Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Rechten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1654608)

Shoney 16-12-2007 16:47

Rechten

Iemand ervaring met deze opleiding? Ben benieuwd of het wat is:)

Poggy 16-12-2007 16:49

Ja, het is wat.

zoemzoem 16-12-2007 16:52

Speciaal voor jou :)
- Nederlands Recht, Rijksuniversiteit Groningen: NN
- Nederlands Recht, RU Nijmegen: Wawl
- Nederlands Recht, Universiteit Leiden: Dzjun
- Nederlands Recht, Universiteit Maastricht: YPrue
- Utrecht Law College (Rechten), Universiteit Utrecht: Femic, Marka
- Rechtsgeleerdheid, Universiteit Utrecht: FF4-Ever, Luminon
Via gebruikersnaam kun je naar PM :)

5803 16-12-2007 18:10

Nee, het was niet wat.

Voor mij dan, maar dat zegt weinig over jou, haha.

remy476 16-12-2007 21:12

Citaat:

5803 schreef: (Bericht 26633179)
Nee, het was niet wat.

idd het was kut, voor mij dan

Femic 16-12-2007 21:30

Misschien heb je iets specifiekere vragen...?

Lisa_lve 19-12-2007 12:47

hey weet iemand hoeveel uur hoorcollege&werkgroepen je per week hebt in t 1ste jaar rechtsgeleerdheid bij de uva? & Hoeveel tijd je verder aan je studie kwijt bent? want k wil miss 2 studies gaan doen maar k ken iemand die rechten aan de vu gestudeerd heeft en die zei dat ze er echt 30 uur per week mee bezig was:S

Poggy 19-12-2007 13:27

Bij Rechten gaat de tijd niet zozeer in de contacturen zitten, want dat zijn er overal vrij weinig geloof ik. Je bent meer tijd kwijt met zelfstudie, en dat is per persoon verschillend. Vandaar dat ik eerst een jaar Rechten zou doen voordat je een tweede studie erbij pakt.

nare man 22-12-2007 10:57

De tijd die je eraan kwijt bent is heel verschillend. Lees en schrijf je makkelijk dan ben je weinig tijd kwijt, heb je moeite met grote lappen tekst en lange stukken schrijven dan kun je er beter van afzien.

Lyne 03-01-2008 00:23

Citaat:

zoemzoem schreef: (Bericht 26632572)
Speciaal voor jou :)
- Nederlands Recht, Rijksuniversiteit Groningen: NN
- Nederlands Recht, RU Nijmegen: Wawl
- Nederlands Recht, Universiteit Leiden: Dzjun
- Nederlands Recht, Universiteit Maastricht: YPrue
- Utrecht Law College (Rechten), Universiteit Utrecht: Femic, Marka
- Rechtsgeleerdheid, Universiteit Utrecht: FF4-Ever, Luminon
Via gebruikersnaam kun je naar PM :)

- Nederlands Recht, Erasmus Universiteit Rotterdam, ehh ja ikke dus.

NN 08-01-2008 10:36

Mocht je er behoefte aan hebben dat ik mijn standaard promopraatje over rechten studeren in Groningen en hoe geweldig interessant het publiekrecht wel niet is hier plaats, dan hoor ik dat graag.

Maar serieuze concrete vragen waar we een antwoord op kunnen geven ziij ook welkom

(NN RuG Nederlands Recht, Staats- en Bestuursrecht (02-06), Recht en Bestuur (04-08))

Lethe 10-01-2008 22:27

Ik vraag me af hoe lang die vakantie duurt.:o Ik wil weer beginnen!

Poggy 10-01-2008 22:33

Hehe, zonder herkansingen is het heel erg lang ja. Begin feb. weer :p.

Adore 11-01-2008 09:50

Ik hoor van veel studenten hier die het hebben geprobeerd, dat het erg droog is. Dat is natuurlijk een vertekenend beeld: zij zijn degenen die zijn gestopt en hebben daardoor redelijk hetzelfde verhaal. De studenten die Rechten doen en afmaken, spreek ik niet. Maar dat aantal zal net zo goed groot zijn.

Alternatief voor Rechten is HBO Rechten, of wat ik doe, HBO Sociaal Juridische Dienstverlening. Ik vind het zelf wel prettig dat het 'droge' recht in de praktijk wordt gebracht en dat er ook sociale vakken zijn. Nu in het vierde jaar heb ik niet het idee dat ik in de praktijk in het diepe gegooid zal worden en heb ik toch met veel interesse (een deel van) Rechten geleerd.

Lethe 11-01-2008 20:54

Citaat:

Poggy schreef: (Bericht 26799318)
Hehe, zonder herkansingen is het heel erg lang ja. Begin feb. weer :p.

Wel erg fijn dat de druk wat betreft het bindend studieadvies er nu af is. En februari schiet al op.:D

Lyne 15-01-2008 22:13

Zo droog is een rechtenstudie niet hoor. Okee, arresten doorlezen is niet altijd even leuk, en sommige dingen zijn ook gewoon saai, maar er zijn zat gebieden die ik erg interessant vind. Je moet gewoon wennen aan het lezen van veel en lange teksten.

Als je een dag proefstudeert krijg je wel een redelijk beeld van hoe het is, dat zou ik dan ook aanraden. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.