![]() |
vreemd bij ontlasten
Ahoi forummers,
het zal wel een vreemde topic zijn, maar goed, het gaat over mijn lichaam dus geen probleem. Als mijn faeces soms heel dik zijn, "voel" ik dat mijn darm voor een centrimeter uit mijn anus komt, en dus moet ik ze der terug induwen om verder op de dag geen last van te krijgen :confused: Is dit normaal bij extreem dikke uitwerpselen ? Of hebben jullie dit soms ook ? mvg, tergemble |
Hm ik denk niet dat dat darm is, maar een aambei. door de druk stroomt daar meer bloed naartoe en dan zwelt het op. Kwestie van veel vezels eten + veel water drinken, dan wordt je ontlasting ook wat minder dik en heb je er geen last meer van.
|
Is idd een aambei denk ik...voel ik soms ook licht wanneer mijn ontlasting heel hard is, maar mij lukt het dan niet om het er terug in te duwen...? Gaat vanzelf weer na enkele dagen weer naar binnen...Ik heb er verder ook geen last van (gaat niet bloeden ofzo)
|
Citaat:
|
Citaat:
sorry maar met smeerseltjes en dergelijke zijn aambeien helaas niet te verhelpen, net als spataderen dat niet zijn. ze kunnen hoogstens het "leed" wat verzachten. |
Precies, voorkom verstopping/moeizame ontlasting, dan gaat het wel weer over :)
Algemene tips voor een goede, makkelijk stoelgang zijn; genoeg vezels eten (zitten veel in groenten en fruit), eet regelmatig, ga ook regelmatig naar de wc, ga bij aandrang al het kan, ga het dus niet op lopen houden, want dat wordt het alleen maar moeilijker, en een lauw glas water iedere ochtend wil ook goed helpen je darmen op gang te brengen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Van die zwarte pruimen schijnen te helpen je ontlasting minder hard te maken. En sinaasappelsap.
|
Citaat:
ooh, op die manier, nee, vond het wel een beetje vreemd :P |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01. |