![]() |
Kieskompas Amerikaanse presidentsverkiezingen
Bepaal je positie in het politieke landschap voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2008.
http://www.dag.nl/Nieuws/kieskompas.htm |
|
John Edwards, zoals verwacht.
|
Citaat:
|
Geinig, mijn ovaaltje staat precies tussen alle kandidaten in, waarbij Ron Paul op de de x-as zit. Wat betekent dat? :cool:
|
Dichtst bij Obama, verst verwijderd van Richardson.
|
Obama het dichtste bij, met Edwards vlak op zijn hielen.
Ron Paul kwam van de republikeinen het dichtste bij mijn standpunten. De fundamentalisten Huckabee en Thompson zijn zoals zoals verwacht de hekkensluiters. Hoe krijg je het overigens voor elkaar om McCain er uit te slepen als grootste overeenkomst? Alleen al de standpunten van de man over familiezaken zouden hem in drie vragen een mismatch opleveren, want net als de twee fundamentalisten hierboven is McCaine een groot voorstander van gristelijke dictatuur op gebied van alles dat met familie te maken heeft. |
dichts bij obama, verbaasd mij ook niks.
|
Citaat:
|
Dichtst bij Edwards, verst van Thompson
|
Citaat:
|
|
Dichtst bij Obama, verst van Thompson.
|
Citaat:
Overigens hoeven we op het gebied van familiezaken ook geen wonderen te verwachten van de democraten, althans de belangrijke kandidaten. Maar ja, stilstand is beter dan achteruitgang. |
Ik sta het dichtst bij Ron Paul, het verst van Barack Obama.
|
Obummer, verst van thompson
|
het dichts bij ron paul, het verst van thompson
|
Citaat:
Per thema: Wapenwetten = Hillary Clinton. Milieu = Geen, ver verwijderd van alle politici. Irak = Ron Paul. Economie = Bill Richardson. Inkomen = Economisch links van Hillary. Nationale veiligheid = Zo economisch links als McCain (Hij zit linkser dan Hillary), zo progressief als Ron Paul. Maar eigenlijk overal wel ver vandaan. Familie = Barack Obama. Immigratie = Iets progressiever dan Hillary, iets traditioneler dan Richardson. Gezondheidszorg = Barack Obama. Rechtsorde = Dichts bij Ron Paul, mijn standpunten waren extremer. Onderwijs = Barack Obama. Terrorisme = Iets progressiever dan Barack Obama, nog iets meer progressiever dan Ron Paul. |
Dichtst bij Richardson en verst van Thompson.
|
Het dichtst bij John Edwards, het verst van Thompson.
|
Ook leuk:
StemWijzer voor Amerikaanse verkiezingen RIJSWIJK (ANP) - Niet alleen gratis krant DAG en de Volkskrant bieden Nederlanders de kans om met een stemwijzer uit te kiezen welke Amerikaanse presidentskandidaat het meest aansluit bij hun politieke opvattingen, ook de StemWijzer is weer online. Bovendien lanceerde de NOS woensdag een site met veel informatie over de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Sinds woensdag kunnen Nederlanders met de StemWijzer USA bepalen welke presidentskandidaat het beste bij hun ideeën en idealen past. De StemWijzer USA toont 25 stellingen over belangrijke verkiezingsthema's als de oorlog in Irak, belastingen, homohuwelijk, abortus en vuurwapenbezit. Het Instituut voor Publiek en Politiek (IPP) ontwikkelde de StemWijzer voor de Amerikaanse verkiezingen in opdracht van en in samenwerking met de actualiteitenrubriek EénVandaag. De NOS lanceerde woensdag de site 'Amerika Kiest'. Op www.nos.nl/amerikakiest is het komende jaar alle informatie te vinden over (de aanloop naar) de 44ste Amerikaanse presidentsverkiezingen. Ook zijn op de site overzichten te vinden van alle presidentskandidaten, oud-presidenten en belangrijke verkiezingsdata. Op 4 november beslist het Amerikaanse volk wie het land de komende vier jaar gaat leiden. *O* Doe m hier: http://www.stemwijzer.nl/ |
Citaat:
|
John Edwards krijg ik uit die, en Obama is juist de laatste D-kandidaat.
|
Bij Kieskompas kom ik uit op Obama, bij die andere op Edwards.
|
Citaat:
John Edwards (D) Hillary Clinton (D) Barack Obama (D) Rudy Giuliani (R) John McCain (R) Mike Huckabee (R) Mitt Romney (R) Fred Thompson (R) |
Citaat:
ook die van mij XD |
John Edwards (D)
Hillary Clinton (D) Barack Obama (D) Rudy Giuliani (R) Mike Huckabee (R) John McCain (R) Mitt Romney (R) Fred Thompson (R) Schoolvouchers zuigen btw. net als onvoorwaardelijk gelijk terugtrekken. |
Obama en Clinton gelijk op 1.
Maar waar ging die schoolvouchers-vraag eigenlijk over? |
Hillary Clinton (D)
Barack Obama (D) John Edwards (D) Rudy Giuliani (R) John McCain (R) Mike Huckabee (R) Mitt Romney (R) Fred Thompson (R) |
Citaat:
|
Barack Obama
You are 5% economic right You are 4% more traditional You have a substantive agreement of 75% John Edwards You are 9% economic right You are 8% more progressive You have a substantive agreement of 75% M'n pijltje zit net rechts van obama. |
Ik zat precies in de linker bovenhoek. Niet echt duidelijk het dichtst bij de anderen.
|
Dichts bij Giuliani, verst van Obama.
|
wie heeft er nu gewonnen in Iowa
|
Citaat:
|
Schoolvouchers betekent dat ieder ouder een school naar keuze mag kiezen en dat de scholing dan door de staat betaald wordt. In feite kot het vaak neer op christenfundamentalisten die hun kindjes op een christenfundamentalistenschool willen hebben. En dat de staat dat financieert.
|
Citaat:
Van die laatste hoop ik dan maar dat hij, zoals verwacht, in het zwarte gat zal donderen wanneer meer ontwikkelde staten naar de stembus gaan. |
Citaat:
|
Ach, ik mag toch niet stemmen. Maar de overheid van VS regeert wel over mij. :rolleyes:
Ik vermoed dat ik het dichtst bij Ron Pauls ideeën zou staan. Zijn buitenlandse beleid is grandioos.:cool: |
Filmpje van Ron Paul :)
Opzich wel knap dat hij destijds als Republikein al tegen de oorlog in Irak heeft gestemd. |
Citaat:
|
Die van de dag deed het niet bij mijn op de laptop, nog maar eens proberen als ik weer thuis ben.
Bij die ander kwam er dit uit: Kandidaat Overeenkomst John Edwards (D) Hillary Clinton (D) Barack Obama (D) Rudy Giuliani (R) Mitt Romney (R) Fred Thompson (R) John McCain (R) Mike Huckabee (R) Niet veel verassing dus voor mij: de drie democraten als eerste, gevolgd door Giuliani. En die mongool van een Huckabee als laatste, maar dat kan ook niet anders natuurlijk, die is zo mogelijk nog erger dan Bush. |
Mitt Romney (R)
Barack Obama (D) Rudy Giuliani (R) Fred Thompson (R) Hillary Clinton (D) John Edwards (D) Mike Huckabee (R) John McCain (R) Ik kom bij allebei de kieswijzers behoorlijk centraal uit telkens.. Komt denk ik toch omdat ik het moeilijk vind om als een Amerikaan te denken op gebieden van wapenwet, zorgstelsel en dingen als homohuwelijk etc. |
kieskompas: bill richardson (stemwijzer: john edwards). bij kieskompas zit ik met richardson in de uitschieters (één 25% en 50-92%) en met edwards meer in het middenveld (58%-83%).
van de republikeinen het dichtste bij: ron paul, rudy giuliani. |
Citaat:
|
Barack Obama (D)
Hillary Clinton (D) Rudy Giuliani (R) John Edwards (D) John McCain (R) Mitt Romney (R) Fred Thompson (R) Mike Huckabee (R) |
Dichtst bij Barack Obama, verst van Fred Thompson.
|
Citaat:
|
Het wemelt hier van de democraten :'(
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18. |