Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   suikervrije dranken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1658996)

Prue Halliwell 02-01-2008 21:49

suikervrije dranken

Hallo!

Ik wil gaan lijnen. 1 van de dingen waar ik vanaf wil is mijn suikerverslaving. Ik drink nu meestal dubbeldrank en daar zit heel veel suiker in. Wie heeft informatie over suikervrije dranken behalve water ajb ;)

drukknoopje 02-01-2008 21:55

light ranja?

Quis 02-01-2008 23:55

Thee, koffie, diksap, vruchtensap (wel veel vruchtensuikers natuurlijk), light versies van frisdranken (maar met mate want zoetstoffen zijn net zo goed ongezond!), melk... Loop eens door een supermarkt zou ik zeggen, zo moeilijk om dit te bedenken is dit toch niet?

Voorbeeld 03-01-2008 11:36

Light frisdrank, daar stikt het tegenwoordig van in de winkel.

Miracle 03-01-2008 18:26

Ik vraag me af of het veel verschil maakt, maar in een biologische supermarkt hebben ze veel suikervrije dranken. Ook frisdrank.

Bijv. De Natuurwinkel(.com) of Estafette(winkel.nl)

the exploding boy 04-01-2008 07:54

Ze hebben van sourcy nu drinken met alleen natuurlijke producten erin. Dus ook zonder aspartaam, want die light dranken schiet natuurlijk ook niet op :S

Maar die sourcy zijn er in 2 varianten en ik vind ze erg lekker, en anders idd. de bio winkel, daar zit er ook verder geen troep in .

the exploding boy 04-01-2008 07:55

oh en gewoon thee enzo? heb je duizenden smaken in. of maak zelf met een blender fruitdrank. maar ja in fruit zit natuurlijk wel weer veel vruchtensuikers.

Kali 04-01-2008 08:05

Spuitwater + versgeperst limoensap + beetje suiker

Lilium 04-01-2008 09:52

Koffie, maar het is ook niet zo best voor je lichaam om daar veel van te drinken.

Quis 04-01-2008 10:52

Citaat:

Kali schreef: (Bericht 26748584)
Spuitwater + versgeperst limoensap + beetje suiker

Lezen! Suikervrij moet het zijn!

ogendicht 04-01-2008 11:14

Als je eens zin hebt in wat zoetigs.. heb je ook zoetere melkproducten zonder suiker
zoals bijv. optimel.. maar ook fristi zonder toegevoegde suikers of yoki zonder toegevoegde suikers...
verder... thee.. koffie, lightdranken...... kijk eens bij natuurwinkels....
Je kan ook proberen gewoon eigenlijk alleen maar proberen te leven op water en thee enzo... en dan als zoetigheid voor bijv. en boterham met appelstroop of jam te kiezen..... misschien helpt dat?

Leonoor 04-01-2008 12:15

In de meeste dranken zonder suiker zitten zoetstoffen en die zijn ook niet al te gezond...alles met mate is het beste. :) Water en (kruiden)thee zijn naar mijn idee nog het meest gezond.

Frisdrank light (de A-merken zijn iig suikervrij, bij de B/C/D/...-merken stoppen ze er soms stiekem toch wat suiker in), melk, optimel light, fristi light, chocomel light, vruchtensap (bv. van appelsientje - in light vruchtensap stoppen ze soms naast zoetstoffen ook suiker, goed naar kijken dus als je echt geen suiker wilt), Slimpie (= suikervrije siroop), Sourcy, Crystal Clear light, DubbelFris light, enzovoorts.

Er is genoeg. Ga eens naar de supermarkt en ga etiketten lezen. ;):)

Kali 04-01-2008 12:24

Citaat:

Quis schreef: (Bericht 26748963)
Lezen! Suikervrij moet het zijn!

Je kan ook vloeibare aspartaan en dergelijke kopen, zowiezo is het minder suiker dan wat er in echte frisdrank zit, en door de limoen gezonder.

FrantiC 04-01-2008 17:59

wat ook erg lekker is en (bijna?) suikervrij: Spa en fruit lemon oid (niet die lemon cactus, maar een andere, redelijk nieuwe) (y)

xxChange 04-01-2008 19:29

Cola light en crystal clear <3

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.