Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Hoe lang wachten met seks? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1652755)

Iza 10-12-2007 14:43

Hoe lang wachten met seks?

Hoe lang hebben jullie gewacht voor de eerste keer? En hoe lang duurde het voordat je uberhaupt verder ging met zoenen met je vriend of vriendin? Zou jij zelf ook de keuze van je vriend of vriendin om te wachten met verder gaan kunnen respecteren, of niet?

Mephisto 10-12-2007 15:46

Uhm, ik gok dat het rond de 1,5 ŕ 2 uur lag, misschien iets langer, misschien iets korter.

Ja, ik kan die wens respecteren, maar aangezien seks bij mij een fundamenteel onderdeel is van het samenzijn heb ik sowieso vrij weinig met mensen die graag lang willen wachten.

Samaris 10-12-2007 15:50

Eerste keer was ongeveer een week, toen hadden we er pas tijd voor.
Met mijn huidige vriendin had ik al sex voordat we een relatie begonnen.
Wachten kan wel, maar met een goede reden, en niet al te lang. Zoals Mephisto al zei, sex is een fundamenteel onderdeel van een relatie.

Chimera 10-12-2007 15:59

Citaat:

Mephisto schreef: (Bericht 26586913)
Ja, ik kan die wens respecteren, maar aangezien seks bij mij een fundamenteel onderdeel is van het samenzijn heb ik sowieso vrij weinig met mensen die graag lang willen wachten.

Inderdaad. Vroegah wou ik nog wel een maandje wachten tot ze er 'klaar' voor was. Nu is het meer zo van "bel me dan over een maand maar weer 'es". Met m'n huidige vriendin zijn we na de 3e date met mekaar naar bed gegaan, vond ik wel tijd worden :)

Magican 10-12-2007 16:59

Ik heb niet gewacht eigenlijk.

remy476 10-12-2007 17:10

dat gaat vanzelf....de ene keer sneller dan de andere keer. Maar hier is al een topic over ;)

Iza 10-12-2007 18:23

Citaat:

remy476 schreef: (Bericht 26587682)
dat gaat vanzelf....de ene keer sneller dan de andere keer. Maar hier is al een topic over ;)

Oh ja sorry ik ben hier net nieuw dus dat wist ik dan niet:P

hmm-hmm 10-12-2007 18:39

Citaat:

Iza schreef: (Bericht 26588448)
Oh ja sorry ik ben hier net nieuw dus dat wist ik dan niet:P

er zit een zoekfunctie op dit forum ;) ^^

Dakus 10-12-2007 18:51

Wachten is zó fifties

Ellesdee 10-12-2007 19:05

Citaat:

remy476 schreef: (Bericht 26587682)
dat gaat vanzelf....de ene keer sneller dan de andere keer.

Clemenzia 10-12-2007 20:18

Een maand maar volgende week gaat het waarschijnlijk gebeuren.

hmm-hmm 10-12-2007 20:39

Citaat:

Clemenzia schreef: (Bericht 26589678)
Een maand maar volgende week gaat het waarschijnlijk gebeuren.

plán jij dat??

Triloxigen 10-12-2007 21:55

Seks voor de relatie is niet erg, bij een auto maak je toch ook eerst een proefrit.

Maar wachten is wel ok, maar het moet niet te gek worden.. ik ga er niet voor droog staan..

Thijsjuh-ijsjuh 10-12-2007 22:54

Citaat:

en

Citaat:

Seks voor de relatie is niet erg, bij een auto maak je toch ook eerst een proefrit.

stout! 16-12-2007 17:55

Ik kan me voorstellen dat als je al jong een relatie hebt, dat je dan nog even wil wachten.
Maar dat had ik niet.
Met mijn vriendje heb ik meteen seks gehad, dat was eigenlijk het begin van onze relatie. Ik kende hem wel al lang en wist dat ik hem leuk vond.

Lilith 17-12-2007 05:19

Ik wacht liever eventjes :bloos:.
Zo geweldig vind ik mn eigen lichaam nou ook weer niet en ik wil eerst weten of iemand wel echt voor mij gaat en niet voor de seks :o.

Kazet Nagorra 17-12-2007 11:25

Citaat:

Lilith schreef: (Bericht 26636512)
Zo geweldig vind ik mn eigen lichaam nou ook weer niet en ik wil eerst weten of iemand wel echt voor mij gaat en niet voor de seks :o.

Waarom zou iemand geen seks hebben voor de seks? Je eet toch ook geen boterhammen met kaas om een andere reden dan dat je boterhammen met kaas lekker vindt.

Lilith 17-12-2007 11:43

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 26637413)
Waarom zou iemand geen seks hebben voor de seks? Je eet toch ook geen boterhammen met kaas om een andere reden dan dat je boterhammen met kaas lekker vindt.

Als je seks met een boterham kaas wil vergelijken prima, maar voor mij zit dat niet zo in elkaar.

De drempel naar een broodje kaas is voor mij iig later dan naar bed gaan met iemand ;x.

Kazet Nagorra 17-12-2007 11:59

Citaat:

Lilith schreef: (Bericht 26637504)
Als je seks met een boterham kaas wil vergelijken prima, maar voor mij zit dat niet zo in elkaar.

De drempel naar een broodje kaas is voor mij iig later dan naar bed gaan met iemand ;x.

Wat ik bedoel is: de primaire reden dat iemand seks heeft, zal altijd zijn dat het lekker is. (even onderdrukking en verkrachting enzo daar gelaten)

Mephisto 17-12-2007 15:03

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 26637413)

En kaas zonder boterham is ook heel erg lekker (y)

Lilith 17-12-2007 16:06

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 26637589)
Wat ik bedoel is: de primaire reden dat iemand seks heeft, zal altijd zijn dat het lekker is. (even onderdrukking en verkrachting enzo daar gelaten)

Jawel, maar dan komen er altijd van die gevoelens bij kijken, en je moet jezelf naakt aan iemand laten zien, blabla, heel intiem allemaal.
En ik snap best dat sommige mensen daar iets minder moeite mee hebben dan ik.

Maar.. daarvoor zijn we allemaal verschillend toch?

Kazet Nagorra 17-12-2007 17:03

Citaat:

Lilith schreef: (Bericht 26639748)
Jawel, maar dan komen er altijd van die gevoelens bij kijken, en je moet jezelf naakt aan iemand laten zien, blabla, heel intiem allemaal.
En ik snap best dat sommige mensen daar iets minder moeite mee hebben dan ik.

Maar.. daarvoor zijn we allemaal verschillend toch?

Maar als je wel seks zou hebben, zou je dat neem ik aan doen omdat het lekker is of lijkt, niet ergens anders om.

Magican 17-12-2007 18:00

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 26640350)
Maar als je wel seks zou hebben, zou je dat neem ik aan doen omdat het lekker is of lijkt, niet ergens anders om.

Of omdat je niet wilt dat de ander je in de steek laat :) Dat zijn de leukste meisjes trouwens.

Triloxigen 17-12-2007 18:25

Citaat:

Maar het kan toch ook op de persoon gaan terwijl je geen relatie hebt?
Ik heb alleen seks met iemand als het meer is dan lichamelijk, dus dat het ook om die persoon gaat. Maar dat wil niet zeggen dat ik er dan een relatie mee heb.

Het is toch niet zo dat als je een relatie hebt dat je ineens meer voor iemand voelt? Een relatie is meer een soort afspraak (bijv. monogamie in veel gevallen).

Ivoor 17-12-2007 19:13

Citaat:

idd, dus bij mij duurde het een maand ongeveer, door omstandigheden werd dat een half jaar :o

Lilith 17-12-2007 20:50

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 26640350)

Nou. Een groot deel van dat 'lekker' hangt er bij mij ook vanaf of ik die persoon kan vertrouwen en dat heb ik nooit zo met iemand die ik 3 uur uit de kroeg ken.

Citaat:

********** schreef: (Bericht 26641246)
Maar het kan toch ook op de persoon gaan terwijl je geen relatie hebt?
Ik heb alleen seks met iemand als het meer is dan lichamelijk, dus dat het ook om die persoon gaat. Maar dat wil niet zeggen dat ik er dan een relatie mee heb.

Het is toch niet zo dat als je een relatie hebt dat je ineens meer voor iemand voelt? Een relatie is meer een soort afspraak (bijv. monogamie in veel gevallen).

En ik hou wel van die afspraak van monogamie :). Ik hoef t niet zo nodig dat de jongen waarmee ik slaap ook met anderen slaap. Seks vind ik iets exclusiefs voor een jongen waarmee ik een band heb. En die band noem ik dan maar al te graag een relatie, verkering ;).

Kazet Nagorra 17-12-2007 21:11

Citaat:

Lilith schreef: (Bericht 26642637)
Nou. Een groot deel van dat 'lekker' hangt er bij mij ook vanaf of ik die persoon kan vertrouwen en dat heb ik nooit zo met iemand die ik 3 uur uit de kroeg ken.

Ja, en als je zo iemand hebt gevonden, heb je seks omdat het lekker is. Hoera, we zijn eruit.

Freyja 17-12-2007 22:36

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 26642862)
Ja, en als je zo iemand hebt gevonden, heb je seks omdat het lekker is. Hoera, we zijn eruit.

Ze zegt toch ook nergens dat dat niet zo is? Tenminste, in deze context bedoelt ze dat het hem gaat om seks met haar en dus niet seks in het algemeen, en zij dus een middel is i.p.v. een doel.

Ik snap het gevoel trouwens wel. Niet per se een relatie maar wel dat je iemand kent, weet wat je van iemand kan verwachten.

Lilith 18-12-2007 03:55

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 26642862)

Wat probeer je nou?
Mijn ontzettend emotionele besluit te ondermijnen met je onwijs rationele argumenten? Oh oh oh, wat maak je t jezelf moeilijk dan, want het feit dat ik wil wachten met seks totdat ik iemand beter ken en vertrouw kan ik toch alleen maar onderbouwen met emo-argumenten, die zo makkelijk onderuit te halen zijn dat het zelfs geen prestatie is voor een kleuter van 4.

Kazet Nagorra 18-12-2007 13:59

Citaat:

Lilith schreef: (Bericht 26644858)
Wat probeer je nou?
Mijn ontzettend emotionele besluit te ondermijnen met je onwijs rationele argumenten? Oh oh oh, wat maak je t jezelf moeilijk dan, want het feit dat ik wil wachten met seks totdat ik iemand beter ken en vertrouw kan ik toch alleen maar onderbouwen met emo-argumenten, die zo makkelijk onderuit te halen zijn dat het zelfs geen prestatie is voor een kleuter van 4.

Waarom denk je dat het of-of is? Ik probeer je duidelijk te maken dat het en-en is.

Mariekje* 18-12-2007 15:14

Ik zou de keus van mijn vriend(in) om te wachten, ten alle tijden respecteren, maar persoonlijk heb ik niet zoveel met uitspraken als 'Ik wil geen seks voor het huwelijk'. Seks is voor mij persoonlijk een erg belangrijk onderdeel van een relatie, en een jaar wachten is misschien best de moeite waard, maar bij alles wat langer duurt ben ik gevlogen zegmaar. :o

Bij voorkeur wacht ik altijd wel wat weken of maanden, maar bij mijn huidige vriend liep dit compleet anders. Achteraf nooit erg gevonden hoor, maar toch :)

Lilith 18-12-2007 15:25

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 26646661)
Waarom denk je dat het of-of is? Ik probeer je duidelijk te maken dat het en-en is.

Het is toch ook en-en.
Ik heb dan én fijne seks én ik heb t met iemand die ik vertrouw omdat ik een tijdje heb gewacht.

Ik wil alleen niet nummer zoveel zijn, of niet de enige, of zomaar iemand. Dus niet seks om de seks.

Triloxigen 18-12-2007 15:30

Citaat:

Lilith schreef: (Bericht 26642637)
En ik hou wel van die afspraak van monogamie :). Ik hoef t niet zo nodig dat de jongen waarmee ik slaap ook met anderen slaap. Seks vind ik iets exclusiefs voor een jongen waarmee ik een band heb. En die band noem ik dan maar al te graag een relatie, verkering ;).

Seks is zo exclusief als je het zelf maakt.. Ik vind het zelf onzin om te zeggen dat het pas is bij een relatie want een relatie hebben is niet meer dan een afspraak.
Ik vind dat het gaat om gevoel, op basis daarvan heb ik seks met iemand.
Op basis van mijn gevoel ga ik ook pas een relatie aan, maar de term relatie is eigenlijk net zoals trouwen, enkel iets formeels maar het is niet waar het om draait.

Lilith 18-12-2007 15:53

Citaat:

********** schreef: (Bericht 26647658)
Seks is zo exclusief als je het zelf maakt.. Ik vind het zelf onzin om te zeggen dat het pas is bij een relatie want een relatie hebben is niet meer dan een afspraak.
Op basis van mijn gevoel ga ik ook pas een relatie aan, maar de term relatie is eigenlijk net zoals trouwen, enkel iets formeels maar het is niet waar het om draait.

Maar.. als jij nu als zegt 'ik vind het zelf', dan geef je toch al aan waar deze hele discussie om draait.
Namelijk mijn gevoel dat ik liever pas seks heb met iemand als ik een relatie heb met iemand, als ik iemand vertrouw en zeker weet dat iemand er niet zomaar vandoor gaat. En ja, aan vertrouwen van iemand en de zekerheid dat iemand er niet zomaar vandoor gaat, verbind ik het liefste de afspraak 'relatie', omdat het dan in mijn ogen exclusief is.

En dat hoeft ook niet jouw manier van leven te zijn of die van iemand anders, maar zo werkt het wel voor mij.

Triloxigen 18-12-2007 16:05

Ik snap je wel hoor, begrijp me niet verkeerd :o

Maar denk dat het voor jongens ook anders werkt dan voor vrouwen :o

Changshan 18-12-2007 16:13

Citaat:

********** schreef: (Bericht 26647881)

Sssst verdomme. :o

Lilith 18-12-2007 16:17

Citaat:

********** schreef: (Bericht 26647881)
Ik snap je wel hoor, begrijp me niet verkeerd :o

Zou je denken :o.

Triloxigen 18-12-2007 16:20

Vrouwen hebben geloof ik vaker de eigenschap zich aan iemand te hechten als ze er seks mee hebben gehad :o

Changshan 18-12-2007 16:49

Oh, dat probleem heb ik ook hoor. Kwestie van emotionaliteit.

Lilith 18-12-2007 17:03

Het zou pas leuk worden als mannen er eens rekening mee gingen houden dat vrouwen zich binden aan mannen waarmee ze seks hebben.

Poggy 18-12-2007 17:05

Citaat:

Lilith schreef: (Bericht 26648249)
Het zou pas leuk worden als mannen er eens rekening mee gingen houden dat vrouwen zich binden aan mannen waarmee ze seks hebben.

Doen sommige mannen net zo goed als sommige vrouwen hoor.

Freyja 18-12-2007 17:13

Citaat:

********** schreef: (Bericht 26647658)

Hmm, bij mij is een relatie toch ook een gevoel, hoor. Ik kan alles met iemand doen wat je ook in een relatie doet - regelmatig zien, seksen, samen lachen, uitjes hebben, klagen over vervelende vakken, weet ik veel - en toch is het dan geen een relatie. D'r zit bij mij wel een gevoel aan vast van "Ja ik denk dat dit 'm wordt, dit proberen we écht". En dan zijn er vast wel meer die dat hebben.

Citaat:

********** schreef: (Bericht 26648015)
Vrouwen hebben geloof ik vaker de eigenschap zich aan iemand te hechten als ze er seks mee hebben gehad :o

Niet per se hoor :o Ik vind het gewoon léuker als het met iemand is die in ieder geval leuk vind en niet alleen aantrekkelijk, en met wie ik dus tenminste wil daten/scharrelen en niet alleen ONSen.

Triloxigen 18-12-2007 18:08

Citaat:

Lilith schreef: (Bericht 26648249)

Niet alle mannen zijn zo ;)
Ik heb pas seks met een meisje als ik ook zeker weet dat er achteraf geen gezeik door komt. Doordat ze verliefd wordt of is, ik vind vriendschap ook belangrijker dan seks :o

Citaat:

Morgan schreef: (Bericht 26648337)
Niet per se hoor :o Ik vind het gewoon léuker als het met iemand is die in ieder geval leuk vind en niet alleen aantrekkelijk, en met wie ik dus tenminste wil daten/scharrelen en niet alleen ONSen.

Maar een ONS is ook heel iets anders.
Met een ONS heb je verder geen gevoel voor die persoon ;)

Bhoebha! 18-12-2007 18:17

totdat je zeker weet dat de relatie niet op seksgebaseert is

Poggy 18-12-2007 18:35

Citaat:

Bhoebha! schreef: (Bericht 26648789)

Hoe weet je dat dan zeker?

Triloxigen 18-12-2007 19:24

Citaat:

Nouja, ligt eraan..
Die keuze kun je ook maken..

Als je er beide maar gewoon goed over voelt, niet dat de ene het puur om de seks doet en de andere verliefd is.

Freyja 18-12-2007 22:40

Citaat:

********** schreef: (Bericht 26648725)
Maar een ONS is ook heel iets anders.
Met een ONS heb je verder geen gevoel voor die persoon ;)

Kán wel, is wel balen denk ik :D

)Vampje( 19-12-2007 08:06

In theorie vind ik het wel mooi wanneer mensen willen wachten.
In de praktijk knap ik er echt gigántisch op af.

Seks is gewoon belangrijk, en ik wil het liefst meteen weten of het klikt op dat vlak, klaar.
Niet dat ik helemaal emotioneel naar hem toe ben gegroeid, dolverliefd ben, en als we dan na een maand eindelijk eens seksen, blijkt dat het een stumper is. Da's toch wel een teleurstelling.

Thijsjuh-ijsjuh 19-12-2007 09:19

Indeed, very true:)

T_ID 19-12-2007 17:11

Citaat:

Alle relaties, behalve bankrelaties, zijn op seks gebaseerd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.