Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Remake van Metropolis (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1652897)

Paranoide 10-12-2007 20:19

Remake van Metropolis

"Producer Thomas Schühly (Alexander) heeft de rechten bemachtigd om de klassieker Metropolis opnieuw te maken. De stille science-fiction film van Fritz Lang uit 1927 was destijds een van de duurste films ooit en vertelt over de strijd in 2026 tussen de ondergronds levende arbeiders en de elite. Schühly is naar eigen zeggen momenteel in onderhandeling met een aantal topregisseurs, en verwacht binnen enkele maanden met een definitieve keuze te komen."

Bron.

"Metropolis in de remake
Gepubliceerd op maandag 10 december 2007
De sci-fi klassieker van Fritz Lang wordt in een modern jasje gestoken.

Sommige klassiekers kunnen misschien beter ongemoeid blijven. Dat bewees Gus Van Sant in 1998 al met zijn volstrekt overbodige remake van Alfred Hitchcocks Psycho. Ook kun je je afvragen of het nu wel zo’n goed idee is om Fritz Langs sci-fi klassieker Metropolis in een nieuw jasje te gieten, maar het gaat toch gebeuren.

De Duitse producent Thomas Schuehly en de Amerikaanse producent Maria Kassar hebben de handen ineen geslagen om het project van de grond te trekken. Op dit moment zitten ze al druk in bespreking met topregisseurs om de kar van het epische project te trekken.

Metropolis was destijds (1927) de duurste film ooit gemaakt. De film speelt zich af in 2026 wanneer de rijken bovengronds in prachtige art deco wolkenkrabbers wonen, terwijl het gewone volk onder de grond werkt om het luxe leventje van de rijken aangenaam te maken. Wanneer de zoon van de leider van Metropolis ontdekt dat de werkers in erbarmelijke omstandigheden leven, krijgt hij last van zijn geweten."

Nog een bron.

Ik vraag me af wat dit gaat worden. Aanvankelijk verwachtte ik een uit de tijdsgeest getrokken spektakelfilm om van te huilen, maar ik bedacht me net dat het ook een relatief tof maatschappijkritisch verhaal gestoken in een Duits-expressionistisch jasje kan worden. Vooralsnog lijkt het me eerder gaan om het eerste, met name door de makkelijk-scoren remakes en sequels waar we de laatste tijd mee doodgegooid lijken te worden door Hollywood. (n)

Wat jullie?

Dinalfos 10-12-2007 20:30

Citaat:

Paranoide schreef: (Bericht 26589692)
"Sommige klassiekers kunnen misschien beter ongemoeid blijven.

Maar Metropolis niet.

Dinalfos 10-12-2007 20:36

Trouwens, Metropolis heeft al een hele goede remake gehad. Nou ja, eerder een vrije herinterpretatie. Nee, wacht, eerder een nieuwe film bij dezelfde naam. Whatever.

Anyway, er zijn veel betere klassiekers die gelukkig nog niet verkracht zijn, dus ik maak me geen zorgen.

Drez 10-12-2007 20:47

Hmm. Ik ga er pas een mening over vormen als de regisseur bekend is. Maar ik denk dat ie sowieso minder gaaf wordt.

Uice 10-12-2007 23:03

Metropolis is, net als King Kong, een film die hoewel nog steeds het kijken waard, ook gewoon gedateerd is, en dus wel aan een remake toe. Ik vind dat soort remakes een goede zaak, maar ik ben toch angstig omdat de meeste epische blockbusters die Hollywood de laatste jaren heeft gebracht troep zijn.

m3tr01dm1nd3d 12-12-2007 09:32

Nu maar hopen dat het steven spielberg gaat worden

HenkMul 12-12-2007 21:46

Als het eveneens een stille film wordt, ben ik wel benieuwd. (Y).

Dexter_M 12-12-2007 22:46

Citaat:

HenkMul schreef: (Bericht 26608503)

Denk dat het een kleine kans is dat ook een stille film wordt :)

N00dles 12-12-2007 23:09

Ik zit er niet op te wachten , maar stiekem ben ik wel benieuwd wat ze ervan gaan bakken.

Uice 12-12-2007 23:28

Citaat:

Ik hoop juist dat het een talkie wordt. Het interessante aan dit soort remakes is om hetzelfde verhaal met moderne middelen te zien.

N00dles 12-12-2007 23:30

Citaat:

Uice schreef: (Bericht 26610061)
Ik hoop juist dat het een talkie wordt. Het interessante aan dit soort remakes is om hetzelfde verhaal met moderne middelen te zien.

Zolang ze er maar geen overdadige CGI in gaan gooien.

Dinalfos 13-12-2007 00:18

Citaat:

Wat zouden we daar in vredesnaam mee opschieten? :confused:

N00dles 13-12-2007 10:16

Nu maar hopen dat Queen met Radio Ga Ga voorbij komt.

Wammus 15-12-2007 19:39

Ik heb de stille zwart wit originele versie en er is ook een getekende versie. Die is briljant vooral dat muziekje aan het eind. (y)

Dexter_M 16-12-2007 18:00

Orgineel nog steeds nie gezien, binnenkort een opzoeken.
Maar erg benieuwd :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.