![]() |
Enquête over Esperanto
Hoi allemaal
Wij moeten op school een wersktuk maken voor Nederlands. Het onderwerp van ons werkstuk is: het Esperanto. Daarvoor willen we een onderzoek doen naar verschillende dingen die met het Esperanto te maken hebben. We hopen dat jullie ons willen helpen door deze enquête in te vullen. http://www.onderzoekdoen.nl/onderzoek.php?f=1404 Alvast heel erg bedankt. |
In het onderzoek wordt de vraag gesteld of je weet wat Esperanto is. Er wordt niet gevraagd of je de taal ook spreekt. Dat lijkt me toch wel belangrijk, zeker als je daarna gaat vragen naar de betekenis van woorden. Nu kun je niet concluderen of mensen de woorden makkelijk herkennen of ze gewoon al geleerd hebben. Misschien een ideetje voor een vervolgonderzoek? ;)
|
Bij de eerste vraag op pagina 2 staat 'ga door naar vraag 3' en 'ga door naar vraag 5'. Maar de vragen zijn niet genummerd. Dat is niet handig.
Wel ingevuld. |
om principiele redenen, dat vind ik altijd leuk om in te vullen (y).
|
Volgens mij wist ik nog best veel woorden, ook al heb ik nog nooit Esperanto bestudeerd.
|
Voor degenen die het handiger vinden, dit is een link met vraagnummers: http://www.onderzoekdoen.nl/onderzoek.php?f=1404
@Tochjo: Ons onderzoek is vooral om te weten of er mensen zijn die het zien zitten om een taal als Esperanto te leren. De woorden zijn om te kijken of mensen Esperanto idd makkelijk vinden. |
Ingevuld! De vraag na 'zou u wel willen dat Engels een wereldtaal wordt?' sluit ook niet helemaal aan: 'waarom zou dat wel willen?'. Je hoeft dat niet te willen ;)
|
Gedaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hé, ik wil weten of ik het goed had, wat is infano? :P
Ik vond de tweede bladzijde een beetje wazig, wist niet goed welke vragen ik nu in moest vullen. Maar graag gedaan:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb ook 'kind' ingevuld.
|
ik had alleen bij lando, ŝipo, arbo en urbo echt géén idee.
Spoiler
|
Bij lando heb ik:
Spoiler
Arbo heb ik denk ik wel goed:
Spoiler
|
Voor de nieuwsgierigen:
Spoiler
|
Done.
|
Ik had er 10/14 goed dan :cool:
|
"Tip: het zijn allemaal zelfstandige naamwoorden."
"makkelijk" :p Ik had er 8/14. |
ik heb het onderzoek ingevuld, maar ik vond het niet zo'n goede vraagstelling. Ik denk dat je zo niet echt goede resultaten verkrijgt.
|
Ingevuld.
|
Done, met 11/14 goed.
|
Citaat:
Je vraagt of mensen het als wereldtaal willen zien en geeft de optie 'Anders' ben je niet nieuwsgierig naar hun reden? (Aangezien je bij Engels wél een heel verhaal kan typen...) |
Citaat:
|
Leuk :). Ik had er 12 van de 14 goed, maar ik heb dan ook een tijdje esperanto geleerd :P. Eigenlijk zou ik dat weer moeten gaan doen :)
|
Done. Het is waarschijnlijk ook handig te weten welke talen iemand kent (Frans, Engels en Latijn kennen helpt volgens mij redelijk).
Spoiler
|
Spoiler
|
als je latijn hebt gehad moet t lukken
|
en trouwens, hoe kom je bij werk bij arbo?? omdat het toevallig op arbeid lijkt? arbor is toch latijn voor boom (oid, heb eindexamen in grieks gedaan)
|
Citaat:
|
maar als het een internationale taal is, dan koppel je het toch niet aan nederlands? ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
volgens mij zijn veel nederlandse woorden echt puur nederlands, germaanse talen zijn dat toch? maar goed, ik doe weinig met talen (behalve engels ;)) dus misschien kan iemand ons verlichten |
Citaat:
Het Engels heeft ook geen (of nauwelijks) 'eigen' woorden; het is feitelijk gewoon een creoolse taal :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49. |