![]() |
Asus p5k mobo, E6750 cpu en dan windows xp 32 bits?
Kan ik op bovenstaand mobo een 32 bits versie van windows draaien? Morgen is de pc namelijk compleet, ik zou er graag windows media center op draaien in verband met compatibiliteit met games en mijn xbox 360. Ik lees ik de handleiding het volgende: "windows xp/64-bit xp/Vista/Vista-64bit"
Ik maak daaruit op dat 32 bits wordt ondersteund. Echter heeft iemand nare ervaringen hiermee? |
Ik neem aan van wel, want de meeste programma's zijn standaard voor 32 bits geschreven en standaard windows is 32 bits (toch?)
Anders neem ff een kijkje in de hcl. |
Tuurlijk kan dat :) Is zelfs aan te raden, XP 64-bit biedt geen voordelen behalve dat het > 4GB RAM kan aanspreken en verder alleen maar nadelen (slechte compatibiliteit met oudere programma's, voor veel (oudere) apparaten zijn er gewoon geen drivers en 32-bit drivers werken niet).
|
En Vista x64 biedt tot op heden dezelfde ervaringen als XP x64. Sowieso kun je gewoon fijn XP x86 (of Vista x86) draaien op dat moederbord/cpu :)
|
Ik heb precies hetzelfde moederbord en de zelfde cpu. En het werkt hier als een zonnetje. :)
|
Oke, kusjes vanaf windows xp 32 bit. :) Werkt lekker! :cool:
tnx voor reacties. |
Citaat:
Enigste bottleneck zijn moeilijk te vinden randapparatuur drivers in x64. Maar dat valt zelfs nog mee, er komen namelijk steeds meer x64 drivers. Een webcam met x64 drivers b.v heb je al snel gevonden. x64 Vista is ander verhaal, zou zowieso niet aan vista beginnen maar dat is mijn mening ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
driverondersteuning van 64 bits software toon nog wel eens zijn gebreken, ik ga ergens deze week weer 32 bits XP gebruiken.. ipv 64 bits Vista..
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18. |