![]() |
de pony vraag !!!!!!! help me
hoi ben ik weer
( Rachel dussss) Esther is mijn verzorg shetlander alleen ze bokt ernorm de eigenaar ervan heeft een zadel zonder beugels heeftw el en hooftsetlletje gelukkig maar als Esther bokt blijf je bijna nooit zitten zonder beugels en soms rij ik zonder' zadel bokt hij ook !!!! en als je bij hem in de wei komt bokt ie naar je hoe moet je dit aan pakken dat ie niet meer bokt ????????????????? en dat je gewoon zonder zadel kan rijden ? hoe moet gewoon ( Esther) van het bokken af kan iemand mij helpen? |
Kunnen jullie me helpen met dit
probleem pleas ??????? |
het kunnen verschillende oorzaken zijn.
- ben je niet te zwaar voor een schetlander? - heeft ie mischien pijn in z'n rug? - ben je niet consequent genoeg met hem? door zo'n bericht is moeilijk te zien waarom hij bokt. kusssss |
Het kan natuurlijk altijd zijn dat ie gewoon een blessure heeft of een wondje waardoor ie gaat bokken. Als het niet zo is heeft ie gewoon geen discipline en -het klinkt hard- dan moet je het hem dus leren, oftewel, geef m eens flink op zn donder.
|
Kheb niet veel verstand van paarden, maar even 1 dinkje: Als je een nieuwe regel typt in een bericht hoef je niet telkens op enter te drukken. Dan komt je berichtje wat beknopter over...
|
wie noemt z'n paard nou esther.. http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif
|
consequent zijn helpt het beste. Gewoon longeren, zorg dat er iemand opzit die een vaste zit heeft en elke keer als ie bokt een mep geven.
Alleen doen als je gekeken hebt of ie geen wondjes of drukplekken heeft. Drukplekken hoef je niet altijd te zien dus op zijn rug drukken en als ziujn oren in de nek gaan heeft ie drukplekken!!!!!!! p.s Als je somd rijdt kan het zijn dat ie bokt uit meligheid, dan moet je hem dus eerst ff longeren of buiten laten rennen, buiten zetten is niet genoeg, zodat ie zijn energie kwijtraakt. suc6 |
Citaat:
|
Citaat:
Mail je even naar s.hoogland@chello.nl ? Groetjes Svetlana |
Ik heb ook een tijdje een shetlander verzorgd, en ik weet hoe lastig ze kunnen zijn. Die had er namelijk ook een handje van om iedereen er keihard af te bokken.
Het is voor het grootste deel een kwestie van respect. De pony moet meer respect voor je krijgen. Maar...dan moet je zelf wel kunnen blijven zitten als ie bokt. Ik zou in ieder geval proberen een zadel met beugels te vinden. Dan aan de longeerlijn, en heel hard oefenen, en als hij bokt flink been geven. Hij moet vooral voorwaarts blijven, dan kan hij ook niet bokken. Probleem bij shetlanders is dat ze echt mega eigenwijs zijn, en bokken zijn vaak lastig uit te zitten omdat ze zo klein zijn. Maar het belangrijkste is dat je volhoudt, nooit stoppen, gewoon weer opstappen. Je kan trouwens ook kijken of er een ervaren instructeur of instructrice is die je een paar x kan helpen. Succes!!! |
Er zijn genoeg slachthuizen die je van dat probleem willen verlossen hoor!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19. |