![]() |
Assembler
Hallo,
Momenteel ben ik bezig een .exe bestand van zo'n 2mb op mijn computer te disassemblen met een programma genaamd PE Explorer. Ik draai op een Thunderbird 1ghz met 512mb SDRAM en 5400rpm schijf. Weet iemand hoe lang dit gaat duren, want ik vind het wel lang duren :) Groetjes, Naru Narusegawa |
Disassemblen kost nauwelijks tijd. Als dat programma na een minuut nog bezig is, hangt 'ie waarschijnlijk.
|
Hmm nee hoor, hij is nog zeker weten bezig. Hij count nog allerlei dingetjes zoals Words en DWORDS en die getallen lopen nog steeds op, maar hij is toch al gauw zo'n 10 minuten bezig :/
Groetjes, Naru Narusegawa |
DEBUG doet dat in seconden, dus je gebruikt een beetje een vaag programma.
|
Citaat:
|
"it is important to note that results generated by the PE Explorer disassembler are for comparison purposes only. The generated output can not be recompiled as is and has not been optimized for memory and processor usage"
Wat ben je in hemelsnaam van plan met de resulterende asm-code? :D |
Hallo,
Bedankt :) Ik had dat niet gelezen en kwam er wat laat achter (toen de compiler bulten met fouten uitspuugde hehe). Inmiddels heb ik een andere decompiler gebruikt. Het programma heet bubble. Er is echter wel een probleem, want in de output file komen rare dingen voor, bijvoorbeeld: DB "t"" Mijn compiler (fasm) pakt vervolgens deze line niet in verband met de dubbele quote ("). Weet iemand een goede disassembler die gewoon wel netjes zijn werk doet? :) Groetjes, Naru Narusegawa |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33. |