Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Exacte vakken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Concreet: DE meeting (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=165650)

Oen 22-07-2002 20:25

Concreet: DE meeting
 
Ik heb vernomen dat er een meeting van dit forum gewenst is, maar wanneer waar en hoe.
Het meeting topic op Exacte vakken.

Een optie van mijn kant, een persoon met een grote barbeque :p

mathfreak 22-07-2002 21:36

Voor zover ik weet is er alleen maar een voorstel gedaan om een meeting te houden, maar is er verder niets concreets afgesproken.

damaetas 23-07-2002 11:11

nouja, nu is het te laat voor mij. ik kan weer trug van in oktober of tussen 5 en 8 september.
doe die eerste meeting dus maar zonder mij :(

Demon of Fire 23-07-2002 23:03

Citaat:

damaetas schreef:
nouja, nu is het te laat voor mij. ik kan weer trug van in oktober of tussen 5 en 8 september.
doe die eerste meeting dus maar zonder mij :(


Maar JIJ bent toch de meeting?!? :D:p


Groetjes
Ben(die in Leiden gaat wonen in augustus en mooi centraal ligt dan dus :)

damaetas 24-07-2002 13:24

Citaat:

Demon of Fire schreef:



Maar JIJ bent toch de meeting?!? :D:p


Groetjes
Ben(die in Leiden gaat wonen in augustus en mooi centraal ligt dan dus :)

blaat nouja pech gehad
ik heb tweede zit

mathfreak 24-07-2002 15:56

Citaat:

damaetas schreef:

ik heb tweede zit

In dat geval wil ik je, mede namens de andere bezoekers van het forum, veel succes met je herexamen(s) toewensen.

Miess 24-07-2002 21:17

Citaat:

damaetas schreef:


ik heb tweede zit

Voel je niet alleen, ik ook:(. Succes!

pol 24-07-2002 22:27

Niet wanhopen.
Ik had vorig jaar zeven herexamens (van de acht), en ik ben er ook door geraakt. En als ik het kan moeten jullie dat zeker kunnen!!!

Wat ik eigenlijk wil zeggen : Veel succes.

damaetas 25-07-2002 09:40

buuuuuuhuuuuuuuuuuuuu (<= deprimodus :( )

hoeveel vakke moetje mies? en wat studeer je dan?
ik moet 5 van de 10 :s

maar jullie kunne toch nu een meeting doen en dan euh nog een keertje in oktober ofzo?

Miess 25-07-2002 09:56

Citaat:

damaetas schreef:
buuuuuuhuuuuuuuuuuuuu (<= deprimodus :( )

hoeveel vakke moetje mies? en wat studeer je dan?
ik moet 5 van de 10 :s

maar jullie kunne toch nu een meeting doen en dan euh nog een keertje in oktober ofzo?

Studeer technische wiskunde en moet er ééntje herkansen. Ik mag dus eigenlijk niet klagen, als ik jou zo hoor. Succes!

mathfreak 25-07-2002 12:06

Citaat:

Miess schreef:


Studeer technische wiskunde en moet er ééntje herkansen.

Wat moet je herkansen als ik vragen mag?

Aegishjalmur 25-07-2002 14:45

als er nog es een meeting komt

dan in oktober ofzow

(ps. ik ben cmoi met mijn nieuwe naam )

damaetas 25-07-2002 18:18

Citaat:

Aegishjalmur schreef:
als er nog es een meeting komt

dan in oktober ofzow

(ps. ik ben cmoi met mijn nieuwe naam )

jaaaaaaaah

ow, hij is euh onuitspreekbaarder, maar ik vin em wel :cool:

Aegishjalmur 25-07-2002 21:18

Citaat:

damaetas schreef:


jaaaaaaaah

ow, hij is euh onuitspreekbaarder, maar ik vin em wel :cool:

:)

... in de legenden was de Aegishjalmur (of de helm van Ontzag) een van de schatten die de held Sigurd veroverde door de draak Fafner te doden ... :o

Miess 26-07-2002 09:37

Citaat:

mathfreak schreef:

Wat moet je herkansen als ik vragen mag?

Toegepaste statistiek, ik heb er een paar tentamens niet van gemaakt en ben maar naar een paar colleges geweest. Maar het gaat wel lukken hoor. Heb jij toegepaste statistiek vroeger trouwens ook gevolgd?

Upior 26-07-2002 19:47

wat wouden jullie gaan doen op die meeting?

Aegishjalmur 26-07-2002 20:37

Citaat:

Upior schreef:
wat wouden jullie gaan doen op die meeting?
wah ergens wat drinken, beetje lullen, (afhankelijk van de mensen die er zijn jointje roken)

(en met een grote boog om elke Mac/BurgerKing/KFC/Quick heenlopen)

Rhinus 27-07-2002 01:13

Citaat:

Upior schreef:
wat wouden jullie gaan doen op die meeting?
Rikken?

Komop, zeg nu allemaal ja!

damaetas 27-07-2002 08:02

Citaat:

Aegishjalmur schreef:

(en met een grote boog om elke Mac/BurgerKing/KFC/Quick heenlopen)

(y) (y)


discussieren over het al dan niet fysisch verantwoord zijn van de chemische situatie van een bierflesje in de openingsfase

jaja

damaetas 27-07-2002 08:02

Citaat:

Rhinus schreef:


Rikken?

Komop, zeg nu allemaal ja!

wat is dat??????

mathfreak 27-07-2002 09:16

Citaat:

damaetas schreef:

wat is dat??????

Rikken is een kaartspel dat met name in Noord-Brabant zeer populair is. Ik ken het zelf niet, maar ik ben dan ook niet in kaartspelen geïnteresseerd.

damaetas 27-07-2002 13:26

Citaat:

mathfreak schreef:

Rikken is een kaartspel dat met name in Noord-Brabant zeer populair is. Ik ken het zelf niet, maar ik ben dan ook niet in kaartspelen geïnteresseerd.

niet kaarten? pfrt
zelfs ni bridgen (wat toch wel alle wiskundig gestoorde mensen spelen :rolleyes: :p )

we kunne euh slapende koeie gaan omver duwen, en lantaarnpalen uitschoppen, mensjeskijken, stenen kappen :p, ...

mathfreak 27-07-2002 15:02

Citaat:

damaetas schreef:


niet kaarten? pfrt
zelfs ni bridgen (wat toch wel alle wiskundig gestoorde mensen spelen :rolleyes: :p )

we kunne euh slapende koeie gaan omver duwen, en lantaarnpalen uitschoppen, mensjeskijken, stenen kappen :p, ...

Zelfs niet bridgen, waarbij ik even wil aanstippen dat een oom van mij wel bridge speelt, maar niet als wiskundig gestoord kan worden aangemerkt, aangezien hij niets van wiskunde weet... :D
Ik ben wel geïnteresseerd in de kans op een bepaalde combinatie kaarten bij een kaartspel, maar niet in het spel zelf.
Wat betreft je sugestie voor het invullen van de meeting ga ik alleen mee in je voorstel van mensen observeren. :D
We kunnen natuurlijk ook een discussie houden over het grote belang van wiskunde in de samenleving en de manier waarop het wiskunde-onderwijs op de middelbare school vernieuwd zou kunne worden om wiskunde meer aantrekkelijker te maken voor leerlingen.

Oen 27-07-2002 15:30

Citaat:

mathfreak schreef:

Zelfs niet bridgen, waarbij ik even wil aanstippen dat een oom van mij wel bridge speelt, maar niet als wiskundig gestoord kan worden aangemerkt, aangezien hij niets van wiskunde weet... :D
Ik ben wel geïnteresseerd in de kans op een bepaalde combinatie kaarten bij een kaartspel, maar niet in het spel zelf.
Wat betreft je sugestie voor het invullen van de meeting ga ik alleen mee in je voorstel van mensen observeren. :D
We kunnen natuurlijk ook een discussie houden over het grote belang van wiskunde in de samenleving en de manier waarop het wiskunde-onderwijs op de middelbare school vernieuwd zou kunne worden om wiskunde meer aantrekkelijker te maken voor leerlingen.

Er is meer in het leven dan alleen Wiskunde, er bestaan ook nog zaken zoals natuurkunde en scheikunde, meer kan ik op het moment ook niet bedenken. :D :p

mathfreak 27-07-2002 15:43

Citaat:

Oen schreef:

Er is meer in het leven dan alleen Wiskunde, er bestaan ook nog zaken zoals natuurkunde en scheikunde, meer kan ik op het moment ook niet bedenken. :D :p

Ik weet dat er meer in het leven is dan alleen maar wiskunde, en het is niet zo dat ik alleen in wiskunde geïnteresseerd ben. Andere interessegebieden van mij zijn natuur- en scheikunde, astronomie, psychologie (met name klinische psychologie) en filosofie, en dan met name wetenschapsfilosofie.

Miess 27-07-2002 16:10

Citaat:

mathfreak schreef:

Andere interessegebieden van mij zijn natuur- en scheikunde, astronomie, psychologie (met name klinische psychologie) en filosofie, en dan met name wetenschapsfilosofie.

Zo heb ik er ook een paar. Bestuurskunde/politiek, didactiek, bier drinken, mijn vriendin enz. Na mijn eerste jaar (toen studeerde ik nog natuurkunde) ben ik niet meer zo in natuurkunde geïnteresseerd, ik vind het eigenlijk maar vaag.

mathfreak 27-07-2002 17:00

Citaat:

Miess schreef:


Zo heb ik er ook een paar. Bestuurskunde/politiek, didactiek, bier drinken, mijn vriendin enz. Na mijn eerste jaar (toen studeerde ik nog natuurkunde) ben ik niet meer zo in natuurkunde geïnteresseerd, ik vind het eigenlijk maar vaag.

Ik ben zelf ook in didactiek, en dan met name in de didactiek van het wiskunde-onderewijs, geïnteresseerd. Wat dat betreft kan ik je The Psychology of Learning Mathematics van Richard R. Skemp aanbevelen.
Wat mijn belangstelling voor natuurkunde betreft gaat mijn belangstelling vooral uit naar de theoretische natuurkunde vanwege het wiskundige karakter hiervan.
Om even op je vraag over het al of niet volgen van het college toegepaste statistiek in te gaan: toen ik in september 1987 met mijn wiskundestudie aan de TU Eindhoven begon kwamen de onderdelen kansrekening en statistiek pas in het tweede jaar aan de orde. Ik heb in het derde trimester nog wel een college over de geschiedenis van de wiskunde (ook een interesse van mij) en de rol van de wiskunde in de maatschappij gevolgd wat toen voor het laatste jaar werd gegeven.

damaetas 28-07-2002 09:14

Citaat:

Oen schreef:
meer kan ik op het moment ook niet bedenken. :D :p
grr :mad:



discussies over wetenschap zal sowieso wel komen, dat hoeft niet op voorhand gepland te worden.

Aegishjalmur 28-07-2002 09:58

ok ik ga nu voor een weekje naar kopenhagen/malmö:

mogen jullie een week nadenken over tijd/locatie:

tijd:

ergens een vrijdagavond, zaterdagmiddag/avond in september/oktober ??

locatie:

antwerpen, rotterdam, amsterdam, utrecht, eindhoven, maastricht, brussel, ...

damaetas 28-07-2002 14:37

Citaat:

Aegishjalmur schreef:
tijd:

ergens een vrijdagavond, zaterdagmiddag/avond in september/oktober ??

locatie:

antwerpen, rotterdam, amsterdam, utrecht, eindhoven, maastricht, brussel, ...

tijd: eenders voor mij

locatie: A'pen, ergens in Be mag altijd, in ndrl maar dan dicht tegen belg grens? (roosendaal, is dat stad genoeg? of zoiets)

Miess 28-07-2002 17:20

Citaat:

damaetas schreef:


tijd: eenders voor mij

locatie: A'pen, ergens in Be mag altijd, in ndrl maar dan dicht tegen belg grens? (roosendaal, is dat stad genoeg? of zoiets)

NEE, Roosendaal is niet leuk. Eindhoven is veel leuker, het is goed bereikbaar vanuit België (dan moet je richting Turnhout gaan en vandaar is er een trein en een bus).

mathfreak 28-07-2002 17:42

Citaat:

Miess schreef:

NEE, Roosendaal is niet leuk. Eindhoven is veel leuker.

Wat de plaats betreft gaat mijn voorkeur ook uit naar Eindhoven omdat ik vanuit mijn woonplaats met de bus in een half uur in Eindhoven op het station kan zijn.

Tampert 28-07-2002 18:21

1. ik heb OV

jullie (of eigenlijk: wij, om het groepsgevoel niet te ondermijnen ;)) hebben een meetingtopic in de MM en wel...
**aanmaak*

http://forum.scholieren.com/meeting/...ting.php?id=41

:)

Miess 28-07-2002 19:53

Citaat:

mathfreak schreef:

Om even op je vraag over het al of niet volgen van het college toegepaste statistiek in te gaan: toen ik in september 1987 met mijn wiskundestudie aan de TU Eindhoven begon kwamen de onderdelen kansrekening en statistiek pas in het tweede jaar aan de orde.

Dat is nu nog steeds zo, en helaas is de statistiek/kans stof in het tweede jaar ook niet te zuinig. Alhoewel, toen ik voor het eerst met kansrekenen bezig was, had ik niet eens door dat ik wel met kansrekenen bezig was:D. Maar sommige dingen van de statistiek zijn nou eenmaal niet zo heel erg boeiend, ik interesseer me meer in algebra, analyse, meetkunde en in mindere mate ook in programmeren enz. Besliskunde vind ik ook wel interessant, maar tot op een zekere hoogte. Gelukkig zijn statistiek/kans/combinatoriek maar een klein gedeelte van de studie en komen zij voornamelijk in het tweede jaar voor:D. Ik heb alles gehaald, op toegepaste statistiek na. Maar dat komt omdat ik een paar tentamens er niet van heb gemaakt, maar in de herkansing gaat het allemaal lukken:).

Citaat:

Ik heb in het derde trimester nog wel een college over de geschiedenis van de wiskunde (ook een interesse van mij) en de rol van de wiskunde in de maatschappij gevolgd wat toen voor het laatste jaar werd gegeven.
Dat vak heb ik inderdaad niet meer gehad. Alhoewel het waarschijnlijk wel een welkome afwisseling was geweest tussen de vaak toch al wat abstracte stof door.

damaetas 28-07-2002 22:10

even een klein mededelinkje in dit chattopic: ik hb een binasboekje ontdekt bij mij thuis!!!!!!!!!! stoer! mijn zus gebruikte dat in de hogeschool, die heeft biochemie gestudeert. zozo, ik denk dat ik dat volgend jaar maar es ga gebruiken.

Miess 29-07-2002 10:48

Citaat:

damaetas schreef:
even een klein mededelinkje in dit chattopic: ik hb een binasboekje ontdekt bij mij thuis!!!!!!!!!! stoer!
Nu al??:P In nederland mogen scholieren die boekjes al gebruiken vanaf de vierde klas, zelfs tijdens het examen.
Ik ben blij dat ik er zelf ook één mocht gebruiken aangezien ik mijn natuurkunde anders wel had kunnen vergeten (ik ben slecht in formules onthouden).

damaetas 29-07-2002 11:33

Citaat:

Miess schreef:


Nu al??:P In nederland mogen scholieren die boekjes al gebruiken vanaf de vierde klas, zelfs tijdens het examen.

jajaja dat weten we ook al wel weer.

hier is het meer de gewonte dat studenten of professoren/leraren zelf een formularium opstellen en dat genoeg gegevens in de opgave zelf staan.
scheikunde is bij ons het enige vak waar je nix mee mag nemen, dat komt omda den hoornaert ne egocentrische ouwerwetse klootzak is :mad:

Miess 29-07-2002 17:14

Citaat:

damaetas schreef:


scheikunde is bij ons het enige vak waar je nix mee mag nemen, dat komt omda den hoornaert ne egocentrische ouwerwetse klootzak is :mad:

Ahh das zeker nog een oude. Moet je scheikunde ook doen in de tweede zit?

damaetas 29-07-2002 19:50

Citaat:

Miess schreef:


Ahh das zeker nog een oude. Moet je scheikunde ook doen in de tweede zit?

ja hij is 64 :eek:

ja ik moet ook scheikunde nu, :( van heel het jaar :(

zo'n oude mensen zouden toch ni meer aan longeren mogen lesgeven vintik, hijs nbtje dement aan het worden (niet op chemisch gebied, die man is een genie, maar kwa opvattingen)

mathfreak 29-07-2002 19:57

Citaat:

damaetas schreef:

ja hij is 64 :eek:

ja ik moet ook scheikunde nu, :( van heel het jaar :(

zo'n oude mensen zouden toch ni meer aan longeren mogen lesgeven vintik, hijs nbtje dement aan het worden (niet op chemisch gebied, die man is een genie, maar kwa opvattingen)

Het kan zijn dat zijn opvattingen in jouw ogen ouderwets overkomen, maar daar staat wel tegenover dat hij een lange staat van dienst heeft en dat hij, door zijn lange leservaring, de mogelijkheid heeft om jongere docenten die nog niet zo ervaren in het lesgeven zijn, van advies te voorzien. In die zin is het niet eens zo vreemd dat hij nu nog lesgeeft, maar ik neem aan dat hij over een aantal jaren wel met emeritaat zal gaan, gezien zijn leeftijd. Als ik zelf universitair docent zou zijn zou ik zelf ook het liefst zo lang mogelijk aan studenten les willen geven.

Miess 29-07-2002 21:18

Citaat:

mathfreak schreef:

Het kan zijn dat zijn opvattingen in jouw ogen ouderwets overkomen, maar daar staat wel tegenover dat hij een lange staat van dienst heeft en dat hij, door zijn lange leservaring, de mogelijkheid heeft om jongere docenten die nog niet zo ervaren in het lesgeven zijn, van advies te voorzien. In die zin is het niet eens zo vreemd dat hij nu nog lesgeeft, maar ik neem aan dat hij over een aantal jaren wel met emeritaat zal gaan, gezien zijn leeftijd. Als ik zelf universitair docent zou zijn zou ik zelf ook het liefst zo lang mogelijk aan studenten les willen geven.

Tsja, ik weet niet of ik zo lang mogelijk aan studenten les zou willen geven. Ik heb een paar oude hoogleraren (Baeten onderandere) en zij geven óf hele saaie óf juist hele boeiende college's. Maar als paal boven water staat dat ze beter uitleggen ed. dan promovendi. Daarbij vraag je je af en toe af of ze het zelf wel snappen.

mathfreak 29-07-2002 21:34

Citaat:

Miess schreef:


Tsja, ik weet niet of ik zo lang mogelijk aan studenten les zou willen geven. Ik heb een paar oude hoogleraren (Baeten onderandere) en zij geven óf hele saaie óf juist hele boeiende college's. Maar als paal boven water staat dat ze beter uitleggen ed. dan promovendi. Daarbij vraag je je af en toe af of ze het zelf wel snappen.

Promovendi hebben maar 25 % van de tijd beschikbaar voor het geven van onderwijs, zodat ze de rest van de tijd aan hun promotie-onderzoek en het schrijven van hun proefschrift kunnen besteden. Toen ik met mijn wiskundestudie aan de TU Eindhoven begon was het mijn bedoeling om me in de analyse te specialiseren door na het behalen van mijn ingenieurstitel promotie-onderzoek te doen en daarna te proberen om als universitair docent een aanstelling te krijgen. Het liefst had ik zelf college en instructies aan eerstejaarsstudenten willen geven om hen optimaal te kunnen begeleiden tijdens hun propedeuse. Een bijkomend voordeel voor mij is in ieder geval dat ik geïnteresseerd ben in didactiek, wat bij promovendi misschien niet het geval hoeft te zijn omdat ze de meeste tijd aan promotie-onderzoek besteden.

damaetas 30-07-2002 09:59

promovendi = assistenten?

daar moet je geluk mee hebben

mathfreak 30-07-2002 10:17

Citaat:

damaetas schreef:
promovendi = assistenten?

daar moet je geluk mee hebben

Hier in Nederland kan iemand die het doctoraal examen van een universitaire studie heeft afgelegd postdoctoraal ondrzoek doen, waarbij men als Assistent In Opleiding (AIO) wordt aangesteld. De periode duurt 4 jaar en leidt uiteindelijk via de verdediging van een proefschrift tot de promotie tot doctor.

Miess 30-07-2002 10:46

Citaat:

mathfreak schreef:

Hier in Nederland kan iemand die het doctoraal examen van een universitaire studie heeft afgelegd postdoctoraal ondrzoek doen, waarbij men als Assistent In Opleiding (AIO) wordt aangesteld. De periode duurt 4 jaar en leidt uiteindelijk via de verdediging van een proefschrift tot de promotie tot doctor.

Helaas laten ze hen ook lesgeven aan doctoraal studenten. Damaetas postdoctoraal onderzoek doen heet bij jullie in Vlaanderen 'doctoreren'.

Miess 30-07-2002 10:48

Citaat:

mathfreak schreef:

Promovendi hebben maar 25 % van de tijd beschikbaar voor het geven van onderwijs, zodat ze de rest van de tijd aan hun promotie-onderzoek en het schrijven van hun proefschrift kunnen besteden. Toen ik met mijn wiskundestudie aan de TU Eindhoven begon was het mijn bedoeling om me in de analyse te specialiseren door na het behalen van mijn ingenieurstitel promotie-onderzoek te doen en daarna te proberen om als universitair docent een aanstelling te krijgen. Het liefst had ik zelf college en instructies aan eerstejaarsstudenten willen geven om hen optimaal te kunnen begeleiden tijdens hun propedeuse. Een bijkomend voordeel voor mij is in ieder geval dat ik geïnteresseerd ben in didactiek, wat bij promovendi misschien niet het geval hoeft te zijn omdat ze de meeste tijd aan promotie-onderzoek besteden.

Oh wat leuk!! Ik denk zelf niet als universitair docent aan de slag te gaan, ik vind het lesgeven op een middelbare school erg leuk. Het is toch een hele andere sfeer dan de uni. Maar wie weet blijf ik ook wel helemaal niet in het onderwijs, wie weet ga ik ook wel in het bedrijfsleven ofzo werken.

Tampert 31-07-2002 01:06

interessante discussie, maareh... beeeeeeeeeeeetje ontopic reacties tussen het chatten door zou wel een pre zij...

och ik ga zeer waarschijnlijk voor de Communicatie Educatie variant van mijn studie... in de verre, verre toekomst

damaetas 31-07-2002 07:26

een pre?

nou zeg dan een datum ofzo of een plaats.
voor mij is et allemaal nogal een verweggedoe

mathfreak 31-07-2002 09:31

Zolang er nog geen concrete plaats is afgesproken kan ik nog niet zeggen of ik wel of niet kom, dus ga er voorlopig maar van uit dat ik er misschien bij zal zijn.

Lucky Luciano 31-07-2002 13:34

Citaat:

Rhinus schreef:


Rikken?

Komop, zeg nu allemaal ja!

Was dat niet hetzelfde als toepen?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.