![]() |
[Columnwedstrijd]
Lieve letteraars, lezers, voorbijgangers en ander forumgespuis, welkom in bijna 2009!
Het is wel weer eens tijd geworden voor een columnwedstrijd! Uw opperhoofd Ieke en ik zijn tot de volgende opdracht overeen gekomen: Schrijf een column over het afgelopen jaar (2008). Weet je het nog, dat in maart Pim Fortuyn opstond uit de dood? Toen half september heel Nederland + buurtlanden geschokt waren over de ontdekking dat Amalia eigenlijk een jongetje bleek te zijn? Toen voetbal verboden werd? Toen alle weken acht dagen kregen? Kortom: laat de fantasie de vrije loop en stuur een column van rond de vierhonderd woorden naar letteren@scholieren.com. Graag als bijlage in bijvoorbeeld een Word-document, zodat de opmaak niet verandert. Je hebt een maand de tijd, voor februari hopen we een stapeltje binnen te krijgen :D Veel succes*O* |
Dus zogenaamd een terugblik op 2008? Ik vind het wel heel mooi :cool:
|
Klopt :) En bedankt:D
|
lol...ik dacht tijdens het lezen in eerste instantie "die arme meid heeft het vast erg druk ofzo, we gaan 2008 in!"
Leuke opdracht :) |
Leuk! Ik ga proberen mee te doen. :cool:
|
Een oudejaarsconference voor iedereen. ^^ Ach, misschien. Ik schrijf niet echt meer, maar ik zal het in mijn achterhoofd houden.
|
Voor februari, dat moet ik wel onthouden.
|
Voor een futuroloog in de dop een hele uitdagende opdracht zoiets :cool: (y)
|
Via pm inleveren?
|
Jeej animo :D
En @ Privileged: Citaat:
|
Leuk!
|
Het wordt hoog tijd om mn 'pen' weer eens op te pakken en te schijven, ik ga proberen mee te doen!
|
Columns zijn kut olee. *O* Het idee is leuk hoor, daar niet van. :bloos:
|
Tof idee. Als ik tijd heb - en het durf - wil ik ook wel proberen mee te doen. :)
|
Citaat:
|
Ingestuurd (y)
|
Goed zo:D
|
Mag je ook met meerdere columns meedoen? :o
Ik heb nog een idee namelijk :p |
Ga je gang! :D
Edit: Uh niet dus |
Lijkt me toch niet de bedoeling eigenlijk.
|
O dan niet sorry voor de onduidelijkheid :o
Ik ging er automatisch vanuit eigenlijk dat het wel mocht aangezien dat bij DoP ook mag, dan mag je er zelfs drie. Maar bij deze dus: 1 per persoon |
Er is een keer een uitzondering gemaakt, toen Grimm en ik geloof ik twee columns instuurden. :)
|
O vierhonderd woorden maar! :o
|
changshan schrijft niet meer? spijtig, ik kon ja cryptische, abstracte, rond de pot schrijfstijlk wel smaken :D :p
oh en voorts, ik zit nu in mijn examenperiode en ben echt vreslijk suf :s heb wel 30 januari gedaan dus als ik overdag al niet te dronken ben om mijn slechte examens te vergeten of in al mijn euforie omdat dat nu ook al weer achter de rug is niet vergeet om er eentje neer te pennen doe ik mee! (al weet ik niet watwaaroverenhoe maar dat zie ik wel :)) P.S.: kan je al die voorbeelden eens toelichten? week acht dagen? voetbal afgeschaft? als belg op kot (kamers denk ik dat jullie dat noemen) ben ik écht niet meer mee met de media... heeft het iets te maken met die studentenprotesten? |
Hoeveel zijn er al binnen? :o
|
3 :) Dus het gaat de goede kant op, hopelijk komen er meer.
|
Wat is de uiterste inleverdatum? Misschien dat ik ook nog mee doe als ik inspiratie krijg..
|
1 februari, gewoon de beginpost lezen, knullie. ^^ Ik ben nog aan het nadenken, zo'n breed thema, met het gevaar dat de column even breed en dus nutteloos wordt...
|
Citaat:
Dus vandaar; is er echt een uiterste inleverdatum of zijn jullie wat soepeler als er begin februari nog wat wordt ingezonden? |
Ik denk niet dat we meteen op 1 februari het er allemaal op zetten, maar ik zou ook niet later dan 1 februari inleveren.
@Changshan: Het hoeft wat mij betreft niet over heel 2008 te gaan, verzin gewoon wat leuks. Het thema laat ruimte over voor eigen interpretatie. :) |
Nog één week!
|
Het idee is er en heb ook wel wat op papier, maar het wil niet echt vlotten. Hopelijk krijg ik het af. :o
|
Wat Missy zegt! Ik ga nu maar weer eens pogen!
|
Jaaa nog drie daagjes :D
|
Hoeveel columns zijn er ondertussen binnen?:o
|
Nog steeds drie :)
Hup hup mensjes! Laatste dagje!*O* |
Ik weet :p
|
:( Te weinig, mensen doe jullie best!
|
Citaat:
Oh en het is dus de bedoeling dat je zelf iets verzint over het 'afgelopen komende jaar 2008' hè. ;) Dus dat deed de TS ook. |
Citaat:
Een week of twee terug gemaild, maar nog geen reactie ontvangen. |
Ja die is binnen :) En we hebben inmiddels een vierde erbij! :D
|
Ik ben op de helft!
|
Mijn internet doet het weer, dus ik kan hem nog inleveren. Mag ie morgenochtend ook nog ingeleverd worden?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan hebben we er toch nog 6 (y)
|
*ongeduldig*
|
Ja, het mag wel 's online gezet worden allemaal ja.
|
Ja! 6 is trouwens een perfect aantal; met meer dan dat kun je gaan twijfelen of iedereen wel alles leest voor het stemmen.
|
Sorry mijn fout ;) Was gisteren niet in staat een computer te beroeren.
Vandaag komen er drie! Bedankt voor het geduldige wachten (y):D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02. |