![]() |
OGG Vorbis is zojuist naar 1.0 officieel gegaan.
Waar ik een hele poos terug al uitermate gecharmeerd was van OGG Vorbis, is het alleen maar beter geworden! Een uitermate goed iets, me dunkt. Ik hoop dat OGG Vorbis zo snel mogelijk een 'gemeenschappelijk' goed gaat worden, want het is i.m.o. dik superieur aan L.A.M.E. En geloof me; niet zo'n klein beetje. Sceptici kunnen hun hart ophalen op een nietsverhullende set samples die ik even gemirrord heb van http://www.xiph.org/ogg/vorbis/listen.html -- te vinden op www.irrelevant.nl/codecs . Misschien bij velen al bekend dit nieuws trouwens, maar er zal maar eens iemand zijn aan wie 't ontgaan is. --edit: Sorry, tag vergeten :> |
Dhr. ******** wil even melden dat hij het betreffende artikel in de C't niet gelezen had; en biedt hierbij zijn excuses aan wat betreft de kwaliteit van 256kbs MP3's ;)
Voor de rest vind ik Ogg een goed initiatief (y) Ik heb 2 jaar geleden eens ermee gespeeld, maar kon met mijn brakke speakertjes toen geen verschil horen :) |
Ogg werkt errug leuk idd. :)
|
Citaat:
Gewoon doen! -- Iedereen! |
Wat hier niet bij staat is dat de rechten op de OGG codec opensource en gratis zijn. Dat is een voordeel tov. MP3.
Nu nog hopen dat het hardwarematig voor 'mp3 players' ondersteund wordt. Dus dat zowel OGG als MP3 mogelijk is af te spelen. Er is momenteel precies 1 MP3 player die dat kan. Hopelijk vallen de players te flashen met nieuwe software waardoor dat mogelijk is. Je MP3's decoden van .mp3 naar .ogg is overigens niet zo slim. Dat komt de kwaliteit niet ten goede, zeker niet wanneer het al brak geencodeerd was (en weet jij waarmee?). Als je zelf .mp3 hebt gemaakt van CD's kun je het beter overnieuw doen. .wav -> .ogg of .cda -> .ogg wel beter dan gebruik maken van .mp3. |
Citaat:
|
Dobermann, wat ontzettend kut om dat te quoten zeg.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatste = :cool::) |
Kom op mensen, niet zo gedesinteresseerd!
|
Ik heb een vraag...
Ik zie dat al die bestanden super klein zijn.. Ook de MP3 is heel erg klein voor toch een minuut muziek... Hoe krijg ik die zo gecodeerd dat ze zo klein zijn en waarmee?! Ik heb het nodig voor een website van het koor van mijn zus... Daar staan al Mp3tjes op.. kleine fragmenten vd. CD... http://www.ulftsenachtegalen.nl (geen spam, gewoon ff zodat je kan zien dat het waar is, of je moet me zo maar geloven... JE HOEFT DUS NIET TE KIJKEN ALS JE ME GELOOFT) AUB meer informatie... |
Citaat:
Nieuwe codec 4090x, en t kan wel veel beter zijn ed, maar wie gaat nou de moeite nemen alles om te coderen (zoals je zelf al zegt --> levert nauwelijks winst) / opnieuw te rippen (wie heeft er nou van al z'n mp3 orginal cd's?) / downloaden met share-programma's die nog totaal mp3-minded zijn. Leuk initiatief, gaat niks worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gaat niks worden? Het is al iets :)
op kleine schaal wordt het iig al gebruikt (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kom op he.. zo'n rare vraag was hettoch niet?!
|
Best goeie verbetering tov mp3 inderdaad, ook tov wma maar dat verschil is iets minder. Maar een verslechtering tov wav ;) nee klinkt goed hoor, vooral (denk ik) als je een OGG op 128 kB zet, dan heb je vast en zeker CD-kwaliteit.. waar kan ik meer OGG's downen om te testen?
|
Citaat:
|
.ogg, volgens mij las ik ergens dat o.a. Unreal Tournament 2003 dat gaat gebruiken voor haar muziekbestanden.
|
Citaat:
Gewoon coderen op een lage (OGG) bitrate? |
Citaat:
|
Ghehe, ik heb er eens de tijd voor genomen mijn Nickelback CD met EAC te kopieren en dan met OggDropXP met een nominale bitrate van 192kbs te encoderen :)
Nou, ik kan geen enkel verschil tussen de CD en Ogg bestanden horen (y) dit terwijl de bestanden toch best klein zijn (4 MB voor 3 minuten ongeveer) :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
Oggenc heeft er parameters voor, bij OggDropXP kun je gewoon de kwaliteit instellen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30. |