![]() |
Dieren enzo
Een minder vrolijk topic: ben jij wel eens in ongelukkige aanvaring met een dier gekomen?
|
Ik heb met de fiets een keer een musje aangereden dat door mn spaken heen wou vliegen terwijl ik aan het fietsen was.
Ik ben maar heel even gestopt om te kijken wat er gebeurd was :o, maar het vogeltje hupste een beetje duizelig weer weg, dus dat is vast goedgekomen ;) |
Nee. Wel enkele close calls gehad met dieren, voornamelijk duiven, maar gelukkig geen ongelukken.
Raarste vond ik de duif die recht op de auto af kwam en pas op het allerlaatste moment omhoog ging, achterlijk beest. Volgens mij snappen duiven niet dat een aanvaring met een auto oid voor de duif niet goed afloopt. De enige beesten waar ik overheen gereden heb waren road kills die nog op de weg lagen. |
nee, ze vliegen/lopen tot nu toe altijd net op tijd weg.
|
Duif doodgereden tijdens rijexamen, eenmaal op een Frans landweggetje een konijn dat vlak na een bocht rechtop ging staan in plaats van weg te lopen geplet.
|
Citaat:
|
Ik zelf heb alleen een keer een vogel overreden die door mijn voorganger geraakt was en net voor mijn wielen op de weg belandde. Wel heb ik ooit twee wandelende eenden op de snelweg moeten/kunnen ontwijken, het was gelukkig niet druk.
Mijn vriend zijn auto schijnt dieren aan te trekken... Al een paar keer een vogel tegen de auto gehad, een keer een aantal eenden tegen de voorkant gehad (die gingen ineens met een grote groep laag over straat vliegen), wat (o.a.) de grill geen goed deed. En in Tsjechie zijn we gestopt voor een hert op de weg; die werd verblind door onze koplampen en bleef staan. Na het uitdoen van de lampen bleef hij nog steeds staan, dus is mijn vriend maar uitgestapt om hem weg te jagen zodat hij van de weg af zou zijn i.v.m. andere auto's. |
Ik niet, maar mn vader wel. Duif oid doodgereden. We zaten toen geloof ik met zn 6en ofzo in de auto en verder was het op een 80km weg. Dus hard remmen oid zat er niet in. Helaas.
|
nog nooit, op wat insecten na.
|
Heb wel eens een konijn overreden. :p Voelde alsof je over een zakje boterhammen reed. :s
Heb ook wel eens gezien dat er een schildpad overreden werd. Deze liep namelijk over de weg, ik denk ik zal stoppen en hem aan de kant zetten. Dus ik nog keren, komt er een auto uit de tegenovergestelde richting, en ja hoor, voor mijn neus overreden. :s Was wel een bloedig geheel. |
Keer een konijn geramd, gestopt, en hij rende keihard weg, stom beest.
En een keer een rat verrot gereden, mooi laten liggen. |
Bijna een keer een muis aangereden op de fiets :p ik kon nog net op tijd remmen (gillend, zoals het een vrouw die een muis ziet betaamt).
|
Ik heb een keer een merel doodgereden. Die zat op de weg en vloog wel weg maar bleef heel laag vliegen en dus reed ik er overheen. En eerst wist ik het niet zeker dus toen ik thuis was snel de fiets gepakt (twas 1 km bij huis vandaan) en in de stromende regen er naar toe gegaan om te kijken of ik 'tie echt platgereden was. Ja dus. Kvond het wel een beetje zielig maarja...het gebeurt nou eenmaal.
Gisteravond nog wel over een al platgereden rat heengereden..maar die was toch al dood. Verder op een hele lading insecten na geen andere beesten doodgereden. |
Eenmaal heb ik op zondagavond een kat overreden met de auto. De poes sprong vanuti de berm ineens voor de auto. Ik als kattenliefhebster vond het verschrikkelijk. Vervolgens ben ik bij de huizen die aan die straat gelegen waren, gaan aanbellen. Op deze manier heb ik de eigenaar kunnen achterhalen. (Heel sneu, de poes was van een dertien jarige jongen. Al zijn katten werden in no time overreden. Dit was zijn lievelingskat.).
|
Had vorige bijna een ree onder mn auto, maar dat ging nog net goed gelukkig. Ik heb nog nooit dieren doodgereden.
Mn vriend wel een keer met een auto van een klant, daar zat een imperial op en toen ging een fazant daarin vliegen, gatverdamme, overal zat bloed en stukken vogel... |
Ik heb als kind met de fiets wel eens een hond aangereden, die kwam het fietspad opspringen. Ik vond het heel zielig want hij piepte even toen ik tegen hem op reed. Maar hij had niets en zijn baas kwam meteen aanrennen of alles wel goed was met mij. :D
Met de auto heb ik volgens mij nog nooit dieren veel groter dan een mug aangereden. |
Ik heb het alleen keer zien gebeuren, een kat die werd aangereden. Dat geeft nogal apart effecten als het beest niet in 1x dood is zeg maar..
|
Meerdere keren...
Eerste dag dat ik mijn rijbewijs had meteen een kat aangereden, gelukkig geen schade... Twee keer een duif doodgereden en een keer een muis doodgereden. Keer hard op m'n rem gemoeten voor een groep overstekende herten en een aantal keer wat konijnen en egels ontweken :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een pad overreden met m'n fiets.
Verder niet. Wel eens moeten uitwijken voor een zwaan die de weg op stapte of moeten stoppen voor eendjes. Maar niks doodgereden gelukkig. Wel een mens trouwens met de trein, maar dat is vast niet waar je op doelde :o |
^^ ja jasses, dat heb ik 3 keer meegemaakt, waarbij ik 2x niet in de trein zat :/
Op de fiets in de avondschemering enkele keren bijna een kat; met de auto op de snelweg een keer een merel oid, dat was -splut- en weg. Verder moet ik vaak stoppen voor eenden en konijnen...maar tot dusver ben ik daar nog wel op tijd mee. |
Nee, dat was inderdaad niet waar ik op doelde :p
Het ziet er idd wel ranzig uit - vlakbij mijn huis gebeurt dat ook nog wel regelmatig, dus ik heb het ook wel eens gezien ja - maar heeft gelukkig (!) weinig met de auto/motor/fiets/brommert te maken :p |
Mijn moeder had een keer een duif in de grill van de auto gekregen. Dat is best nasty.
|
Ik heb het een keer gepresteerd met mn scooter (!) een kat over te rijden, met een gangetje van 40. Wonder boven wonder bleven ik en mn bijrijder er nog op zitten ook.
Dat achterlijke beest zat aan de linkerkant van de weg, midden in de nacht en besloot opeens een fatale sprint naar de overkant te trekken, waar ik reed. |
Citaat:
Zelfs bij ons in het Gooi moet je uitkijken in het bos. Op ons scoutingterrein is het geen uitzondering dat er hazen, een vos of wat reeën voor je neus het pad oversteken (verlaten defensie terrein van ca 50 hectare waar behalve wij op zaterdag met de groep kinderen maar een paar mensen komen). Als ik er in het donker kom rijdt ik dan ook altijd langzaam om aanrijdingen te voorkomen. De beestjes schrikken nu eenmal van het licht van je koplampen, dus vooral bij bochten levert dat gevaar op omdat je koplamp vlak voordat je de bocht in gaat de berm in schijnt en de weg donker is. Beestje rent naar het donkere gedeelte om niet gezien te worden en dat kan fataal zijn. |
Citaat:
|
afgelopen week nog bijna een aanrijding met een fazant oeffff
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30. |