Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Wat is je favoriete eten? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1658111)

crazy88 29-12-2007 23:31

Wat is je favoriete eten?

Wat is jullie favoriete eten?
De smaak is super breed de laaste tijd heb ik opgemerkt.
Ikzelf hou erg van lasagne en rijst hmm heerlijk daar mag je me voor wakker maken;)
Patat blijft ook in trek:P en de laaste tijd krijg ik vaak zin in durum döner:P of hoe je het ook schrijft..
Ben benieuwd...

Big Boi 30-12-2007 00:01

Mijn moeder maakt heerlijke mie met een saus gebaseerd op rijstewijn en witte wijn met kipfilet en appel. :)

crazy88 30-12-2007 00:03

klinkt ook heerlijk:D

drukknoopje 30-12-2007 10:48

Pilav, bruine bonen filosoof, alle stamppotten, patat (vooral raspatat), döner, schnitsels, tosti's, etc.

Hawahaai 30-12-2007 11:08

Tortellini met spinazie, roomkaas en stukjes varkensvlees of cashewnoten.

mertentjee 30-12-2007 12:45

- Lasagna
- Spinazie (ŕ la creme) met puree en kippen drumsticks. Kippenboutjes/drumsticks is toch echt mijn lievelings eten. En patat natuurlijk :P

Fayelinde. 30-12-2007 14:04

Iets met vegetarisch opgevulde pasta (met spinazie en ricola bijvoorbeeld), en dan een kaassausje erover, vind ik echt heerlijk. Gebakken courgette, paprika's, ratatouille... ik hou gewoon van groenten en kaas!

Bloem 30-12-2007 14:09

Verse pasta met ricotta en spinazie met pesto en pijnboompitten. Of couscous met courgette en doperwten en veel feta en kruiden. Of pitabroodjes met falafel. Of een patatje met mayo en pindasaus. Of quorn tandoori met rijst en broccoli. Of pizza met champignons en mais en extra kaas. Of meergranen bolletjes met buffelmozzarella en pesto en tomaat. Of meergranen pannenkoeken met kaas.

Eten in het algemeen is wel favoriet, geloof ik.

Daantje_0705 30-12-2007 14:16

Ik heb niet echt favoriet eten. Ik vind heel veel dingen lekker. Ik vind pannenkoeken lekker, kip tandoori-achtige gerechten, tortellini, pasta met carbonarasaus, rosti, pizza maar ook gewone hollandse pot zoals aardappels, groente en vlees en boerenkool.

AzN 30-12-2007 15:04

'Pink Lady' appels

Nona 01-01-2008 16:36

Pasta, met alle mogelijke ingrediënten. Pizza, alles waar kaas bij kan, stoofperen, de biefstuk die mijn vriendje maakt. De hachee van mijn oma, chili con carne (niet geheel volgens recept natuurlijk) en ik heb trek in de tomatensoep die we zo gaan eten, maar misschien komt dat omdat mijn lichaam wat in de war is. :D

Ik geloof dat ik in een winterse bui ben.

Ekleor 02-01-2008 18:19

Boerenkool

Larry Flint 02-01-2008 18:46

Oh ik hou van eten. Ik hou van witte puntjes met vega knakworst met mayo en ketchup, broodje groentekroket met veel mosterd. Boerenkool met mosterd en vega wordt. Pasta met veel groente en rode saus en geraspte kaas. Druipkaasjes op stokbrood. Kaasfondue met broccoli. Donkerbruin pittenbrood met geitenkaas, honing, rucola, zongedroogde tomaatjes. Pasta salade met alles wat er lekker in is. Notencruesli met yoghurt. Oven schotel met vega gehakt, aardappels, kaas, lof, paprika, champignons en ui. Aardappelkroketjes met veel mayo. Tortelini met kaas, champignons/ui en kaassaus. Roergebakken peultjes met venkel/pijnboompitjes/grana padanokaas.

En zo kan ik nog wel even heel heel lang door blijven gaan, ik zou echt niet 1 ding kunnen kiezen..

Jammmmmmm (L)(L)

Calyx 02-01-2008 19:06

Citaat:

Larry Flint schreef: (Bericht 26738904)
Oh ik hou van eten. Ik hou van witte puntjes met vega knakworst met mayo en ketchup, broodje groentekroket met veel mosterd. Boerenkool met mosterd en vega wordt. Pasta met veel groente en rode saus en geraspte kaas. Druipkaasjes op stokbrood. Kaasfondue met broccoli. Donkerbruin pittenbrood met geitenkaas, honing, rucola, zongedroogde tomaatjes. Pasta salade met alles wat er lekker in is. Notencruesli met yoghurt. Oven schotel met vega gehakt, aardappels, kaas, lof, paprika, champignons en ui. Aardappelkroketjes met veel mayo. Tortelini met kaas, champignons/ui en kaassaus. Roergebakken peultjes met venkel/pijnboompitjes/grana padanokaas.

En zo kan ik nog wel even heel heel lang door blijven gaan, ik zou echt niet 1 ding kunnen kiezen..

Jammmmmmm (L)(L)

dit dus

Kleedje 02-01-2008 19:07

Spaghetti met tomaten/ui/valess meditariné/bertolli saus, mie met tomaat/ui/wortel/Quorn stukjes/honig kruiden, zelfgemaakte Lasagne, pizza (vooral zelfgemaakt met kaas met fenegriek)
Stoofpeertjes, de noten/appeltaart van de V&D, slagroomtaart, muffins & kaas met fenegriek vind ik ook erg lekker:)

Ik ben blij dat ik nu kan zeggen dat ik deze dingen echt lekker vind, vorig jaar durfde ik alleen maar 2 kleine gekookte aardappels/magere vleesvervanger/gekookte of rauwe groente te eten & fruit of een eierkoek tussendoor (n)

*blue angel* 03-01-2008 11:45

de curry's van m'n vriend, mijn keukenprins.
eigenlijk eender wat hij op tafel tovert, 't is altijd heerlijk. maar curry, daar ben ik gek op tegenwoordig. 't mag simpel, 't mag ingewikkeld, 't is ŕl-tijd lekker.

zijn Thaise kip is ook ge-wel-dig, ben ik helemaal verzot op en kan ik dagen aan een stuk eten.
en vorige week had hij iets gemaakt met Kip en tomatensaus met chocolade (ŕ la Mexicaans hé), geweldig.

ik begin te kwijlen als ik eraan denk... *O*

ikkuh15 03-01-2008 13:54

stoofpeertjes.
kaasfondue met broccoli enz.
oude kaas (roquefort, brie, stinkaas enz) op roggebrood.
Dit vooral :)

Danique 03-01-2008 22:40

sushi.

maria 04-01-2008 08:30

Citaat:

Larry Flint schreef: (Bericht 26738904)

Jammmmmmm (L)(L)

Maar kaasfondue kan je me voor wakker maken

Lilium 04-01-2008 09:50

Echt favoriet eten heb ik niet, ik vind een boel lekker. Zoals de macaroni zoals mijn moeder die maakt, en stamppot met zuurkool of andijvie.

Mark2 04-01-2008 10:33

http://forum.scholieren.com
Kunnen jullie svp klikken, dan wordt ik beter bij een spel:)

Lizx 04-01-2008 11:25

Lasagna, hoewel ramen d'r ookwel goed in gaan ^^

moesasji_oud 04-01-2008 20:04

sushi/sashimi!

Lilium 07-01-2008 10:17

Citaat:

Lizx schreef: (Bericht 26749097)
Lasagna, hoewel ramen d'r ookwel goed in gaan ^^

Ramen? Is dat serieus een gerecht?

ogendicht 07-01-2008 10:59

ja soort van noedels zijn dat :)

Andijvie 07-01-2008 12:21

Voor een lekker biefstukje mag je me wakker maken :)

Lizx 07-01-2008 14:26

Citaat:

Lilium schreef: (Bericht 26770229)
Ramen? Is dat serieus een gerecht?

Het lijkt op noedels idd, alleen zijn ramen veel dikker en eet je het in een soort soep met wat meer inhoud (vaak met zeevruchten).

http://www.96seven44.com/images/rame...tsuno_2don.jpg

Cartosa 09-01-2008 07:18

Sushi, lasagne, kalfsbrood van mijn oma (of gewoon gehaktballen), gemarineerde steak, gebakken zeetong, mmm

Lilium 09-01-2008 09:36

Citaat:

Lizx schreef: (Bericht 26771979)
Het lijkt op noedels idd, alleen zijn ramen veel dikker en eet je het in een soort soep met wat meer inhoud (vaak met zeevruchten).

[afbeelding]

Het ziet er op het plaatje heel lekker uit. Maak je dat ook wel eens zelf?

Lizx 09-01-2008 20:06

Citaat:

Lilium schreef: (Bericht 26785181)
Het ziet er op het plaatje heel lekker uit. Maak je dat ook wel eens zelf?

Nops, ik eet het regelmatig bij de wagamamma. Maar het is volgens mij niet eens zo heel moeilijk klaar te maken, ik ga het binnekort ook maar eens zelf proberen ^^

Quis 10-01-2008 14:29

Citaat:

Kleedje schreef: (Bericht 26739009)
Spaghetti met tomaten/ui/valess meditariné/bertolli saus, mie met tomaat/ui/wortel/Quorn stukjes/honig kruiden, zelfgemaakte Lasagne, pizza (vooral zelfgemaakt met kaas met fenegriek)
Stoofpeertjes, de noten/appeltaart van de V&D, slagroomtaart, muffins & kaas met fenegriek vind ik ook erg lekker:)

Ik ben blij dat ik nu kan zeggen dat ik deze dingen echt lekker vind, vorig jaar durfde ik alleen maar 2 kleine gekookte aardappels/magere vleesvervanger/gekookte of rauwe groente te eten & fruit of een eierkoek tussendoor (n)

Goed van je! (y)

Ot: ik houd heel erg van spinazietaart. Gestoofde rode kool met appel e.d. en nieuwe aardappels zijn ook heerlijk. Gevulde pasta met kaassaus en witlofsalade met sinaasappel en walnoten e.d. is ook een favorieten. En wraps met een mexiaans prutje met veel kidneybonen ook.

Curly*Nan 14-01-2008 06:57

Pasta (en dan vooral tortellini) & spinazietaart.

@Kleedje: Goedzo! Heb ik ook, durf nu eindelijk ook eten weer lekker te vinden.

Il_Principe 14-01-2008 13:55

gyrosssssssssss

ikkuh15 18-01-2008 20:25

Pannenkoeken!!! :D

DarkSide 19-01-2008 09:53

Boerenkool met worst

Lynne 20-01-2008 23:58

Enchilada's, stoofpeertjes, lasagna, pasta met kip en champignons en roomkaas, biefstuk of peppersteak... ok nu krijg ik honger. Oh en knoflookbrood. En ik had me toch een keer iets lekkers in een pizza/kebab-restaurantje: kipkebab in een gigantisch pitabroodje, met sla en heel veel knoflooksaus. *drool* ik wil ik wil :'(

Nikoros 21-01-2008 15:33

Lasagne vind ik vooral erg lekker. Maar echt favoriete eten heb ik niet. Ik lust vrijwel alles.

orcarin 23-01-2008 21:01

Citaat:

DarkSide schreef: (Bericht 26857337)
Boerenkool met worst

Helemaal 100% mee eens :p

T.M 24-01-2008 13:05

Lasagne,,,:)
Bolgenese chips :P

Kryptonite 24-01-2008 13:29

Kip uit Bresse in roomsaus!! Het smelt op je tong...
Maar ik hou in het algemeen erg van eten. In de zomer hou ik van de Mediterrane keuken (ratatouille! couscous!) en nu in de winter van de Noordelijke, met lekkere stamppotten en erwtensoep. Van die dikke erwtensoep, yum!
Verder lok je mij met stroop; ik houd erg van zoetigheid met chocola, honing, amandelen of walnoten.

*blue angel* 24-01-2008 19:30

oeh, boterhammen met siroop en spek :o

Trimm Trabb 24-01-2008 23:48

Ik hou van Spaghetti met tomatenpesto saus en kip en champignons. En van Burritos met van die zure room mix erin. En shoarma met liters knoflooksaus. En echte Kip Kerrie (dus niet van Chicken Tonight, al vind ik die ook wel lekker). En die kip maaltijdsalade van de Appie. En alles met hele pure chocola. En kaneelrollen. En een Engels ontbijt met alles erop en eraan.... <3

Maanmeisje 25-01-2008 13:55

Sushi <3

Edit: Al is het wel heel gemeen als de wasabi niet 'constant' is zeg maar. Dan lijkt ie heel flauw en ga je er meer op doen, maar dan ontploft je hoofd ineens -O-

Luki 25-01-2008 18:30

Macaroni, pizza, pasta, enchilada salmone, Italiaans dus :D
Fou yong hai, bami, nasi, saté...
Escargot, struisvogelbiefstuk..
En veel veel meer. Fokit! Ik ben meer een soort vuilnisbak, geef mij maar alles!

Maar als je amerikaanse biefstuk heb geproefd, rare and bloody, begrijp je natuurlijk wel dat dat niet vergelijkbaar is. Tis alsof je bijt in een mals sappig stukje genot, alsof die koe rechtstreeks is geimporteerd uit de hemel. :y

Damn ik heb trek nu :( Tnqverymuch MEP

Luki 25-01-2008 18:33

En als nageregt, chocolade ijs met bosbessen in rode wijn en vanille

T word erger :'(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.