![]() |
Pinkpop 2008
De eerste (grote) namen zijn al bekend, en nu ook deze band.
Foo Fighters, Rage against the machine (3e keer) en nu dan Metallica. Ik hoef er iig niet ver voor te reizen :) Uiteraard zorg ik dat ik op 16 februari een kaartje heb. :) Monday 17 December 2007 METALLICA EINDELIJK OP PINKPOP De kogel is door de kerk. Na jaren onderhandelen heeft Pinkpop eindelijk METALLICA kunnen contracteren, de grootste en populairste rockband ooit op Pinkpop. METALLICA wordt de afsluiter op de eerste festivaldag, vrijdag 30 mei 2008. Dat betekent dat Pinkpop drie Amerikaanse headliners van wereldformaat kan presenteren t.w. METALLICA op vrijdag 30 mei, FOO FIGHTERS op zaterdag 31 mei en op zondag 1 juni RAGE AGAINST THE MACHINE. Een ongekende weelde. Daarmee evenaart Pinkpop met gemak qua programmering de editie van 2002 toen het festival voor het eerst in de geschiedenis zeven weken op voorhand was uitverkocht. Pinkpop zal nu 40.000 weekendkaarten en 20.000 dagkaarten in de voorverkoop brengen. Onder voorbehoud worden weekendkaarten inclusief kamperen 129 euro (dat betekent een passe-partout van 43 euro per dag) en dagkaarten voor dezelfde entreeprijs als vorig jaar n.l. 69 euro. Uiteraard exclusief de bespreekkosten. Daarmee loopt Pinkpop qua entreeprijzen eindelijk in de pas met de andere festivals. Vorig jaar verkocht Rock Werchter in een paar dagen 20.000 dagkaarten voor METALLICA en dat wordt ook bij Pinkpop verwacht. Dat overkwam Pinkpop namelijk ook in 2002 bij de bekendmaking van Rammstein. METALLICA METALLICA is de bekendste metalband in dit genre. James Hetfield, Lars Ulrich, Kirk Hammett en Robert Trujillo komen uit San Francisco USA en staan sinds hun "Black Album" aan de wereldtop. De band ontving in totaal 11 awards en tal van andere onderscheidingen. Hun recente CD "St Anger" was er weer een van wereldklasse. Het laatste optreden in Nederland dateert uit 2006 in een bomvolle Gelredome. METALLICA komt in het voorjaar 2008 met een nieuwe CD en de eerste single maakt zijn debuut in de rocksimulator Rock Band, een game waar intussen 1.3 miljoen stuks van zijn verkocht. Landgraaf, 17 december 2007 Jan Smeets |
METALLICA
Hun recente CD "St Anger" was er weer een van wereldklasse. Ze maken zeker een grapje? :| |
Onder voorbehoud worden weekendkaarten inclusief kamperen 129 euro (dat betekent een passe-partout van 43 euro per dag) en dagkaarten voor dezelfde entreeprijs als vorig jaar n.l. 69 euro. Uiteraard exclusief de bespreekkosten. Daarmee loopt Pinkpop qua entreeprijzen eindelijk in de pas met de andere festivals.
Ja nee, dat is iets om mee te lopen pronken. |
Citaat:
|
Omg dat word sparen voor 3 festivals dit jaar. :eek:
|
komt er ook nog iets aparts?
|
Het begint onderhand het Arrow Classic Rock Festival wel te lijken, vergane glorie te programmeren.
|
put on your pink hat and dance the blues
|
Citaat:
|
Ik ga wel weer heen denk ik. Nu al mooie line up. (y)
|
Metallica doet me niet veel, maar RATM daarentegen.. :cool:
Ik ga ook. |
Citaat:
|
onee...
dadelijk wil mn vriend hier heen... moeten al sparen voor 2 andere festivals |
Citaat:
|
Haha, die omgekeerde biografie van Metallica.
|
Citaat:
|
Dit zal al aardig wat gekost hebben, hopelijk is er nog genoeg geld voor betere bands. Want van Metallica word ik niet echt vrolijk.
|
ik ga.
|
Citaat:
|
Metallica en Rage Against The Machine.
Die heb ik altijd al willen zien. Ik wil gaan! |
Citaat:
|
yes :):):):):)
|
uiteraard ben ik aanwezig neerlands trots
|
wel leuk, maar niet super
|
Citaat:
|
Ja, de line-up heeft een mooie aftrap gekregen. Nu nog wachten op de rest. Metallica is een dure band maar heeft zelf aangegeven te willen spelen op Pinkpop. Als Jan Smeets het goed aangepakt heeft en degelijk heeft onderhandeld hoeft dit financieel niet al te dominant te zijn.
|
Citaat:
|
propaganda van carn is weer begonnen zie ik:(
|
Even een aanvulling, Smeets weet anders wel van wanten. (Bron L1 nieuws)
Roger Waters naar Landgraaf. Roger Waters van Pink Floyd staat op pinksterzondag 11 mei op het podium in Landgraaf, op het Megalandterrein. Dat heeft de organisatie van Pinkpop vandaag bekend gemaakt. De zanger en basgitarist speelt het concert 'The dark side of the moon'. Het optreden gaat vooraf aan Pinkpop Classic, dat op pinkstermaandag in Landgraaf is. Pinkpop zelf. |
Citaat:
|
Ik zie dit wel zitten!
|
Citaat:
|
jammer van de line-up en prijs
|
Ik zou gaan als ik niet een schurfthekel had aan pinkpop zelf.
|
Ik ben dit jaar voor het eerst naar pinkpop geweest en het was niet bepaald 'mijn ding'. Te massaal, geluid te hard, te vroeg afgelopen, veel kutbands, irritante dagjesmensen (ouders met kleine kinderen vlakbij een moshpit wtf), grafeind lopen naar de camping, altijd kloteweer, teveel asfalt etc. Nee, de line-up moet wel heeeel goed worden wil ik er nog heen gaan. En ik ben niet zo'n fan van metallica en RATM. Dus...
|
Ik gok dat er ook wel 1 of 2 van die emopoppunk bandjes als Simple Plan en Paramore enzo zullen komen.
|
Citaat:
|
^ +1
Maar voor RATM zou ik het wel doen, metallica in mindere mate |
Doe maar duur meneer Smeets. Ik ben ervan overtuigd dat deze dure namen ten koste gaan mbt de rest van de programmering.
(tis ook niet snel goed hè?!) |
Citaat:
Gelukkig, dan hoef ik niet helemaal naar Duitsland... 20 minuutjes in de trein en ik ben er, beter :) En bovendien, ze hebben zelf waarschijnlijk ook wel door dat St. Anger niet al te goed ontvangen werd, want op Werchter speelden ze afgelopen jaar alleen maar oudere nummers :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nice ratm:P werd wel tijd. Zeker als je die old skool beelden op youtube van bijv. 1993 pinkpop checkt
http://www.youtube.com/watch?v=8wR6FTNBkFo |
Citaat:
|
Citaat:
2. geluid te hard? koop oordopjes, das rock & roll 3. grafeind lopen naaar camping? moet je er eerder zijn kan je op de 1ste camping staan = dicht bij festivalterrein conclusie: kamperen is niks voor je, ga gewoon niet naar festivals |
Citaat:
2. Ik heb nooit, maar dan ook echt nooit last van m'n oren bij concerten. Bij pinkpop stond het geluid bij sommige bands zo hard dat het pijn deed. 3. We waren al vroeg bij het terrein, maar camping A zat toch al nokkie vol. Camping B is een teringeind verderop. Zo'n 30 minuten lopen. Dat is toch wel minder als je al de hele dag hebt gestaan. Conclusie: Jij trekt totaal verkeerde conclusies die niks met je punten te maken hebben. Het kamperen zelf vind ik leuk. Ik ben al 8 keer naar LoLa geweest en vind het heerlijk om in/bij m'n tentje te zitten. En pinkpop is niet hetzelfde als alle andere (Europese) festivals, dus constateer niet dat ik helemaal niet naar festivals moet gaan. |
Pinkpop geruchtenkeuken
11/01/2008 - Door: punkr - Bron: Festivalsite.com De officieuze bevestigingen en geruchten voor Pinkpop 2008 vliegen de laatste dagen om onze oren. Tijd voor een overzichtje van acts die je kunt verwachten op de komende editie van Pinkpop: De website van het platenlabel van Flogging Molly weet te melden dat de act op 30 mei op Pinkpop zijn opwachting zal maken. De Metro is al jarenlang vroeg met (nieuwe) namen, zo ook dit jaar. Op 21 december meldde de gratis krant al dat Moke op het podium in Landgraaf zou verschijnen. In de Metro van 11 januari bevestigde Alter Bridge zichzelf: "Ik weet niet of ik het wel mag zeggen, maar wij zijn geboekt voor Pinkpop," aldus gitarist Mark Tremonti. Op de radio weten ze er ook wat van. Tijdens een telefonisch interview met Bart van Racoon in de Coen & Sander Show op 3FM afgelopen woensdag, verklapte de frontman van de band dat Racoon op een festival staat met twee P's, en dat het nog geheim moest blijven. Op de wedervraag of dit dan Pinkpop was, antwoorde Bart instemmend. Een dag later vertelde die zelfde Coen Swijnenberg en Sander Lantinga dat Editors ook richting Landgraaf komen. Gisteren liet Anouk in de radioshow van Giel Beelen doorschemeren in onderhandeling te zijn met de Pinkpop organisatie. Wat nu wél en niet klopt zullen we pas écht weten op 13 februari, de dag van de Pinkpop Persconferentie, waar alle acts van zowel Pinkpop als Pinkpop Classic worden bekendgemaakt. Flogging Molly en Moke *O* Bevestigde artiesten: Alter Bridge Counting Crows Editors Flogging Molly Foo Fighters Metallica Moke Racoon Rage Against The Machine |
Allemachtig, alsof ik nog niet genoeg redenen had om niet naar Pinkpop te gaan.
|
als ik dit jaar weer 2 vrijkaartjes krijg ga ik er wel weer heen (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22. |