![]() |
vergeetachtig
Hoi ik ben heel vergeetachtig weet soms niet meer dat ik mijn handen heb gewassen enkele minuten later. Ik ben ook heel vermoeid en heb hoofdpijn. Dit is zo gekomen na een proefwerkweek. Weten jullie misschien wat dit kan zijn of eventueel tips om dit te kunenn onthouden. Ervaringen ook graag!
|
ben ook snel duizelig eet weinig groente geen fruit en slaap slecht. veel nachtmerries ben dromerig kan slecht concentreren heb soms drinknijgeingen en plas 10x per dag
|
kan plz. effe iemand antwoorden
|
Misschien moet je even wat meer geduld hebben, het duurt soms wel een dag voordat iemand reageert.
Wat het is: ik heb geen flauw idee, maar ongezond eten en slecht slapen zijn iig niet echt handig. Ongezond eten kun je zelf veranderen en wie weet zijn er ook aan je slapen wel dingen te veranderen (er staan genoeg topics met tips daarover op dit forum). Als die twee dingen niet helpen, dan zou ik eens langs gaan bij de dokter. |
Ik weet niet of iemand hier meer vanaf weet, maar ik moet bij dat drinken en vaak plassen denken aan suikerziekte?
Voor de rest zou ik rustig aan doen, ik heb ook van die periodes na drukke schoolweken. Beter eten en op tijd naar bed? Iig, regelmaat. |
enuh dementie ofzo ik ben 13 en doe gymnasium. Maar ik heb geen moeite met de tijd zit er meestal als ik moet schatten 2 a 3 minuten naast
|
Citaat:
Als ik de TS was zou ik even een afspraak maken bij de huisarts. Verder, rust, regelmaat en beter eten. Dat is altijd goed. |
iemand anders ook van dit soort dingen of tips graag!
|
ik ben trouwns ook een heel heel erg gaotisch persoon en misschien omdat ik er nu op ga letten dat het me opvalt mis.
|
Zou goed een angststoornis kunnen zijn
|
kun je dat mischien een beetje uitleggen
|
Nou het is na je toetsweek begonnen, ik weet niet hoe je toetsweek is gegaan, maar misschien heb je dat niet zo goed gedaan of moet je bepaalde verwachtingen inlossen. Angststoornissen gaan vaak gepaard met verminderde concentratie, slaapstoornissen ( en nachtmerries), hoofdpijn, vaak moeten plassen, duizeligheid, buikkrampen, zweten.
|
en de vergeet achtigheid dan
|
Echt, ga gewoon naar de huisarts.
|
maar wat kan het eventueel zijn? dementie? Met 13 jaar al
|
Dementie is een verzamelnaam voor een hele hoop aandoeningen. Dat jij zoiets hebt als oude mensen hebben is zeer onwaarscheinlijk. Er kunnen voor je verhaal meerdere verklaringen zijn, van niks bijzonders aan de hand (slaap wat beter etc) tot allerlei andere medische dingen. Maar hier het rijtje oorzaken van dementie gaan opnoemen is compleet zinloos.
|
maar hij is 13 dat kan dan toch niet
|
dement zijn
|
misschien omdat je je eigen te veel zorgen maakt kan je niet goed slapen en omdat je niet goed kan slapen kan je je eigen niet goed concentreren en daardoor vergeetachtig zijn
|
kan toch??
|
ja de vergeetachtigheid is nou niet heel ernstig. Dementie komt in het algemeen voor bij oude mensen. De kans dat kinderen van 13 dementie hebben is uitzonderlijk klein. Of hij moet z'n bewegingsstoornissen, tintelingen gepaard met bleke/gele huid of alcoholmisbruik verzwijgen;)
Ga naar de dokter. |
Citaat:
|
Als ik heel zenuwachtig ben moet ik ook vaak plassen.
Maar echt jongen. Ga hup naar die huisarts (en opticien). Misschien is er wel niets met je aan de hand en ben je gewoon wat oververmoeid en leef je ongezond. Ga sowieso op tijd naar bed (vaste tijden), eet fruit en zorg dat je voldoende binnen krijgt. |
Ik heb het ook als ik het erg druk heb. Rustiger doen, goed voor jezelf zorgen helpt.
|
ik zeg: stress. Rust lekker uit deze vakantie en probeer gezond te eten, dan zal het allemaal wel beter gaan denk ik, herken de klachten.
|
Citaat:
|
Dat kan je huisarts voor je (laten) uitzoeken dus het lijkt me handig dat je daar eens verder gaat vragen.
|
eerst was hij op vakantie en nu is hij ziek dus kan het niet vragen maar wat denken jullie
|
Wij denken (oké, ik denk) dat je zit te stressen om niets. Hoe meer je focust op wat je allemaal vergeet, hoe meer je gaat vergeten. Probeer eerst maar eens wat meer fruit te eten en op tijd naar bed te gaan, als je dokter beter is en je vertrouwt het nog steeds niet, kan je dan naar hem toe gaan.
|
Als je huisarts op vakantie of ziek is, is er zeker een vervanger aanwezig..
|
Ik denk dat je niet met twee verschillende namen in één topic moet posten en dan ook nog doen alsof je iemand anders bent, en ik denk dat als je je echt zorgen maakt je naar een vervanger van je huisarts moet gaan. Verder denk ik dat het wel meevalt en eigenlijk denk ik, gezien je topic over slechte ogen, dat je of faket, of paniekt om niks.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dus alzheimer kan wel als je 13 bent? |
Citaat:
Dementie wel, maar dementie is een verzamelnaam voor een hoop aandoeningen en zegt meer dat er een geheugenstorenis is. Snap je het verschil? |
ja zeker hardstikke bedankt ga naar de dokter dankje
|
maar meestal als ik iets vergeet zeg ik geen ohja dan is het weg kan dat ook zijn door geen goede concentratie dat ik niet goed oplet of door de vermoeidheid of wat??
|
OMG... Ga gewoon naar een dokter als je je zo zorgen maakt.
|
de vervangenede dokter wil alleen spoedgevallen aannemen
|
Ga eerst eens gezond eten en goed slapen. Als het daarmee over een tijdje nog niet over is, is je dokter vast wel terug.
|
Het is geloof ik al eens gezegd, maar: hoe meer je je druk maakt, hoe erger dit soort dingen worden. Relax, ok? En volg de rest van de tips op.
|
Je kan ook met punten en komma's werken, ik krijg bijna hetzelfde als jij hebt -o-
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35. |