mijn broek helemaal onder het bloed zat (misschien dat ik ergens aan ben blijven haken). Mijn vraag: moet de werkgever de gemaakte kosten (€67,-) vergoeden? |
De werkgever, obviously.
|
De werkgever weigert dus nu die kosten te vergoeden. Ze zeggen dat het geen bedrijfsongeval is omdat ik er geen blijvend letsel of invaliditeit aan heb overgehouden. De snee is waarschijnlijk gekomen door een stanleymes, maar de wond bemerkte ik dus pas veel later zoals ik al zei.
Iemand enig idee waar ik me op kan beroepen als ik ze weer terugbel? |
Citaat:
Ze kunnen slechts ontkomen aan die vergoeding, wanneer sprake is van overmacht, of jij veiligheidsvoorschriften ernstig negeerde en daardoor gewond raakte. Bovendien kun je als uitzendkracht kiezen of je de opdrachtgever of de uitzendorganisatie verantwoordelijk stelt. Zeikt de een, dan ga je naar de ander, zou ik zeggen. |
Ik heb de opdrachtgever ook nog is gebeld. die waren ook terughoudend in het begin, maar als ik kan aantonen dat het me daadwerkelijk geld heeft kost omdat er geld op de no-claimkorting is ingehouden of eigen risico wordt het vergoed (Y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34. |