Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   the golden compass (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1652875)

strontkind 10-12-2007 19:13

the golden compass

iemand al geweest? ervaringen?
ik ben er gisteravond heen geweest!
Spoiler

Lilium 10-12-2007 19:22

Nou, wat je spoiler betreft: dit is een verfilming van drie boeken van Pullmann. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/His_Dark_Materials

maVen 10-12-2007 19:59

dat was al een tijdje bekend dat het trilogy was, de 2de film is in 2009 alweer klaar :)
nog niet gezien kijk hem wel als die uit is op dvd.

Marcade 11-12-2007 04:23

Ik heb hem een paar dagen terug gezien, maar, zoals sommige reviews ook zeggen: Het lijkt wel of er veel geld is gestoken in acteurs en in effects en bijna geen geld gegeven aan de scriptwriters. Wat een enorme plotholes en wat word het verhaal bar slecht verteld.

Met als toppunt inderdaad een open einde zo groot als ik-weet-niet-wat.

Heel erg teleurstellend.

botulismf 11-12-2007 16:24

En toch wil ik hem zien, slechte reviews of niet.

Morgan le Fay 11-12-2007 17:41

Ben het geheel met Marcade eens

Kitten 11-12-2007 20:14

Ik vond het een amuzant verhaal. Net terug van de film, heerlijk vermaakt. Plotholes kunnen me geen donder schelen.

foefighter 11-12-2007 20:18

ik vond het al zo bekend voorkomen :/ maar ik heb dus die boeken ervan gelezen

Dexter_M 12-12-2007 01:54

ben best benieuwd naar deze film vanwege alle controversie in amerika die er is bij de christelijke gemeenschap :)

m3tr01dm1nd3d 12-12-2007 09:27

Citaat:

Dexter_M schreef: (Bericht 26602071)
ben best benieuwd naar deze film vanwege alle controversie in amerika die er is bij de christelijke gemeenschap :)

Das een positieve instelling, zo blijf je benieuwd(y)

En je kunt trouwens ook een plothole loze film maken zonder geld in scriptwriters te steken:p

Krynn 12-12-2007 15:20

Vond de boeken fantastisch, heb ze nog redelijk in m'n hoofd zitten, dus met de plotgaten zal het dan wel meevallen...of niet?

Champ-00 13-12-2007 14:49

Zo te horen een film die je op DVD kijkt zodra deeltje twee in de bios komt.

Vond ik bij LOTR ook zo frusty

Tonsillitis 13-12-2007 16:05

ach zo'n film is voor het verhaal driewerf kut maar voor de sfeer geweldig en ik ga bij deze film voor het laatste(y) dan is het leuk om te zien

botulismf 13-12-2007 19:12

Idd, en dan vooral gaaf om in de bioscoop te zien, lijkt mij wel indrukwekkend. Wat doe jij zaterdag? ;)

Tonsillitis 13-12-2007 19:43

ligt eraan wat jij zaterdag doet;)

Boebsie 13-12-2007 21:57

Niet getreurd Tonsillitis als je tacobell en nacho's mannetje niet kan gaan wij toch gewoon gezellig met ze twee, Rotti en bami is toch lekkerder!

Ben morge vrij dus ga lekker vroeg in me eentje dan is het rustig in de bios. Even heerlijk verdwijnen in fantasy.....yeah baby!
Dit is zo een film die je eigenlijk alleen in Tuschinski mag zien met een warm drankje, popcorn en een uitgemergelde crackhoer die je heerlijk afzuigt. Helaas mag je geen waar van buitenaf mee naar binnen nemen dus dat van die hoer gaat niet door :s

Maar goed genoeg flauwe grappen, ik laat morge nog wel weten wat ik van dit fantasy reisje vond.

Avant-garde 13-12-2007 22:18

Citaat:

Boebsie schreef: (Bericht 26617386)
Niet getreurd Tonsillitis als je tacobell en nacho's mannetje niet kan gaan wij toch gewoon gezellig met ze twee, Rotti en bami is toch lekkerder!

Ben morge vrij dus ga lekker vroeg in me eentje dan is het rustig in de bios. Even heerlijk verdwijnen in fantasy.....yeah baby!
Dit is zo een film die je eigenlijk alleen in Tuschinski mag zien met een warm drankje, popcorn en een uitgemergelde crackhoer die je heerlijk afzuigt. Helaas mag je geen waar van buitenaf mee naar binnen nemen dus dat van die hoer gaat niet door :s

Maar goed genoeg flauwe grappen, ik laat morge nog wel weten wat ik van dit fantasy reisje vond.

Een matige post in een matig topic over een nog matigere (ronduit slechte) film, beter haal je je verloren straat punten weer snel omhoog met een mooi reply, want ik zie hier een David Hasselhof in zijn Baywatch hoogtij dagen aftakelen naar een David Hasselhof bezopen op de grond huilend voor het oog van zijn dochters. Geen schoudervulling of laarzen die je dan nog kunnen redden.

Tonsillitis 14-12-2007 11:51

Citaat:

Boebsie schreef: (Bericht 26617386)

rotti en bami:confused: als je mij als gerecht zou willen omschrijven zou je toch eerder richting boerenkoolstamppot met duitse braadworst moeten denken.

en een uitgemergelde crackhoer ben ik ook al niet dus ik moet je teleurstellen, ik ga liever gewoon met mijn vriend.

botulismf 14-12-2007 15:23

Spaanse pepers zijn heter dan Surinaamse aardappelwraps, Boebsie.

Boebsie 14-12-2007 18:27

Citaat:

Skincorps schreef: (Bericht 26617522)
Een matige post in een matig topic over een nog matigere (ronduit slechte) film, beter haal je je verloren straat punten weer snel omhoog met een mooi reply, want ik zie hier een David Hasselhof in zijn Baywatch hoogtij dagen aftakelen naar een David Hasselhof bezopen op de grond huilend voor het oog van zijn dochters. Geen schoudervulling of laarzen die je dan nog kunnen redden.

MUHAHAHAHAHAHAHAH met zulke meesterlijke reply's nodig je mij eigenlijk uit om matig te blijven posten ;) (y)

Ontopic: Film was idd zoals idereen hier zegt! Zeer matig uitgewerkt, maar de sfeer is wel heeeeeel vet en fantasy zoals het moet, je weet tok...!!!!!!!! Dus Tons voor de sfeer gaan met die spaanse peper van je, maar het is echt jammer dat deze film niet veel beter is uitgewerkt. Je voelt totaal geen binding met de personages, terwijl ze opzichzelf best cool kunnen zijn. Die film had buiten die heerlijke sfeer geen verhaal, emotie en gevoel en dat is erg jammer. Het is vreemd want opzich was het niet eens slecht geacteerd..., het zit gewoon allemaal niet zo lekker in elkaar en de spanning wordt heel vlak opgebouwd, maar goed....

Die shit was oke!

Tonsillitis 14-12-2007 20:52

met nicole kidman is het ook bijkans onmogelijk om enige binding te voelen.

niņa 14-12-2007 22:30

Het zag er mooi uit. Maar dingen die veranderd waren zonder reden en inderdaad echt vreselijk hak op de tak. Maar toch wil ik wel in die wereld wonen <3:p

Boebsie 15-12-2007 14:37

Citaat:

niņa schreef: (Bericht 26623813)
Maar toch wil ik wel in die wereld wonen <3:p

Yeaahhh me 2, het is zo gezellig daar!

Ik zou een wolfen matie willen hebben net als nachtogen die bij FitzChevalric hoort van die boeken van Robin hobb Die boeken hebben trouwens verdacht veel van deze film hmmm......Alleen is Robin hobb wel echt een "high fantasy" schrijver.

Paperz 16-12-2007 00:59

Citaat:

Marcade schreef: (Bericht 26592848)
Ik heb hem een paar dagen terug gezien, maar, zoals sommige reviews ook zeggen: Het lijkt wel of er veel geld is gestoken in acteurs en in effects en bijna geen geld gegeven aan de scriptwriters. Wat een enorme plotholes en wat word het verhaal bar slecht verteld.

Met als toppunt inderdaad een open einde zo groot als ik-weet-niet-wat.

Heel erg teleurstellend.

Nou heb ik de boeken een tijdje terug gelezen, maar wat ik me ervan kan herinneren zitten er in het boek al een aantal plotholes... gewoon niet alles wordt verklaard, maar gebeurd gewoon...

En het boek zelf eindigd ook vrolijk met een gigantisch open einde...
maar wees eerlijk... LotR deeltje 1 was eigenlijk ook een teleurstelling qua einde... bij deze film wordt er voor 't einde teminste nog wat bereikt ;)

Carn 16-12-2007 09:33

Citaat:

Paperz schreef: (Bericht 26629520)
En het boek zelf eindigd ook vrolijk met een gigantisch open einde...
maar wees eerlijk... LotR deeltje 1 was eigenlijk ook een teleurstelling qua einde..

misschien omdat het beiden verfilmingen van een boek zijn http://forum.scholieren.com/images/icons/icon3.gif

Paperz 16-12-2007 14:20

Citaat:

Carn schreef: (Bericht 26629764)
misschien omdat het beiden verfilmingen van een boek zijn [afbeelding]

Dat zeg ik, daarom is 't een beetje non-arguement om te klagen over het einde van een boekverfilming ;)

botulismf 16-12-2007 17:56

Zeker als ook de film geen op zichzelf staand ding is, maar een eerste deel van een trilogie. Ik vond hem in elk geval gaaf, vond het wel meevallen qua enorm open eind en plotholes en niet kunnen meeleven met personages en het was allemaal prachtig om te zien natuurlijk.

Klitzy 17-12-2007 13:03

Ik vond het een hele gave film, zeker die ijsberen zijn dope! Duurt nu alleen wel lang voordat de 2de film uitkomt, eind 2009 :S

Chick Rock 28-12-2007 11:50

Gisteren eindelijk gezien! Ik ben het idd wel eens met alles wat hier eerder werd gezegd. Ik had me er echter al op voorbereid, dus heb me vooral gericht op de mooie beelden en me verder gewoon mee laten slepen!

Ik had in het begin wel een beetje moeite met het verhaal volgen. Je kreeg als kijker wel veel informatie voor de kiezen, en ik volgde niet alles meteen. De boeken heb ik ooit wel gelezen, maar dat is echt lang geleden en weet er eigelijk niets meer van...

Het leukste vond ik de daemonen, wat een geweldig idee :cool: Maar goed, dat is iets uit het boek, dus niet een verdienste van de filmmakers.

Ik vond trouwens Lyra wel een beetje irritant :s maar later werd dat minder.

Ivoor 30-12-2007 21:42

Ik snap echtniet wat iedereen er zo teleurstellend vind aan deze film! ik vond hem prachtig gemaakt, onvoorspelbaar, veel verrassende magische momenten, en interessante personages. Alleen het onverwachte open einde was teleurstellend.

menniej 02-01-2008 08:40

Ik vond hem goed! Oke het einde is wat minder... maar nu is het afwachten.
Ik vond de deamon van Lyra heel snoezig :D als ze een kat was zag ze echt schattig uit!

Spoiler

Tonsillitis 03-01-2008 15:40

het feit dat je daemon je ziel is legt die vraag al wel uit.

MargotTenenbaum12347 03-01-2008 23:25

Kunnen we niet afspreken dat we vanaf nu niet meer reageren in dit topic over een waardeloze film? Ja? Dank jullie wel.

Dinalfos 03-01-2008 23:33

Nee.

MargotTenenbaum12347 03-01-2008 23:48

Citaat:

Dinalfos schreef: (Bericht 26747671)
Nee.

Ik wist dat jij zou happen.

Dinalfos 04-01-2008 11:59

Ik was slaapdronken. Anders zou ik dat nooit gedaan hebben :(

MargotTenenbaum12347 04-01-2008 13:26

Citaat:

Dinalfos schreef: (Bericht 26749310)
Ik was slaapdronken. Anders zou ik dat nooit gedaan hebben :(

Muhahah!

AlopiA 06-01-2008 22:21

Vanaf nu weer braaf ontopic aub :)

Ik ben net terug en ik heb me prima vermaakt. Vond het echt een leuke film (y)
Iorek is gaaf en Pan is lief

KingelDingel 13-01-2008 14:33

waarschijnlijk nog slechter dan die walgelijk film narnia (of was het nardia).

Tonsillitis 14-01-2008 14:46

dude ga eens weg uit dit topic.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.