![]() |
[NS-fail] Voor de mensen die zich op oudjaarsavond willen verplaatsen
De laatste treinen rijden tussen 18:00 en 20:30. De nachttreinen gaan ná 02:00 uur pas rijden en de eerste reismogelijkheid 's ochtends is als op een zondag, dus ook laat. Check ns.nl voor je dienstregeling.
Veel mensen weten het wel, maar ik zie ieder jaar weer mensen die het gewoon vergeten, dus vanuit de kerstgedachte doe ik even lief! Eventjes maar... (k) |
Waarbij het misschien ook nog wel goed is te vermelden dat 31 december op een maandag is en er dus geen nachttreinen in Brabant rijden.
|
oeh, thanks!
|
Kan ProRail mooi aan het spoor werken.
|
alsof ze dat echt gaan doen :D optimist..
|
Citaat:
|
dit is toch gewoon elk jaar zo, dat na 20u er geen openbaar vervoer meer rijdt?
|
Citaat:
|
Niet dat ik van plan was met het OV te gaan, maar ik vind dat ze dat weleens duidelijk zouden mogen melden (gewoon intercommededelingen op de stations, posters etc.)
|
Het staat gewoon in het spoorboekje, op de vertrekstaten, databases waaruit ondermeer ns.nl en 9292ov informatie halen en je weet zelf ook dat het oudjaarsdag is, lijkt me prima.
Overigens vraag ik mij af of het niet wordt omgeroepen. Overigens heb ik bij Connexxion diverse posters gezien in de voertuigen die rijden voor de Zuid-Hollandse concessie Duin- en Bollenstreek/Leiden Rijnstreek/Midden-Holland, kan mij niet voorstellen dat het elders anders geregeld is. |
Ik zal er speciaal voor jou op letten vanavond op Utrecht CS, TRA ;)
Ik moet eerlijk bekennen dat het me nooit is opgevallen of er omgeroepen werd of niet. Of dat het op een andere manier duidelijk werd gemaakt. |
Citaat:
Het trouwens Utrecht Centraal. Al enkele jaren. :p Net bedacht ik mij trouwens dat de dienstregelwijziging op de DIPs (Dynamisch Informatie Paneel) van de RET ook werd getoond. Edit: aanvulling: Deadlock, NS is maar één van de vele partijen die niet rijden in die nacht. :p |
Ik hou het op CS, minder letters dan "Centraal". De conducteurs roepen altijd nog "Utrecht Centraal Station" om trouwens :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat is altijd zo, heel begrijpelijk voor NS-personeel enzo trouwens.
|
Citaat:
Vandaag overigens mededelingen gezien en gehoord bij de RET. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik gun het ze ook wel, maar aan de andere kant, in Duitsland rijdt men wel gewoon. Eerlijkheidshalve dient er dan wel gezegd worden dat het vervoer daar op eerste kerstdag een bediening kent gelijk aan oud- en nieuwsjaarsnacht. |
Citaat:
Ik vind het wel tof dat iedereen werkzaam in het OV die avond vrij is, geeft mij de mogelijkheid om samen met mijn vriend oudejaarsavond te vieren :) |
1 januari is overigens wel een rare reisdag, kwam ik dit jaar achter. (Bijna) alles rijdt op tijd, (bijna) alle treinen zijn leeg en conducteurs doen ineens meer hun best dan normaal. :confused:
|
Ik heb wel vaker weken dat alles op tijd rijdt, maar ik word zelden gecontroleerd. Dit collegejaar echter al vier keer, waarvan dit kalenderjaar drie keer. :|
Goede voornemens? :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54. |