![]() |
problemen met externe harde schijf
Bonjour iedereen,
ik heb laatst een externe-HDD gekocht, maar nu heb ik een probleem met het ding. Ik ben nu bezig met het verplaatsen van films (600-900 MB) naar de HDD, alleen soms, tijdens het verplaatsen/kopiëren, wordt het lampje op het ding plotseling rood, en stopt hij er gewoon mee. Ik heb 'm al 'omgezet' naar NTFS en een keer geformatteerd, maar hij doet af en toe (/regelmatig) nog steeds vaag. Iemand een idee wat er aan de hand is, en hoe ik 't kan oplossen? 't Is trouwens een Toshiba 500GB |
Welk besturingssysteem gebruik je en hoe heb je het ding aangesloten (USB/FireWire/LAN)?
|
Windows XP + USB
|
Welk merk / type ?
|
Ok, krijg je een foutmelding als het ding vastloopt of niet?
|
geen foutmelding
lampje rood + er komt niks bij in het 'verplaats/kopieer-statusbalkje' |
Een rood lampje op de schijf lijkt mij toch een teken dat er daar iets niet goed gaat. De fabrikant weet vast wel wat het betekent. ;)
|
Defecte HD? Hier op 't werk betekend het in ieder geval dat er iets mis is met de HD als er het rode lampje gaat branden...
Als je het boekje nog hebt staat het er vast wel in wat het betekend.. toch? |
Betekent.
TS: zit er een garantiezegel op? Anders zou ik de HDD uit de case schroeven, in een PC zetten en SMART data uitlezen met Speedfan. Zie je vanzelf of het aan de case of de schijf ligt. |
garantiezegeltje is aanwezig...
En ik kan 't boekje zo snel niet vinden, maar volgens mij stond de betekenis van de verschillende kleuren van het lampje er niet in. Hij is iig ook rood voordat de pc hem herkent als massa-opslag oid. 't Lijkt me dan dat 't rode lampje gewoon aagfeeft dat de HDD niet aktief ofzo is. |
Welk merk en type, dat googlet net ff wat makkelijker ;)
|
Toshiba 500GB
"Hi-speed USB 2.0 3.5" External Hard Drive" maar volgens mij hebben ze toch maar 1 type :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20. |