![]() |
eerst goed, daarna slecht
lieverds
Het valt me op dat veel bands eerst een erg goed album maken en daarna downhill gaan. Het is logisch dat een heel populair/goed album moeilijk te evenaren is, maar sommige bands worden gewoon 'slechter' naarmate de albums volgen. Mijn voorbeeld is Mudvayne- Ld. 50. goed album, het laatste album: Lost and found, is niet boeiend imo. Wie heeft nog meer van dit soort voorbeelden? note to everyone: ga niet zaniken om smaak, niet iedereen vindt mudvayne leuk, ik toevallig wel. GO! |
Metallica uiteraard.
|
Hopesfall, eerste 2 albums en ep waren geniaal, daarna was huilen met de pet op.
|
Citaat:
Children of Bodom Hammerfall Evergrey Dream Theater |
The Velvet Underground
Yes Birth Control Sir Lord Baltimore Bathory |
Metallica, ja.
Megadeth ook wel: Hun laatste album was echt bagger. Verder kan ik zo gauw even niets verzinnen. |
De slayer revival vond ik dan wel weer aardig. Het was geen reign in blood, maar verder. (y)
|
death cab for cutie
dEUS smashing pumpkins |
Citaat:
|
exact.
|
vond Adore anders ook al redelijk kakken
|
ja is ook wel waar idd, maar vond het vanaf machina echt kut
|
Aight, Ik vind qotsa steeds minder worden eigenlijk. Na Songs for the Deaf.
|
Ik vind Adore juist heel sterk, alleen te lang.
Bloc Party Tori Amos Nine Inch Nails Pinback Pink Floyd Röyksopp The Streets Zita Swoon |
zita swoon? dude doe normaal band in a box is veruit het tofste wat ze ooit gedaan hebben!
(en ik dacht dat jij zita sowieso niet boeiend vond of heb ik wat gemist) |
Ik vind oude Zita zeker boeiend, vooral I Paint Pictures, en ik vind a band in a box een tof concept maar niet het boeiendste wat ze ooit gedaan hebben. A Song About A Girls vond ik matig en Big City vind ik een lachertje. En ik doe altijd normaal.
|
dude :n:n:n:n:n:n:n:n:n:n:n:n:n
|
Tori Amos, Nine inch nails en Ministry zijn nooit echt slecht geworden, maar wel stukken minder.
|
Citaat:
|
big city is ietwat minder ja, maar a song is magistraal evenals dus band in a box die ik er wel toereken. die eerste cd's waren bovenal onsamenhangend, het is wel ok maar niet wow. vind het we bijzonder dat je de experimenteer drift mist want ik vind experimenteel niet echt een adjectief om jouw muzieksmaak te omschrijven, maar ja het is dan ook jouw muzieksmaak.
|
Ja ik vind A Song About A Girls dus helemaal niet magistraal, maar dat mag inmiddels wel duidelijk zijn.
En je laat het klinken alsof ik vies ben van experimentele muziek, volgens mij verschilt mijn muzieksmaak op dat punt niet zo bijster veel van die van jou. :confused: |
nee niet vies van , maar ik dacht dat je toch meestal de voorkeur gaf aan de wat meer " rondere" pop achtige liedjes. maar ik kan het ook mis hebben, bedoel het niet verkeerd oid btwz :)
|
Muse
Kasabian |
Och, ik houd van beide en een goede combinatie van de twee vind ik helemaal mooi, en dat had Zita Swoon wat mij betreft eerst wel en daarna niet meer. Maar ik luister net zo lief naar Aphex Twin als naar Justin Timberlake.
|
Oh ja, Muse idd. :(
|
En Coldplay ook, al vond ik ze nooit heel erg goed. Maar de eerste plaat was best okee.
|
Red Hot Chili Peppers.
Na californication hoefde 't van mij niet meer. |
Citaat:
verder: system of a down. |
Sepultura
Machine Head Cypress Hill Metallica uiteraard |
Citaat:
|
Beter vraag je om bands die na een goed album NIET steeds slechter werden.
|
Korn
Rhcp |
A Flock of Seagulls na The Story of a Young Heart.
The Cure na Disintegration / Friday I'm in Love. X-Mal Deutschland (met uitzondering van Matador). Cocteau Twins na Treasure. Alphaville. ETC ETC. |
Nou goed, slecht is overdreven, maar "hm, minder".
|
Interpol.
|
Yellowcard. Yuck, die 2 nieuwste albums van hun zijn kwa muziek en kwa teksten enorm achteruit gegaan. Op het enalaatste album stonden nog een paar uitschieters, die kon ik op het nieuwste album zelfs helemaal niet ontdekken. Jammer want het is 1.5 jaar m'n favo band geweest, luister het nu vrijwel nooit meer.
Verder kan ik eigenlijk zo geen band bedenken die er echt achteruit op is gegaan, de meeste bands die ik tegenwoordig luister gaan er GELUKKIG alleen maar op vooruit (naar mijn mening iig)! :) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Queens of the Stone Age. Zag net de nieuwe single. Mijn vriend dacht dat het een grapje was. Nee dus.
Editors (N) nieuwe plaat vind ik niet leuk. |
Hmm ik vind die eerste Editors maar niets. Juist een band die beter is geworden. Net als Interpol overigens.
Muse past echt wel in dit rijtje ja. 3 Doors Down Zornik (hoewel nog steeds niet slecht, maar wel steeds minder na Place where you will find us) The Frames (die kunnen maar beter stoppen met nieuwe shizzle maken, For The Birds was hoogtepunt) The Killers Gabriel Rios |
Ja, ik weet het niet. Bij de eerste Editors was het allemaal nog een beetje nieuw enzo, bij de nieuwe editors doen ze weer hetzelfde kunstje. Jammer.
|
Lamb, DJ shadow, Bloc Party, Beck, BRMC, Moby
(Minder goed iig) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Muse, die zijn toch alleen maar beter geworden?
|
ik vind Muse wel meevallen, Absolution was natuurlijk niet veel soeps, maar Black Holes vind ik wel weer sterk hoor. Natuurlijk niet zo goed als origin of symmetry, maar dat wordt het nooit meer.
Starsailor vind ik met het derde album ook wel achteruit gegaan trouwens... |
na showbiz werd muse behoorlijk kut.
|
Hoezo is Absolution dan niet veel soeps?
|
op absolution stonden net teveel middle of the road rocknummers en rare uitprobeersels zoals, TSP, Thoughts of a..., endlessly, blackout, falling away with you. vind ik dan.
|
ik vind hullabaloo trouwens ook best gaaf. maar ben daarna afgehaakt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10. |